Forfatter Emne: Svejs af bagerste panel i fsiden?  (Læst 3017 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Dato: 19. Juli 2013 kl: 21:01:08 »
Hej.

Det store panel bagi i førersiden. Det over baghjul og hen til lodret samling.

Hvordan er det fastgjort?

Er det punktet til de skrå forstærkninger inde i kroppen eller kun punktet rundt i kanten?

Nogen må vide hvordan det bør være lavet ,)

Gode hilsner
Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #1 Dato: 19. Juli 2013 kl: 21:12:27 »
Det er punkt svejset fra skærm kassen se evt mine tråde mowieboxen  her og. Woodstuckd på klub siden deres massere af billeder
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #2 Dato: 19. Juli 2013 kl: 21:12:49 »
panelet er punktet fast rundt i kanten, de skrå forstærkninger er limet med konstruktionsklæber af en eller anden art..
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #3 Dato: 19. Juli 2013 kl: 21:12:57 »
Så vidt jeg husker, så er det limet til de skrå forstærkninger..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #4 Dato: 19. Juli 2013 kl: 21:21:39 »
Takker.  Forslag til hvordan jeg kan reppe når panelet har sluppet de skrå forstærkninger?

Det giver de ondeste resonanser i hele karossen - og mest i førersiden.

Jeg har kæmpet med at finde hvad der måtte være utæt - indtil jeg fandt på at klappe på det panel og fandt ud af at det har sluppet :(
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #5 Dato: 19. Juli 2013 kl: 22:07:54 »
1. Sætte kiler i og åbne sprækken?
2. Sprøjte acetone ind og rense så godt jeg kan?
3. Klæbe det med hvad?
4. Sætte i spænd med saksedonkraft x 2 og træplade op mod husmur i 4 timer????

Forslag?

Vil gerne bruge en lim som tørrer nogenlunde hurtigt.  Har ikke så meget mur jeg kan parkere bil op af ; (

Vil også gerne bruge en lim som jeg kan påføre indefra på enelleranden måde.

Og jeg er spejlblank her.....

Min erfaring med at lime går til modelflystadiet ,) - så jeg har brug for lynkurset i karosserilimning....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #6 Dato: 19. Juli 2013 kl: 22:18:51 »
Jeg vil tro Du kan bruge den Sika rude/karosserilim som anvendes til mange forskellige ting. Den har været nævnt herinde flere gange bl.a. til limning af højtag og deslige. Fås som fugepatroner. Sæt en forsigtig kile imellem forstærkning og skærmen og lim der hvor det har sluppet, tag så kilen ud og læg et forsigtig tryk imod udefra for at "sætte" limen. Men nu ingen buler indad :)
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #7 Dato: 20. Juli 2013 kl: 00:16:14 »
Tusind tak.

Jeg var i hovedet igang med at punkte indefra og nymale udefra.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline sørenh

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 346
    • Vis profil
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #8 Dato: 20. Juli 2013 kl: 14:24:36 »
TEC 7 eller en anden montagelim f.eks Dana. Jeg limede det nederste panel i førersiden  i toppen i samlingen for et par år siden og hvis ikke det var rustet yderligere havde det nok holdt endnu. Til at holde det på plads brugte jeg laststropper og en pind i spænd.
mvh søren
tlf. 26881556

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #9 Dato: 20. Juli 2013 kl: 14:40:03 »
Tec 7 er så vidt jeg husker en vandbaseret lim.

Jeg bruger det aldrig mere!!!

Jeg brugte den til at tætne min tagluge med på anbefaling af min lokale bådstumpepusher. Der gror nu en sort svampeart alla det man sommetider ser i badeværelser med gummifuger, på den synlige del af fugen
 
Jeg brugte resten til at reparere taget på min skurvogn
To år efter var Tec 7'en nærmest frønnet væk og jeg reparerer nu på svampeskaderne, der fulgte med den igen opståede utæthed.

Jeg er rigtig glad for at jeg ikke turde bruge Tec 7 til at lime mit højtag fast med.

Der brugte jeg Sikaflex 291, just in case., og det virker :cheer:
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #10 Dato: 20. Juli 2013 kl: 21:06:11 »
Sika291 bliver det.

Jeg har KÆMPET med at få støjen ned i Frk Grå - og aldrig rigtig lykkedes med det.

Og det forstår jeg nu, at uanset hvor meget jeg kæmpede, havde jeg en fjende i et løst panel som agerede boombox.....

GLÆDER MIG SÅ MEGET til at få det fikseret
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #11 Dato: 20. Juli 2013 kl: 21:56:23 »
Jens Jacob.
Jeg vil anbefale dig at læse produktbeskrivelsen på både Sikaflex 291 og 292 og så vurdere hvilken ,der kommer nærmest det du skal bruge det til. De har lidt forskellige egenskaber.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline vw_madsen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.551
  • Ud og se i gammel vw
    • Vis profil
  • T3 model: NANGIJALA EXPRESSEN
  • By: 4600 køge
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #12 Dato: 21. Juli 2013 kl: 12:09:18 »
Bliver simpelthen nød til at korrigere jer det er karrosserisiden i snakker om (paneler er det nederste som sider lige inden bunden af bilen og bag hjørnerne kan man også kalde paneler) Og alle de små forstærkningen der er klæbet på indersiden er lige nettop for at fjerne og afstive støj og resonans de  SKAL IKKE limes med en lim der er super stærk eller bliver sten hård men derimod evt en karrosseri sealer som kan give sig eller en MS polymer baseret klæber fra byggemarkede den kan også give sig ,personlig kunne jeg også finde på at bruge butylbånd fra 3m (det som alle Volvo ruder sad med i gamle dage ) eller aftageligt rudelim fra evt wurth andre leverandør har det også  ,og så kan resten af tuben bruges til at tætne den i forvejen altid utætteforrude.De to sidst nævnte tørre aldrig helt op men klæber rigtig fint til formålet.
Følg min tråd. På http://t3klubben.dk/forum/index.php?topic=53.0
MVH. Mads Sandfeld.
tlf 21770306

T3 Woods`stuck Madsens syncro
t2 pannel van 1955
vw beach buggy 1967
vw safari 1967
suzuki wagon 2000
yamaha 4 g dx 1979
T3klub medlem nummer 19.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #13 Dato: 21. Juli 2013 kl: 12:40:35 »
Tusind tak for gode input.

Jeg finder en MS polymer klæber.

Mener dog at Sikaflex 291 også forbliver blød?

Min største udfordring ligenu er hvordan jeg får renset af mellem forstærkning og karosserisiden - der er ikke meget plads derinde, men jeg fnder nok på noget. Jeg tror noget med japanspartler, og så acetone i rå mængder - tror ikke jeg får fx sandpapir derind :-(
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Svejs af bagerste panel i fsiden?
« Svar #14 Dato: 21. Juli 2013 kl: 13:48:27 »
Begge de nævnte sikaflex er sealere og  meget fleksible, den ene prioriterer dog tætning og fleksibilitet højest og den anden selve limningen.

De er på polyuretan basis og hærder ved hjælp af fugtighed fra luften
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen