Forfatter Emne: Stadig ingen liv  (Læst 3858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crapz

  • Gæst
Stadig ingen liv
« Svar #15 Dato: 15. Maj 2007 kl: 14:44:25 »
Takker :D

sådan :D


vi drejede på tandhjulet så OT bloten passede igen.

men jeg ved jo så ikke om det inde i pumpen står rigtigt ?

hvordan kan jeg se det ?

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Stadig ingen liv
« Svar #16 Dato: 15. Maj 2007 kl: 15:33:00 »
Det kan også være at hjulet ikke er sat rigtigt på så OT ikke er OT i pumpen. Man kan prøve at tage remhjulet og se om den lille skive er der og hvis den ikke er der, så sætte det ud fra hvor det skal side. Så er man 100% sikker på at det passer.

Men uden den fals risikere man så ikke at remhjulet rejser sig med tiden?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Crapz

  • Gæst
Stadig ingen liv
« Svar #17 Dato: 15. Maj 2007 kl: 19:49:43 »
Fandt lige det her link det er jo meget nice ik ?

http://www.kfztech.de/kfztechnik/motor/diesel/pumpen/verteilerpumpe.htm

Crapz

  • Gæst
Stadig ingen liv
« Svar #18 Dato: 15. Maj 2007 kl: 22:51:08 »
Her ser i så hvordan jeg har sat boble pumpe mellen filter og pumpen, så jeg skal aldrig suge Diesel mere :P



og her prøver jeg så på at få det skide remhjul



men forsatan det sidder godt fast !

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Stadig ingen liv
« Svar #19 Dato: 16. Maj 2007 kl: 08:07:21 »
I princippet kan du roligt lade hjulet sidde. Man kan jo se halvmånen inde i falsen, så det sidder rigtigt. Nur hjulet er på mærket, så er pumpen i OT. Mén hvad der sker inde i pumpen er jo ikke til at sige, og her tænker jeg ikke på timing - den ved vi jo er i orden, men det lader til at monteringen af topdækslet har voldt lidt problemer. Find en anden pumpe og prøv forfra. Dieselpumpers indmad er altså ikke det første, man skal begynde at pille ved, når man får sin første dieselbil - det er lige lidt mere kompliceret end man forstiller sig. Og skal du skifte pumpe, så skal hjulet af alligevel. Det bruger du en aftrækker til! Glem ALT om at stå og brække i hjulet med en skruetrækker - så kan du ligeså godt med det samme tage en vinkelsliber og skære pumpen af! Aftrækker!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Crapz

  • Gæst
Stadig ingen liv
« Svar #20 Dato: 16. Maj 2007 kl: 10:13:33 »
Citat fra: "FarT3"
En gang til.

Jeg har lige været ude og kigge bilen i måsen. Det er en pumpe med nr 0460 494 152 der sidder på og så er det også sådan en jeg har derhjemme.

Hvis ellers remhjulet er korrekt monteret med lås i falsen har du så ikke en 12 mm bolt du kan bruge til at fastholde pumpehjulet i topstilling og så se om motoren står på mærkerne ?

De andre ved sikkert meget mere om det her og har du haft besøg af en med pumpeur har I sikkert prøvet alt, men jeg prøver bare med det lidt jeg ved. Jeg er selv altid glad for enhver hjælp når jeg står med et problem.

Jeg kommer pludselig i tanke om at jeg blev snydt af et "forkert hak" på svinghjulet da jeg skulle skifte pumpe. Jeg har ikke fundet ud af hvad det indikerer, men det var ihvertfald ikke topstilling af 1. cyl. Har I brugt det rigtige hak at stille efter ?


Hvor ser jeg det der nummer på pumpen?
hvis den passer vil jeg meget gerne prøve at låne den :D