Forfatter Emne: Diesel pumpen læg.  (Læst 1481 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

esben_raahede@yahoo.dk

• Gæst
Diesel pumpen læg.
« Dato: 18. Juli 2012 kl: 18:08:30 »
Hej T3.

Efter en god dag med masser arbejde på den gamle dame, opdagede jeg en utæthed på dieselpumpen. Det drejer sig om den "arm" som gas kablet har fat i. For mig at se lægger det mellem "armen" og de sorte runde plastik ringe under armen som fejderen sidder rundt om. I kan nærmest se på billedet hvor vådt der er på den første brandstofdysse i venstre side, da det løber under "armen" i venstre side. 1 dryp hvert andet sekund i tomgang.

Nogen der har oplevet dette før og kan sige mig hvad der skal til? Jeg tænker der skal en ny copper ring til eller noget i den stil, men ville lige spørge de kloge hoveder inden jeg piller det fra hinanden.

Jeg kan godt lægge en video op hvis der er nogen der er intresseret.

Mvh Esben.

esben_raahede@yahoo.dk

• Gæst
Diesel pumpen læg.
« Svar #1 Dato: 19. Juli 2012 kl: 16:51:11 »
Hej igen,

Har idag været ude og se til diesel pumpen men kunne ikke løse det. Har vedlagt en lille video som forklare det meste.

Er der nogen der har oplevet dette før og kan give et par gode råd?

Mvh Esben

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
Diesel pumpen læg.
« Svar #2 Dato: 20. Juli 2012 kl: 12:17:22 »
Citat fra: "esben_raahede@yahoo.dk"
Hej T3.

Efter en god dag med masser arbejde på den gamle dame, opdagede jeg en utæthed på dieselpumpen. Det drejer sig om den "arm" som gas kablet har fat i. For mig at se lægger det mellem "armen" og de sorte runde plastik ringe under armen som fejderen sidder rundt om. I kan nærmest se på billedet hvor vådt der er på den første brandstofdysse i venstre side, da det løber under "armen" i venstre side. 1 dryp hvert andet sekund i tomgang.

Nogen der har oplevet dette før og kan sige mig hvad der skal til? Jeg tænker der skal en ny copper ring til eller noget i den stil, men ville lige spørge de kloge hoveder inden jeg piller det fra hinanden.

Jeg kan godt lægge en video op hvis der er nogen der er intresseret.

Utæthed ved gasarmen er ikke usædvanlig.

Muligvis kan det klares med en O-ring, muligvis skal der en ny bøsning
i toppen af pumpen. Den er nok en opgave der kræver stor forsigtighed.

Jeg er sikker på at der er folk her der har erfaring med dette,
så de kan sige noget om det, har ingen hands-on erfaring selv.

Her er lidt billeder:
http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=6694

bøsningen er den der kankes ud her:

ude:

ny trækkes i:

her sidder den så: