Forfatter Emne: Tüv godkendelse af bremser  (Læst 2504 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline chewie

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
Tüv godkendelse af bremser
« Dato: 01. April 2013 kl: 20:14:33 »
Hej!

Jeg har meget lyst til at opgradere bremserne på min syncro og har trawlet nettet efter forskellige muligheder. Ser at der er flere firmaer i Tyskland, som tilbyder adaptersæt til f.eks. Audi A6 bremser for og bag. Der er ikke en direkte Tüv godkendelse med disse sæt, men mange skriver "TÜV Eintragung mit mitgeliefertem Material Zertifikat möglich". Er det et bevis på materialet brugt til adapteren til brug ved Tüv godkendelse af bilen (tilsvarende syn)?

Kan man køre sin (norske) bil til Tüv godkendelse i Tyskland uden videre, og derved få en Tüv godkendelse på det enkelte køretøj?

Mattias

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 01. April 2013 kl: 21:58:21 »
Det  hedder "möglich" og dermed ligger godkendelsen hos ingeneuren hos TÜV.

Meget speciel spørgsmål med at godkende en norsk bil hos de tyske TÜV folk. Normalt har man tyske kopier af en godkendelse, der forelægges hos de danske myndigheder eller synsfolk? Alt andet er grå teori.

De omtalte bremsedele kan registreres på tyske biler, når man smutter til TÜV, dog betzder det ikke ret meget for de danske synsfolk. Få en snak med de dansle synsfolk om dit problem, man skal have fat i den rigtige ende.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline chewie

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
« Svar #2 Dato: 01. April 2013 kl: 22:18:51 »
Problemet er vel at der ikke er nogle generelle Tüv papirer på adapterne, og man derfor må få godkendt hver enkel ombygning hos Tüv. Her i Norge er det næsten garanti for, at de ikke vil godkende noget sådant uden Tüv papirer. Ideen er, at hvis jeg kommer med en godkendelse fra Tyskland, at de også vil godkende det her.

Hvis nogen har links til allerede Tüv godkendte bremsesæt er det også en option.

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
« Svar #3 Dato: 01. April 2013 kl: 22:21:33 »

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 02. April 2013 kl: 09:45:56 »
Ham der sælger bremsedelene må da have mulghed for at sende kopier eller scan af  de omtalte bremser i TÜV registrerede papirer i en T3? Med sådan en kopi kan man så køre til de norske synsfolk for at afklare det videre forløb?

Uden sådanne kopier duer det ikke ...
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963