Lige lidt humor ...
Google - nydansk - oversættelse af Kaufberatung Golf 1 Cabriolet:
http://www.golfcabrio.de/index.php?id=24 CarltonLeisure - Golf 1 Cabriolet
Indledning
Før du køber, bør du overveje nogle grundlæggende ting. Hvad er dette, kan du læse følgende artikel. Dette opkøb råd blev skrevet til Golf 1 Cabriolet. Følgelig kontrolpunkterne er specifikt, hvad du skal udføre omhyggeligt. Siden slutningen af produktionen af Golf 1 Cabriolet i de tidlige 90 er (1993), er det bestemt ikke en god som ny bil.
Gennem årene har det konvertible blevet revideret flere gange. Således fra 1979 til 1981 paa grundlag af den Scirocco I / Golf I bygget. Dette er karakteriseret ved den relativt lille tank (40 liter), den gamle instrumentbræt med "bryster speedometer" og den gamle Central Electric (PA). Fra produktionsåret 1980/81, indtil udgangen af produktionen på Golf 1 Cabriolet baseret på undervognen af Scirocco II, det var ligesom et udvidet brændstoftank (55 liter), en ny cockpit, den nye ZE og en sænket hætte, når de åbnes lavere.
I 1989 tilføjede en ansigtsløftning, reitere kofangere blev monteret og matchende fender afbrændere med accreting karmene.
Bevarelse af Karmann kan stort set beskrives som meget god. Holhraumversiegelung var her fra starten standard. Alligevel er der nogle steder typiske svagheder.
General
Før du køber en Golf 1 Cabrio General visuel inspektion skal være. En fælles brugt bil check er også anvendes (bremser, dæk, inspektion af uheld skader osv.) Hvordan skal åbne døren masse sammenlignes. Hvis disse ikke passer sammen, er det indlysende, at køretøjet havde været i en ulykke. Det samme gælder for masse hul på bagklappen og motorhjelm (venstre / højre). Oversprøjtning på sæler og overgangen til undervognen beskyttelse indikerer også en ulykke ned lige som forskelle i farve mellem kropsdele.
Motorhjelm
Den bløde top er uden tvivl en typisk svaghed af et konvertibelt. Over tid tårer / pauser materialet (alt efter hvilket år / model eller PVC stof tag) ved bøjninger af hætten. Til dette bør vi åbne tag og lukke flere gange og samtidig holde øje med The Kinks. Her river tag dække en allerede, reparation er normalt ikke mulig. Her vil hele topdækslet ændres. Baldakiner er nye det allerede fra € 300, - ekskl installation. Hvem er begavet håndværker få dette peger alene.
Instruktioner er forudsat her i wikien. Installeret af en sadelmager kan køre op prisen for ændringen i højden betydeligt. € 600, - er her der skal indstilles som den laveste grænse snarere oftere. Ofte den underliggende kokosmåtte udskiftes og / eller repareres er. Det samme gælder for det mellemliggende tryk klud og forskellige surringer.
Så kan buzz omkring € 1000, - tilføje op hurtigt. Et andet punkt er den bageste spænding kabel, som solidt fastspændt på taget "Butt" af cabriolet. Det kører bag bageste siderude ud af kroppen og fører over bagklappen vinduet rundt på den anden side, hvor den kører ind i det igen i kroppen. Har tøjret tilbage allerede ud af perlen eller fastgørelsespunkterne for top-dækslet er beskadiget, ubehagelig, men let arbejde kommer op.
Desuden er en afbildning af den bageste vinduesrammen kastet. Fordi her vandet samler sig under forseglingen af bagruden, rammen ruste hyppigt i følge. Vandtilslutning er konsekvensen. Pletter på loftsbeklædningen for området med baghjulet og en fugtig boot tæppe viser en allerede rustent forruden frame.
Han er endnu til at få selv som en ny del er, at Volkswagen men på omkring € 280, -. Samlingen er også mere end vanskelig, fordi toppen er hæftet på dette punkt på forruden rammen.
Et andet punkt er den øverste løftestang i forruden rammen. Disse bør afprøves som beskrevet i wikien og tage et nærmere kig.
Med en halv tag åbner du kan se mellem top hud og hovednavn. Her bør man kokos mat og monteret ark og kører der spænding kabler / kontrol stropper. En mærkelig stående ud bagrude ramme angiver meget pålidelig måde at en iturevet tøjr.
I konvertible med elektrohydraulisk blød top, cylinderen og pumpe på bagsiden skal kontrolleres for tæthed. Den hydrauliske pumpe er placeret i bagagerummet bag en venstre Abedeckung indehaves af fire clips.
En tur i en passende vaskehal med "cabriolet"-programmet gør ikke ondt at afdække lækager. Det dråbevist også gerne forbindelserne tætningerne over forsiden vinduesruden og på den A-og B-søjle.
Elektrisk
Mere glæde at meddele, The Golf 1 Cabrio har ingen alvorlige problemer med electrics.
Kun en alder af Cabriolet og antallet af tidligere ejere kan gøre for at oprette en. Ofte radioen selen er skåret og syet sammen. Men hvad kan repareres med lidt elektrisk viden.
Køretøjer med en multi-funktion display (MFD) i speedometeret lidelser bo sammen med de svage startbatterier i et fænomen, der kaldes "hængende". Her hænger Udenrigsministeriet om håbløst, hvilket gør dem ikke længere er brugbare. Trækket af den tilsvarende sikring (nr. 3) i et par minutter, men det løser hurtigt. Her bør tages som i ethvert køretøj på en intakt batteri og generator. Den nærmeste Bosch service er en her for at hjælpe dig.
På grund af sin konstruktion, er det muligt, at lyskontakten i cabriolet (og ikke kun dem) vil blive slidt hurtigere end gennemsnittet. Begrundelse her er den høje skifte ydeevne, der kræves af kontakten.
Nyere biler væk fra deres lygter med relæer, der er skiftet fra lyskontakten. Den Convertible Denne helt overtager lyskontakten. En konvertering af de konvertible er let. En konvertering guide kan findes i dette store Internet (snart i vores wiki). Med materiale omkostningerne med € 20, - dette er en meget nyttig opgradering. Især som lysstyrke af lygten stige markant.
På nyere modeller med Transitorzündanlage stedet for pause tænding Hall afsender når distributøren kunne lide alle fire. Udsættere og ujævn drift mærke en brat ende til Hall afsenderen. Som en reservedel fra Bosch stadig få sporadiske han er omkring € 60, - en komplet distributør, så nogle gange endda € 140, - pris.
Motor
Den Golf 1 Cabriolet kom med en række motorer.
Fra og med 1,3 liters motor, der er næsten ikke længere eksisterer, til 112-hk motor, der er kendt fra Golf 1 GTi. Mens de mindre og svagere højtydende motorer er fyldt med en karburator. Når dette er mindre end nem udpegning Pierburg 2E2 karburator, der indebærer en række problemer. Dårlig tomgang egenskaber, og et højt forbrug er dens egenskaber, som de har modtaget lidt sympati point.
Injektionen modeller har mellemtiden en K-Jetronic, KE-Jetronic eller Digifant monteret (alle Bosch) injektion. Sidstnævnte skyldes primært motorer den sidste model år (1989 1993), der findes så godt, hvilket bringer det KE-Jetronic fra en G-Cat arrangement med arbejdet med det. Motorerne i den 827er serien kan (1,5 til 1,8 liter slagvolumen) er over hele linjen betegnes som stabil og pålidelig enhed. Særlige svagheder skiller sig ud her er ikke klar. Kun de mest på grund af deres rel. debut af høj kilometertal olieforbrug kan være afbrudt. Det er normalt dreje ud ventilspindlen sæler som en svaghed.
Digifant indsprøjtningsmotorer (motorkode: 2H) sommetider lider under en svingende tomgang. Dette er normalt kun temperaturføleren defekt til controlleren og den inaktive mekanisk indstillet for lavt. Temperaturføleren er en typisk sliddele såsom en lærebog og henvise til Volkswagen for omkring 15 euro. Den Accessory holder her også drage fordel af økonomiske alternativer.
I sjældne tilfælde er ledig reguleringsventil lavet ud som skyldig. Dette kan være relativt enkel, men rene og dermed justere reparationsomkostningerne andre end benzen tendens til nul.
I betragtning af den lille opgradering til emissionsstandard E2/D3 ved koldstart ventilsystem skal helst vælges en cabriolet med denne motor. Til € 121, - skatter er allerede et argument i sig selv.
Køling / opvarmning
Den konvertible har et kølekredsløb gennemløbes af en vand / korrosionsbeskyttelse / termovæske. Typisk svage punkt her er vandet forbinder, til venstre på motoren og den forreste del af topstykket mellem den 3. og 4 Cylinder. Her kunne lide forlader kølevand, da de er plastdele, de kan lide at bryde. Tilbehør leverandører, der er hurtigt tilegne udveksle del til lav selv. Hvad har da været år.
Vandpumpen har ikke nogen problemer, og kan udskiftes som en sikkerhedsforanstaltning hver anden interval med tandremmen. Kogende motorer indikerer en defekt termostat, som ændres forholdsvis hurtigt. Problemer kan forårsage den termiske afbryder. Det A -. Nægte eller to positionsafbryder ligesom arbejdet og forlade kølerventilatoren er stoppet. Den nye del bytte for en rabat er også for de mest akavede håndværkere ikke noget problem
Udstødningssystem
Udstødningssystemet kan bredt beskrives, samt rust på alle andre køretøjer også. Det er hverken særlig hurtig eller særlig langsomt fra udstyr. Har generelle problemer her kun 2H motor med 98HP, ligesom tårer i udstødningsmanifolden. En "ringer" eller "rasle" under kørslen angivet meget sandsynligt angive en revnet udstødningsmanifold. Udvekslingen er på ingen måde kan betegnes som blot som "unnettigkeiten" han bringer. Det river gerne have en stud på topstykket af ved hans udsendelse (hvis den ikke allerede er brudt).
En reparation af selvsamme kan sikkert betegnes som irriterende. Som regel skal det ved handyman af cylinderhovedet, der skal fjernes for at gøre det modsatte med Linksausdreher at komme ud. I modsat fald må være træt. Her kan du enten bruge en "hybrid studs" eller Helicoil at genoprette tråden. Med udgifter til nye strækbolte og pakninger hurtigt passerer hobbyplan, der nyder sin egen cabriolet. Under reparationen på et værksted, så meget mere.
Generelt bør du tjekke udstødningssystemet for utætheder.
Disse kan lade motoren køre i tomgang, mens skosålen for at holde udstødningen (Hot or Not). Motoren skal dø ud af sig selv efter et par sekunder. Skal være på omkring 3000 omdr / min raslende lyd høres under kørslen, her er et kig på varmeskjoldet er at smide på katalysatoren. Det opløser lide og forårsager ubehagelige lydbølger, det samme gælder for den bølgeblik på nedløbsrøret. Leder Unters afkølede cabriolet bør ikke tøve og wobble på katalysatoren. Selbiger opløses med glæde i hans keramiske komponenter og tilstoppet som udstødningssystemet.
Suspension
Den Golf 1 Cabrio har en uafhængig affjedring for og bag, en torsion stråle aksel. Hvad den "jordbær kurv" som synonym for 1-serie Cabriolet er den "op ad bakke" effekt for sin suspension. Silhuetten af cabrioleter ofte tilslører en opretstående stilk og en dybtliggende bagtil. Skyld her er den relativt tunge oven på bagakslen. Brudte bageste fjedre er en almindelig onde, ligesom rustne eller ikke-eksisterende fjederpladen. Men her også holder eftermarkedet mange muligheder. Subtle sænke format 60/40, men mislykkes på grund af vægten tilbage ofte. Wedge suspension, men ikke så afbalanceret som, ensartet sænkning
Steering
Er særligt at lede det her for at sige. Kun køretøjer med servostyring skal kontrolleres nøje. Her gerne mister sin styreanlæg hydraulikvæske. En reparation, men er nu rel. positiv udføre. Typiske kontrolpunkter bør være styrende stangender. Dette slog ud villigt og er tilgængelige fra Volkswagen eller eftermarkedet. Et blik på den forreste Dreickslenker bør også nævnes her. Disse rust i gennemsnit meget.
Bremser
Bremsesystemet er Golf 1 Cabriolet næsten altid identiske. Originale hjul på alle modeller var front - og bag tromlebremser installeret. Bageste skivebremser, var der ikke engang original gebyr. Risiko for modellerne kan ses med bagbremseskiver, som derefter blev eftermonteret. Idet basen gruppe er den samme som Scirocco, også alle stykkerne passer. Problemer, den konvertible med ujævn bremseevne, specielt på bagakslen. Desuden dryp Wheel på bagakslen er typiske Volkswagen også repræsenteret her.
Kobling og Transmission
De konvertible blev leveret fra fabrikken med 4 eller 5 gear eller en 3-trins automatgearkasse. Den manuelle regne udelukkende på de mere robuste deres art og holder sig nogenlunde køre en cabriolet og omsorg for livet. Koblingen som sådan ikke bære alt for hurtigt, efter ca 120,000 km stande på omkring en kobling udskiftning. Dette kan anvendes afhængigt af kørestil, men ejeren hurtigt omkring ti tusinde miles tidligere, eller endog senere.
Du bør grundigt undersøge koblingen af redskaber i transmissioner. Løb dette ikke glat og wiggles omkring gearstangen, er skiftet kobling slidt. Volkswagen holder her klar slid / reparationssæt for lidt penge.
Den 3-trins automatgear har den dårligere ry på grund af de to transmissioner. Det er beskrevet som dovne og skiftede ofte Jerky. Guilt titel dertil normalt ikke byttes / genfyldes ATF. Den automatiske transmission har. En fast interval for udskiftning af ATF olie
Dette observeres, den automatiske transmission skifter meget glat, men stadig forholdsvis langsom.
På biler med manuel transmission, sker det ofte, at muffen for at holde koblingskablet brækker pedalen blok. Reparationen er lige så simpelt som irriterende.
Da hele pedal Montagen skal fjernes for at svejse hylsteret tilbage, her er timerne går ind i landet. Det kan ikke repareres, "æder" koblingskablet med uhæmmet appetit gennem skillevæggen. Derfor skal koblingskablet kontrolleres regelmæssigt. Snapping kobling kabler er blandt de mere almindelige høfligheder, så alle gode Cabriolet chauffør har altid spare i bagagerummet. Udskiftningen af kablet går i overensstemmelse med praktiseres fingre på få minutter uden brug af værktøj udstyr.
Krop
Liget af den konvertible kan beskrives som meget stiv. Typiske problemområder gør forrude ramme repræsenterer travle med glade gange ud på risten. Blev ændret én gang forruden, her er dobbelt pleje.
Ofte sælerne er skåret med en hobbykniv, finde ud af om disken. Den skæres i malingen og ofte ødelagt som følge af den korrosionsbeskyttelse af overtrækket bør opfylde normal. Rust omkring posen er konsekvenserne. Kontaktoverfladen af hætten på vinduesrammen ligeledes underkastes en inspektion. Især i området de øverste hjørner og låse den blomstrer engang ønsket. Alt er i balance, som er halvt fuldendt. De konvertible har også problemer på de hjulkasser, her, et kig under fender opblussen. Et andet problem er brændstoftanken påfyldningsrøret og konvertible.
Kørsel i den bageste højre hjul godt lige ned til tanken, røret ruster på næsten komplet længde. Den resulterende forskellige eksisterende huller kan plaske og andet affald ud af tanken. Her er det vigtigt at kontrollerede lækager. Hvæser tanken, når du åbner tankdækslet, tank, røret er intakt, men resultatet er et andet problem.
Den hvæse indikerer en hængende Schwerkraftvetil. Ved Manglende ventilation opstår i denne operation, kan et negativt tryk på beholderen slide i sine led. Hvis tanken fra bunden fugtigt eller er allerede en Benzinfütze under Convertible, må det nødvendigvis være kilden af de konstaterede fejl.
Også styres med en åben hætte op vandtanken og dens drænhuller. Ved at indtaste blade tilstoppe dem. I kraftig regn, så foden er hurtigt under vand. Er gulvtæppet i kabinen våd, er det et tegn.