Forfatter Emne: TDI erfaringer  (Læst 8678 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brutus

• Hero Member
    • Vis profil
TDI erfaringer
« Svar #15 Dato: 04. August 2013 kl: 14:35:33 »
Mener DT63 har konverteret til TDI og er sikker på han kan fortælle om projektet og dets holdbarhed
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
TDI erfaringer
« Svar #16 Dato: 09. August 2013 kl: 01:41:02 »
Så vidt jeg ved er Mary født med "den store diesel motor" og derved kan vi godt gå op i 90 heste udgaven uden at overskride 20% reglen.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Mort_K

• Hero Member
    • Vis profil
TDI erfaringer
« Svar #17 Dato: 09. August 2013 kl: 03:05:36 »
Citat fra: "Mary" post=102187
Så vidt jeg ved er Mary født med "den store diesel motor" og derved kan vi godt gå op i 90 heste udgaven uden at overskride 20% reglen.

Den store diesel motor? Den største diesel motor T3'eren er født med er JX'eren med 70 HK, så hun kan ikke være født med en AAZ, men kan jo være at hun er betalt afgift til at være med 75 HK som AAZ har. Var det Niels Erik Thing der fik Mary på DK plader eller?
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
TDI erfaringer
« Svar #18 Dato: 01. Oktober 2013 kl: 22:32:05 »
Fik en hyggelig snak med Erik i går og fik en god historie om hans tidligere syncro med 1Z, som bare var lavet med mekanisk pumpe.
Det kunne være et ok valg, som også ligger i den billige ende.
Men da både Erik og jeg er rimelig arbejdsramt for tiden (og jeg ikke lige har prøvet denne operation før, så bliver det nok ikke lige foreløbig.

Jeg har også skrevet lidt med Bernd Jæger. Og hold da op hvor er han dyr.

Nå, men er der nogen, som har erfaringer som Eriks?

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.

Offline soerencarlsen

• Sr. Member
    • Vis profil
TDI erfaringer
« Svar #19 Dato: 03. Oktober 2013 kl: 11:10:04 »
Kan man ikke hvis, man vælger den rigtige tdi + donerbil bruge den der "eco mode" som forsinker speederen og turbo trykket, derved må NM vel være lavere så gear kassen ikke bliver overbelasted.
Jeg fik jo lavet. da jeg experimenterede med TFSI. 2 potmetre henholdsvis speeder og turbo delay som virkede fint.
Det må også kunne laves på en tdi.

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
TDI erfaringer
« Svar #20 Dato: 08. Oktober 2013 kl: 19:23:42 »
Citat fra: "soerencarlsen" post=103847
Kan man ikke hvis, man vælger den rigtige tdi + donerbil bruge den der "eco mode" som forsinker speederen og turbo trykket, derved må NM vel være lavere så gear kassen ikke bliver overbelasted.
Jeg fik jo lavet. da jeg experimenterede med TFSI. 2 potmetre henholdsvis speeder og turbo delay som virkede fint.
Det må også kunne laves på en tdi.

Søren, jeg forstår ikke lige helt din mening?
Skal det læses i positiv retning eller negativ retning mht. mulig ny motor?

Offline soerencarlsen

• Sr. Member
    • Vis profil
TDI erfaringer
« Svar #21 Dato: 09. Oktober 2013 kl: 08:52:42 »
Det skal forstås positivt, det virker fint min erfaring er med et sådant system reagere motoren ikke så voldsomt når man træder på speederen
det kræver lidt tilvending da det føles som og er vel også en form for selvbestemt turbolack. Det system jeg havde var det en drejeknap så man selv bestemte hvor meget forsinkelse man ønskede på henholdsvis turbotryk og speeder response. Jeg har pt en lupo og ved at sætte den i ECO mode opnår man noget af det samme.
Det jeg så går ud fra er, at hvis man skulle ud i at skifte motor! ville jeg finde en moderne med regulering og det hele, helst en hel donerbil, jeg ved ikke rigtigt hvilke årgang der har disse "eco" knapper kom, men min lupo er fra 1999 eller der omkring.
Jeg har prøvet med mekanisk tdi og syntes ikke rigtig om motorgangen sammenlignet med den som er electronisk styret.
Men det er min erfaring. Og jeg tror ikke jeg ville tage jorden rundt med Mtdi.

Offline Holger

• Hero Member
    • Vis profil
TDI erfaringer
« Svar #22 Dato: 09. Oktober 2013 kl: 21:12:03 »
Ta´ en  1Z fra en Passat og monter JX eller AAZ turbo. Så slipper du for det høje moment ved lave omdr. og skåner dermed gearkassen. Jeg har en Bluestar stående med 1Z/JX som du kan prøve en tur i hvis du har lyst.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
TDI erfaringer
« Svar #23 Dato: 09. Oktober 2013 kl: 22:25:53 »
Begge sidste indlæg lyder meget interessante.
Holger, jeg kommer gerne forbi inden længe  :)