Forfatter Emne: diesel  (Læst 1057 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline thomsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
    • Vis profil
diesel
« Dato: 20. Juli 2012 kl: 09:04:23 »
Hej alle sammen jeg er blevet den lykkelige ejer af en doka fra 1987  :D
men jeg har et spørgsmål til jer som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg har store problemer med at starte når den er varm, også når den er halv varm ?? men den starter perfekt når den er kold ? plejer jo altid at være omvendt  :D
Ham jeg har købt den af har skiftet gløderør.

Ps. lige lidt info glødelampen lyser KUN når den er kold, og IKKE når den er halv varm ??

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
diesel
« Svar #1 Dato: 20. Juli 2012 kl: 12:02:48 »
Citat fra: "thomsen"
Hej alle sammen jeg er blevet den lykkelige ejer af en doka fra 1987  :D
men jeg har et spørgsmål til jer som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg har store problemer med at starte når den er varm, også når den er halv varm ?? men den starter perfekt når den er kold ? plejer jo altid at være omvendt  :D
Ham jeg har købt den af har skiftet gløderør.

Ps. lige lidt info glødelampen lyser KUN når den er kold, og IKKE når den er halv varm ??


Så vi kan konkludere at bilen starter let når den får hjælp fra gløderørene=den gule lampe lyser.

Når bilen er varm, sørger en føler for at gløderørene ikke aktiveres=gul lampe lyser ikke når nøgnen drejes. Der sidder en føler der registrerer om bilen er varm.
Den føler sidder i en vandstuds på topstykket. Ledningen til den føler
er blå/hvid-stribet.

Tages ledningen til den føler af, forvarmer bilen altid når nøglen drejes.
Så den gule lampe lyser også når bilen er varm.
Det vil i dit tilfælde betyde at bilen altid starter let.

Der er ikke rigtig nogle negative konsekvenser ved at løse
problemet på den måde.

Kun lidt kortere levetid på gløderørene, men det er ligegyldigt.


At bilen ikke starter let når den er varm kan skyldes at der ikke
er optimal kompression. Det er dog ingen katastrofe, motoren
kan sikkert sagtens klare 100.000 km eller mere.

En anden mulighed er forkert timing af dieselpumpen.

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
diesel
« Svar #2 Dato: 20. Juli 2012 kl: 13:43:37 »
Citat fra: "brian"
Citat fra: "thomsen"
Hej alle sammen jeg er blevet den lykkelige ejer af en doka fra 1987  :D
men jeg har et spørgsmål til jer som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg har store problemer med at starte når den er varm, også når den er halv varm ?? men den starter perfekt når den er kold ? plejer jo altid at være omvendt  :D
Ham jeg har købt den af har skiftet gløderør.

Ps. lige lidt info glødelampen lyser KUN når den er kold, og IKKE når den er halv varm ??


Så vi kan konkludere at bilen starter let når den får hjælp fra gløderørene=den gule lampe lyser.

Når bilen er varm, sørger en føler for at gløderørene ikke aktiveres=gul lampe lyser ikke når nøgnen drejes. Der sidder en føler der registrerer om bilen er varm.
Den føler sidder i en vandstuds på topstykket. Ledningen til den føler
er blå/hvid-stribet.

Tages ledningen til den føler af, forvarmer bilen altid når nøglen drejes.
Så den gule lampe lyser også når bilen er varm.
Det vil i dit tilfælde betyde at bilen altid starter let.

Der er ikke rigtig nogle negative konsekvenser ved at løse
problemet på den måde.

Kun lidt kortere levetid på gløderørene, men det er ligegyldigt.


At bilen ikke starter let når den er varm kan skyldes at der ikke
er optimal kompression. Det er dog ingen katastrofe, motoren
kan sikkert sagtens klare 100.000 km eller mere.

En anden mulighed er forkert timing af dieselpumpen.


Eller at man ikke har fået trukket koldstartshåndtaget ud ...
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline thomsen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
    • Vis profil
diesel
« Svar #3 Dato: 20. Juli 2012 kl: 17:40:52 »
Citat fra: "brian"
Citat fra: "thomsen"
Hej alle sammen jeg er blevet den lykkelige ejer af en doka fra 1987  :D
men jeg har et spørgsmål til jer som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg har store problemer med at starte når den er varm, også når den er halv varm ?? men den starter perfekt når den er kold ? plejer jo altid at være omvendt  :D
Ham jeg har købt den af har skiftet gløderør.

Ps. lige lidt info glødelampen lyser KUN når den er kold, og IKKE når den er halv varm ??


Så vi kan konkludere at bilen starter let når den får hjælp fra gløderørene=den gule lampe lyser.

Når bilen er varm, sørger en føler for at gløderørene ikke aktiveres=gul lampe lyser ikke når nøgnen drejes. Der sidder en føler der registrerer om bilen er varm.
Den føler sidder i en vandstuds på topstykket. Ledningen til den føler
er blå/hvid-stribet.

Tages ledningen til den føler af, forvarmer bilen altid når nøglen drejes.
Så den gule lampe lyser også når bilen er varm.
Det vil i dit tilfælde betyde at bilen altid starter let.

Der er ikke rigtig nogle negative konsekvenser ved at løse
problemet på den måde.

Kun lidt kortere levetid på gløderørene, men det er ligegyldigt.




At bilen ikke starter let når den er varm kan skyldes at der ikke
er optimal kompression. Det er dog ingen katastrofe, motoren
kan sikkert sagtens klare 100.000 km eller mere.

En anden mulighed er forkert timing af dieselpumpen.



Hej tak for hurtig svar  :D jeg prøver at skifte den føler,  :D og ser om det hjælper