Jeg føler lidt som om det er mig der fylder det hele her med nu 6 ud af 20 indlæg på forsiden!
Jeg har haft en del problemer med bilen over vinter men her i torsdags var der ret meget hvid røg på vej hjemme. Det havde nok været der i nogen dage men ikke så voldsomt og jeg troede
det skyldes en lille utæthed i gummislangen ved den forrest dyserør. Desværre, selvom gummislangen var lidt slidt det røg kom hovedsagelig fra udstødningsrør. På vej hjemme havde motoren bankede lidt og været ustabil i tomgang men kørte stadig.
Jeg mangler hele tiden vand når jeg kør det første 5 minutter men efter at tilsætte 300ml (så vandet dækker føleren) jeg kan køre resten af vejen. Cirka 25km. Jeg køre langsomt, specielt i det kold vejr vi har haft og motoren bliver ikke mere varm end normalt. Det med at mangler vand startet før jule da jeg kørte på motorvej og så lige pludselig rødt blinke lys. Jeg kørte ind til siden uden at motoren blev alt for varm. Det så ud som om vand beholderen havde sendt alle vand ud i reserve beholderen. Det havde jeg ikke set før.
Olie niveau har været stabil. Jeg tænkt det var bare et utæt kølersystem og prøvede at vent lidt indtil temperaturen var i plus grader før jeg kiggede nærmere.
Lyder noget af det her bekendt? Er der andre muligheder eller er det mest sandsynlige at det er min topstykker der er problemer med.
Tak på forhånd