Forfatter Emne: Udervognsbehandling  (Læst 998 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Udervognsbehandling
« Dato: 15. April 2013 kl: 14:06:46 »
Nu har vi endeligt fået plus grader igen, så nu skal der bankes rust.

Men har ledt som en gal efter en løsning så man kunne få spøjtet noget snask under bilen

Fandt en hjemme opskrift på noget man skulle kunne sprøjte på med sådan en billig have sprøjte, men det skal jo være så tynd som vand for at kunne komme ud af sådan en.

Hvad gør i andre "gør det selv folk" ?

Nikolaj

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline seppo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 142
    • Vis profil
Udervognsbehandling
« Svar #2 Dato: 15. April 2013 kl: 17:15:47 »
Hej Nikolaj


Pas på du ikke indkapsler salt og fugt! din undervogn er nok langt fra tør i samlinger i lignende hvis den har været ude og køre fornyligt.

Jeg står i samme situation som dig og vil gerne behandle min vogn, men jeg venter til jeg er sikker på at vognen er helt tør... og så tror jeg at jeg vil bruge dette sæt: http://www.kbs-coatings.dk/products/chassis-saet Er der nogen der har erfaringer med det?

Mvh

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Udervognsbehandling
« Svar #3 Dato: 15. April 2013 kl: 18:39:02 »
Bruger Dinitrol og en lettere bedaget body sprøjte fra Wurth. Den klarer både tynd tectyl og det noget tykkere Dinitrol.
Men undervognen skal være fri for snavs og salt + selvfølgelig rust. Kapsler du fugt, rust eller skidt inde, vil rusten brede sig under beskyttelsen, - og det vil du ikke ønske.
Hvis du højtryksrenser undervognen skal den tørre nogle dage - helst med god ventilation. Så er det bare, at gå til den.

Offline Nikolaj74

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 265
    • Vis profil
Udervognsbehandling
« Svar #4 Dato: 15. April 2013 kl: 19:10:06 »
tænker der skal bruges noget olie, og IKKE noget voks baseret for ikke at indkapsle rust.