Forfatter Emne: Syncro problemer  (Læst 6894 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Syncro problemer
« Svar #15 Dato: 29. April 2007 kl: 20:18:36 »
Nå ja - så kom du først Mølle :oops:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
Syncro problemer
« Svar #16 Dato: 29. April 2007 kl: 20:50:57 »
Citat fra: "Jarl"
det kunne være fedt at høre lidt om, hvor meget træghed i andre har.

Da jeg i sin tid skiftede gearkasse testede jeg min visco ved at tage fat i kadannen og se hvor meget/lidt der skulle til at dreje den rundt uden at hjulene fulgte med.

Den var da til at dreje rundt, men der skulle alligevel tages rimeligt med for at få den til at trække rundt, om så min er for stiv (viscoen at forstå ;))er jeg så en smule i tvivl om.
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

• Gæst
Syncro problemer
« Svar #17 Dato: 29. April 2007 kl: 20:52:02 »
Da jeg havde bilen på donkraften kunne jeg høre og mærke den "skurre" hen af donkraftens løfteplade. Så det med moment må der vel være noget af.

Den med dækjernet forstår jeg ikke helt, Jarl. Kan du uddybe den lidt?

Hvordan tester jeg så om det virker?

Teorien omkring det forstår jeg egentligt godt, men som Mølle skriver noget om, skal udgangsakselen også drive kardanen og dermed aktivere viscoen? Men hvis det ene hjul drejer rundt og det andet står stille, så må udgangsakselen da også drive kardanen?

Kkrogsgaard

• Gæst
Syncro problemer
« Svar #18 Dato: 30. April 2007 kl: 06:40:56 »
Det er ret forvirrende at have Syncro, man skal da godt nok lige klappe hesten og studere lidt undervogn inden man jorder afsted ud i en pløjemark.

Sådan som jeg har forstået det Jarl og Mølle skriver, er min Visco ikke 100% funktionsdygtig længere, men stadig kan lidt. Ikke?

Nu vil jeg have spærret smurt og renset og så se om det har nogen betydning, men det lyder det ikke til, men det skader jo ikke.

Derudover forstår jeg ikke helt den metaliske lyd der kommer fra bilen, når man kører afsted.

Kkrogsgaard

• Gæst
Syncro problemer
« Svar #19 Dato: 01. Maj 2007 kl: 19:22:14 »
Jeg løftede det højre forhjul alene og drejede det rundt, det var enormt sejt at trække rundt. Men det kan man vel ikke andet end forvente? Og man kan vel ikke udlede tilstanden på viscoen udfra dette, eller kan man?

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Syncro problemer
« Svar #20 Dato: 01. Maj 2007 kl: 19:54:59 »
Ja, som sagt i den anden tråd, så tyder dette jo på en velfungerende visco - nu har jeg tabt tråden - hvorfor er det egentliugt, at vi tror, at den er i stykker?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

• Gæst
Syncro problemer
« Svar #21 Dato: 01. Maj 2007 kl: 20:02:16 »
Jeg trak det rundt med håndkraft, men det var ikke mere end en kvart omgang jeg kunne drive det.

Jeg ved ikke om det er i stykker, det jeg undrer mig over jo bare at det ene baghjul slipper og viscoen ikke arbejder.

Jeg har også snart tabt tråden!?!?