Jeg synes min bil køre på lidt høje omdrejningstal eller gør den?
Når jeg kører 100 på speedometret i 5. gear, står den på 3200 omdrejninger. Hvad er jeres erfaringer? Jeg skal have målt det med GPS hvad det reele tal er. Den røde bil jeg har skulle være helt identisk rent gearkasse og motormæssigt, jeg har desværre ikke omdrejningstæller i den, men den kan skyde en helt anden tophastihed uden motoren lyder "forkert".
Jeg havde en sjov oplevelse igår, da jeg lavede oliekøler. Jeg kontrollerede om den gearkasse den er født med , ASR 5G, stadig var i....NOT der står AVW på huset......Det slår jeg op i gearkasselisten og ifølge den er det en 4g fra en 1,6 L LBX årg 78-80......hva sker der her! Jeg regner med at det er en dum tysker som enten har flyttet indmaden fra en 5G over i det hus, grundet det var tærret op eller hvad årsagen nu kan have været!
Hvad er jeres erfaringer mhs. hastighed og omdrejningstal?
Jeg skal have andre dæk på mine 14" fælge, idag er der vinterdæk 185/82 på. Men jeg vil have de der 205/82 dæk, hvor får man fat i dem henne? Jeg har prøvet på daekonline.dk, men derkan jeg kun få org. størrelsen 205/70/14, som også er god nok, men jeg gad godt have den ekstra gearing.