God påske.
I går fredag var jeg på tur fra Sorø til Hvidovre.
Jeg kørte fra morgenstunden hvor der var lidt køligt, så jeg havde sat varme på.
Bilen blev som sædvanligt dejlig varm efter et par km.
Da jeg kørte ned på motorvejen, så jeg at temperatur måleren stadig var i det nederste hvide felt,
altså at den, fra at pege lige ned ligesom benzinmåleren når der ikke er strøm på, kun havde flyttet sig 2 mm.
Jeg blev ikke særligt forskrækket.
Jeg havde, som når jeg kører mine månedlige 15 - 20 kilometers lufteture vinteren igennem,
når veje og vejret er tørt set efter både kølevand og olie inden start.
Kølebeholderen bagerst til venstre var helt fuld, og den åbne beholder bag nummerpladen var fuld til maximum.
Selv om der jo var fin varme i bilen, valgte jeg at kører ind på Tuelsborg resteplads og undersøge sagen.
Med den øverste køler grill afmonteret, kunne jeg mærke at køleren var godt varm i toppen.
Jeg startede motoren igen, og lod den kører i tomgang små 5 min, så begyndte køleblæseren at køre,
så alt var og er tilsyneladende i orden, bortset fra at køler instrumentet ikke viser temperatur.
Jeg fortsatte til familiekomsammen i Hvidovre, og senere hjem igen.
Bilen kørte som den plejer som en drøm, og jeg sad meget af vejen og tænkte flyvende tæppe, flyvende tæppe.
Jeg vil nu alligevel gerne vide hvorfor kølevands viseren er begyndt at være i u-du,
og er der nogen her, der ved hvor jeg skal søge?
Venlig hilsen Peter Milton.