Forfatter Emne: olie fra overtryksventil  (Læst 1892 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lassekjensen

• Hero Member
    • Vis profil
olie fra overtryksventil
« Dato: 07. April 2012 kl: 15:46:54 »
Som jeg lige umiddelbart kan se, efter at have været ude og ligge under bilen i det fine vejr, ser det ud til at der kommer en smule olie ud af studsen 'hvor det ser ud til at mangle en slange'.

Er der nogle med erfaringer på den front.

God påske fra Lasse Jensen
Magnum Multivan 1,6 td

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
olie fra overtryksventil
« Svar #1 Dato: 07. April 2012 kl: 18:56:37 »
Ikke andet end hvis det kommer fra den, og ikke ventildækslet, så har du olie i indsugningen, stammer med stor sansynlighed fra enten turbo eller fra "ånderøret" på ventildækslet...

Hvis det stammer fra turboen skal du nok snart overveje en anden, er det fra ventildækslet skifter du pakningen, er det fra "ånderøret" på ventildækslet er spådommene endnu flere - det kan være normalt, specielt hvis din overtryksventil for nyligt har være i "drift", men det kan også være et tegn på underkompression (= slidt motor)...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline lassekjensen

• Hero Member
    • Vis profil
olie fra overtryksventil
« Svar #2 Dato: 08. April 2012 kl: 16:49:08 »
Allright.

Den bruger ingen olie. Vi har efterhånden kørt et par tusind km, uden det er at se på oliepinden, og den oser ikke når den får pedal eller når den er kold. Til gengæld brummer den en del uden at der er hul på udstødningen( efter hvad jeg kan se).
Jeg må prøve at få skiftet ventildæksel-pakningen. Jeg må bare køre indtil den brokker sig lidt mere.

Til september skal fruen køre til Fredericia hver dag fra Odense, så dér bliver den sat på prøve. :?
Magnum Multivan 1,6 td