Forfatter Emne: Hjælp til motor evt til køb af ny!  (Læst 370 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Havenissen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
    • Vis profil
  • T3 model: Vw T3 Van 1989 1,9 Benzin
  • By: Aarhus
Hjælp til motor evt til køb af ny!
« Dato: 03. Maj 2018 kl: 21:08:44 »
Hjælp!!!
Jeg har en 89 T3 1,9 benzin. Den er begyndt at spilde en del olie. Min lokale mekaniker, som jeg har rimelig god tillid til, mener det er hele motoren der skal have en renovering og skift af alle pakninger. Er der nogle der har en motor til at ligge eller kender nogle som ombytter og renovere motorer eller er der nogle der kan anbefale en ferm mekaniker der kan fikse min nuværende for rimelige penge. På forhånd tak!!!

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 810
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Sv: Hjælp til motor evt til køb af ny!
« Svar #1 Dato: 04. Maj 2018 kl: 07:46:52 »
Jeg går ud fra det er en wbx. Når de spilder meget olie er det tit stødstangsrørene. 

https://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_106_116&products_id=112

Hvis du er heldig kan du stramme dem op ved at tvinge rillerne ud ved at dreje en snor rundt om hver rille og trække til. Derved strammes røret  op og olien vil måske stoppe sit løb.

Men det kan også være alle mulige andre steder den spilder olie.

Rens motoren og find ud af præcis hvor olien kommer ud, så er der lidt mere hjælp at hente.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Havenissen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
    • Vis profil
  • T3 model: Vw T3 Van 1989 1,9 Benzin
  • By: Aarhus
Sv: Hjælp til motor evt til køb af ny!
« Svar #2 Dato: 06. Maj 2018 kl: 11:26:56 »
Tak for svaret Otto. Det er også den vej jeg tror jeg vil gå, men drypper dog også lidt omkring krumtapspakningen.

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 810
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Sv: Hjælp til motor evt til køb af ny!
« Svar #3 Dato: 07. Maj 2018 kl: 08:00:00 »
Krumtapspakninger er heller ikke den store operation, som din mekaniker foreslår. I det hele taget skal man ikke køre til en mekaniker der ikke har set en t3'er før. De går i sort og siger at man skal skrotte den.

Men find ud af hvor olien kommer fra først.

Jeg troede engang at min dryppede ud af krumtappen bagtil, og skiftede pakningen uden resultat. Det skyldtes så en o-ring i strømfordelerakslen. Olien løb ned bagved remskiven, og det så fuldstændig ud som den kom ud fra krumtappen. Så vær helt sikker i din sag, før du begynder.

O-ringen kan skiftes på fem minutter, hvis man ved hvad man skal gøre. Hvis det er den kan jeg guide dig telefonisk.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.