0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Tror der er lidt mere hjælp at hente her... Synes jeg kan huske noget med ar man blinke fejlkoderne ud...http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2403743&ForumID=1
Ja, lambdaen er ikke en konstant spænding. Den kan bedst tjekkes med et oscilloskop eller Biltema er vist begyndt at sælge et eller andet instrument - har jeg hørt.Det skulle være noget 52 eller 80 mm analogt viserinstrument, men hvordan den virker har jeg ingen ide om.
Prøv i stedet at fyre op for sweep. Den er meget langsom og ja, man kan godt se udsvinget, men med en høj timing vil kurven blive tydeligere.
Det giver en ide om, at lambdaen fungerer og registrerer målinger. Noget så simpelt som en temperatursensor kan få motoren til at køre med en unødvendig fed blanding hvis den "tror" den er kold f.eks. så en obd-måling vil måske kunne fortælle hvad der er galt med den.
Prøv at spray noget silikone eller start spray ud omkring vakum slanger og indsugnings manifold og lyt til motors gang . Falsk luft
Nyt luftfilter og så ud og køre en god tur på landevejen i tredje gear. Og så sving ind til synshallen efter varm kørsel. :-)
(Kan ikke forstå lambda signalet ikke svinger i tomgang)