Forfatter Emne: Øl, XXX, og Horn Musik  (Læst 19996 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #60 Dato: 29. Juni 2007 kl: 17:48:55 »
Når jeg tænker efter, så trykkede jeg selvfølgelig også på de forskellige slanger rundt om motoren på skift, så vandet kunne skvulpe lidt rundt i systemet. Men det gør man vel pr. automatik, når man lufter kølesystemet ud. (ikke at forveksle med andre typer udluftning, fx. bremser og efter at Peder har feset i bilen)

Mølle

  • Gæst
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #61 Dato: 29. Juni 2007 kl: 18:28:10 »
nogle Porche modeller luftes ud ved at suge vaccum i kølesystemet og derefter lukke vand ind. Resultatet er 100 % fyldning. Men måske skal systemet være konstrueret til det.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #62 Dato: 29. Juni 2007 kl: 19:17:32 »
Citat fra: "Mølle"
nogle Porche modeller luftes ud ved at suge vaccum i kølesystemet og derefter lukke vand ind. Resultatet er 100 % fyldning. Men måske skal systemet være konstrueret til det.


Vi har konstateret at Kvinder og T3 ikke er OK.
Men de er på den anden side konstrueret til det ?.

Kurt
Kurt - 25115788

Crapz

  • Gæst
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #63 Dato: 05. Juli 2007 kl: 10:00:08 »
Yeah baby ! så køre Bussen

efter jeg har lånt en pumpe af morten, så springer hun i gang som en tiger...

den skal knap nok forvarme så køre den 1 sec. på starter også brummer hun mmmmmmm dejlig lyd var ud at køre i hende i nat og det lyder og følese så dejligt ingen vibrationer og næsten ingen støj.

MEN ..... :evil:  :evil:  :evil:  hvorfor var der ikke nogen der sagde at jeg skulle huske at tjecke vand på batteriet inden jeg kørete på arbejde i den i morges hehehe

nå men batteriet var ½ tømt for vand ca. så skal lige have hældt en del på også lånt en lader så skulle jeg gerne kunne køre hjem igen.

jeg løftede hende for resten som potte beskreve og det virker super godt.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #64 Dato: 05. Juli 2007 kl: 10:16:02 »
Jamen, da jeg var derovre, var du ikke det mindste i tvivl om pumpen var OK.  :)  Tosk  :lol:

Tillykke, med starten, nu har du så, et stort ansvar for den lille ny motor.

Og tør man så også ønske god ferie. ?

Hvorfor var batteriet tømt, har du haft det til at ligge ned eller hvad.
Det er ikke naturlig adfærd for et batteri.  :!:

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #65 Dato: 05. Juli 2007 kl: 10:22:04 »
ang pumpen kunne jeg overhovedet ikke indstille den rigtigt den opførte sig meget mærkeligt - da den anden kom på tog det 20sek for at få den timet. Vi havde problemer med at få den til at få diesel i pumpen som den gad at få til at komme ud i dyserne!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.008
    • Vis profil
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #66 Dato: 05. Juli 2007 kl: 15:20:24 »
Tillykke med den. :P

Glæder mig til at se og høre den spinne.   :lol:


Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.008
    • Vis profil
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #67 Dato: 05. Juli 2007 kl: 15:21:50 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
ang pumpen kunne jeg overhovedet ikke indstille den rigtigt den opførte sig meget mærkeligt - da den anden kom på tog det 20sek for at få den timet. Vi havde problemer med at få den til at få diesel i pumpen som den gad at få til at komme ud i dyserne!


Den kommer du til at skille af, så vil kan få oplyst hvad der er galt med den

hilsen
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Crapz

  • Gæst
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #68 Dato: 06. Juli 2007 kl: 10:35:46 »
SUK min generator lader ikke eller den lader med 1v :(

tror jeg har lavet en fejl.

Da jeg skilte det hele af tog vi nogen billeder som blev meget dårlige :(

så jeg ved ikke om jeg har byttet rundt på de 2 små kabler, kan der ske noget ved det ?

det skal sættes sådan her sammen ik ?


Jeg pille spændings regulatoren ud i går og så at der var ca. 1cm kul tilbage på dem så det skull vel være fint nok ville det være en god ide at skifte dem ingen vores ferie ?

er der nogen i Jydeland som er hjemme på søndag som har en bagklap de vil sælge mig og kan hjælpe med at skifte den på søndag ? vi køre nemlig via fastlandet (Danmark) hehe på vores tur :D

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #69 Dato: 06. Juli 2007 kl: 11:01:27 »
Hmm nu ved jeg jo ikke hvordan du har stripset ledningerne op inden du flog den gamle kværn ud.. men der er ikke noget der kan byttes om så p.g.a. tykkelserne på kabelskoene / forbinderne og lednignerne er lige til.  (Sådan var det ihverfald på min) Du HAR forbundet alt til stel og renset godt af ikke?

Den tynde med kabelsko (markeret med Øh på dit billede) føleren som bl.a. giver signal til omdrejnignstælleren og en ting mere.. hvad er det nu .. oliesummeren der bzzzer når der er lavt olietryk og motoren trækker generatoren rundt.. kan ikke lige huske det.. Det er der nogen af de gamle rotter der helt sikkert kan. Ellers kan du søge dig frem til det i en af omdrejningstæller trådene mener jeg.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Crapz

  • Gæst
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #70 Dato: 06. Juli 2007 kl: 11:05:41 »
hmm tjaa ser du hehe jeg klippede jo stikene af for at sætte nye på da de gamle næsten faldt af :(

okay men vi er enige om at jeg bare skulle kunne bytte rundt på de 2 små kabler uden den store indvirkning ?

ang. stel hmm der går ikke noget kabel ud til Stel/minus fra min generator skal der da gøre det ?

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #71 Dato: 06. Juli 2007 kl: 11:55:00 »
NEJ!
som skrevet i et andet indlæg hvor Mølle kommenterer mit generatorskift, så lader generatoren ikke hvis den tynde ledning D+ ikke er forbundet.

I hullet øhh har der aldrig været noget, den anden tynde ledning til omdrejningstælleren skal sætt på w-klemmen. Jeg kan på billede tydeligt se en klemterminal markeret W
Mvh. Casper

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #72 Dato: 06. Juli 2007 kl: 12:10:14 »
Hold nu!

W på den med spadestikket, D+ skrues på den lille terminal og + på den store. Det er ligetil?

Sådan ser min husmands-renoverede opsætning ud:

VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #73 Dato: 06. Juli 2007 kl: 13:18:34 »
ja men crapz har da motoren skulle ud, klippet kalberne over så han ved ikke hvad der sat spadestik på og hvad der sat skrueterminal på.
Mvh. Casper

PARKHAVE

  • Gæst
Øl, XXX, og Horn Musik
« Svar #74 Dato: 06. Juli 2007 kl: 13:40:35 »
se farverne på jans billede