Forfatter Emne: Start problemer  (Læst 985 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline baeveren

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle og en Reimo Camper
  • By: 2770, Kastrup
Start problemer
« Dato: 17. Juni 2019 kl: 17:47:04 »
4-5 gang nu har jeg drejet nøglen og så skete der ikke noget, lys på instrumentbrættet, ikke et dyt fra motoren. Men vi fik den skubbede i gang uden problem. Det er heller ikke til at vide hvornår at det kan ske. Er der nogen der kan giv et forslag til hvordan at jeg kan fejlfinde  det her problem?

Offline Fynboen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 596
    • Vis profil
  • By: 5600 Faaborg
Sv: Start problemer
« Svar #1 Dato: 17. Juni 2019 kl: 17:55:24 »
Det kan være defekt bundstykke i tændingslåsen. Kan også være dårlig forbindelse mellem starter og motorblok, og i det heletaget dårlige forbindelser kan ytre sig på mange måder.

Hilsen Fynboen.
Tidligere biler:1987 camper, 1988 Multivan  AAC motor. Rød med hybrid-gearkasse. 1 spær.
Nu T4 2,5 TDI Van.
Fiat X1/9 1982 1500
Fiat X1/9 1978 1300
Til hverdag Audi A2 3L

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 834
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Sv: Start problemer
« Svar #2 Dato: 18. Juni 2019 kl: 10:30:00 »
Før Miss Blue havde jeg en T3 luftkølet fra 79. Mange år siden. Den gjorde præcis det samme. Solenoiden, den cylinder, der ved hjælp af en elektromagnet trækker gang i selvstarteren, sad somme tider fast.

Løsning. Jeg havde altid en hammer med. Når den ikke ville starte, så fik solenoiden et klask med hammeren, og så kunne vi starte og køre.

Det er forsøget værd næste gang det sker. Men det kan også være så meget andet.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline baeveren

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle og en Reimo Camper
  • By: 2770, Kastrup
Sv: Start problemer
« Svar #3 Dato: 18. Juni 2019 kl: 20:47:34 »
Ok, så ude over at har en hammer med er der noget forslag til den næste gang at det sker hvordan at jeg finde fejlen? Skal jeg har adgang til ledninger fra tændingslåsen så at jeg kan se hvis jeg kan ‘hotwire’ den fex?

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 834
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Sv: Start problemer
« Svar #4 Dato: 19. Juni 2019 kl: 07:35:04 »
Det med hammeren var altså ikke en joke.

Hvis det virker at slå med hammeren, skal du selvfølgelig skifte solenoiden i selvstarteren.  Måske hele selvstarteren
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Kjeld

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 319
    • Vis profil
Sv: Start problemer
« Svar #5 Dato: 19. Juni 2019 kl: 08:29:26 »
Jeg hamrede også løs på min nogle gange sidste år. Det virkede, men efter 3 gange stod den helt af og blev skiftet.
Bundstykket i tænding låsen er også simpel. Du kan evt tage den af og kortslutte den for at se om den starter, evt. kør forbi Thansen og køb en ny til 70 kr...

---

\'83 US Vanagon, WBX, DH 60 kW / 82 hK 1.9 DigiJet

Offline baeveren

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 3
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle og en Reimo Camper
  • By: 2770, Kastrup
Sv: Start problemer
« Svar #6 Dato: 02. Juli 2019 kl: 08:17:07 »
Jeg har hørte om det med hammeren før  ;D så jeg tog det ikke som en joke.

Jeg har lidt af en update nu. Den sidste gang at det skete jeg rullede bilen frem og så set den i gear så at motoren drejet et enkelt gang. Jeg drejet nøglen derefter og så startede den med det sammen. Jeg tænker at det betyder at det er ikke tændingslåsen der er problemet og muligvis også det med et løse forbinelse....