0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.
---- Er det det jeg skal gøre når jeg skal sætte den nye blok på. købe en KY toppakning i stedet for en JX. og bruge den som skabelon til at bore huller i blok og top. [size=18]Men hvad med bore spåner .[/size] Skal vi satse på at olie filtret tager dem. :? :? :? MÅ Hellere lade være
Det er meget spændende, men det er vel primært en enbefalelsesværdig boring når motoren skal renoveres alligevel? Det er for meget bøvl at gøre på en samlet fungerende motor?
[size=18]Men hvad med bore spåner .[/size]
Jeg har før pippet om min SB 1,6 TD. Jeg troede, at min turborenovering var løsningen på den blå start røg, men må erkende, at det er kommet igen (men det går lidt hurtigere over end før) trods de relevante forundersøgelser. Jeg arbejder derfor på en adskillelse og renovering af motoren om 2 uger, så vi er klar til sommerferie i Norge. Hvordan er det med disse ekstra kølehuller i en SB blok?Casper har ret - de er der ikke.Hvordan vil en SB arte sig uden turbo? Og hvad vil det betyde for ydelsen?Som Casper skriver som en CS, men så skal hele åndedrættet - manifolder, luftfilterkasse, udstødning, dyser(skal sænkes i tryk) laves om til CS (en sugediesel kan nemlig slet ikke få luft nok gennem den trange turbomanifold, der er beregninget til trykfodring). Samtidig skal oliefrem-og returløbene i hhv. oliefilterflangen og bundkarret proppes. Det er jo din vurdering, om det kan betale sig, men jeg ville aldrig kaste mig ud i det - ikke mindst fordi motoren formentligt bruger ca. lige så meget olie uden turbo - forudsat at turboen ikke selv er problemet, men du skriver jo, at den er renoveret. MvhJørgen
Enig! Og da din har 1) oliesprøjt under stemplerne, 2) ingen turbo, 3) oliekøler og 4) sikkert også wasserkit - så er dit problem vel snarere at opnå drifttemperatur... :wink:
men man er jo så også nødt til at bore en JX-toppakning på de samme steder, da den jo ikke har hullerne, og en toppakning fra en KY duer ikke, da den er beregnet til en boring på 79,5 mm.