Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Rollenlager

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 27
46
Diverse / CT leaderbatterier
« Dato: 20. Februar 2011 kl: 19:50:04 »
Ho ho ho....bytter altid om på de to åndsvage navne.... Men til sagen, jeg har ikke haft skyggen af problemer siden jeg satte sådan et sæt i den gamle skude, det er forbind og glem..... Rigtigt godt kram eller kramgodt som de siger på den anden sidan Sundet.

Leif

47
Diverse / CT leaderbatterier
« Dato: 20. Februar 2011 kl: 19:04:58 »
Jo, men de "mekaniske" for der er jo lidt elektronik i dem.... er bare ikke så præcise og pålidelige
som de svenske Tystor, der bygger på en helt anden teknologi. Det er Mosfeets i det svenske skille
relæ der åbner og lukker for strømmen, og der er ikke og bliver ikke nogen kontakt modstand der
kan vælte en helt præcis reulering.  Selv om det er transistorer der styrer ladestrømmer i Tystor
relæer, er der ikke det sædvanlige spændingstab over relæet som man ellers ofte ser over halvledere
på (0,5 volt)  men nej ..der sker ikke nogen ulykker ved at afprøve det skillerelæ du allerede anvender,
men det helt optimale er et Tystor relæ eller tilsvarende mosfeet skillerelæ.

All the best

Leif

48
Diverse / CT leaderbatterier
« Dato: 20. Februar 2011 kl: 17:28:00 »
Hej Brandmand,

Det er nogle rigtigt gode batterier, men husk samtidig at montere et godt skille relæ, for hvis du bare kobler dem ind parallelt sammen med den almindelige fastmonterede akkumulator under ladning, og så ellers kobler dem fra når ladningen ophører, vil du ret hurtigt få problemer med at starte bilen. AGM batterierne har jo en fantastisk lav indre modstand, så strømmen vil lige som vand jo altid finder den letteste vej gennem taget, finde det lettere at løbe gennem AGM`erne så startbatteriet kommer på smalkost. Altså skal du ha` et godt elektronisk skille-relæ, og ikke et af de små billige ” de er nu dyre nok”  Bosch relæer, til et par hundrede Kr.  Det svenske Tystor som Kjøller handler med, er simpelt hen sagen her. Find det et andet sted på nettet, for Kjøller har ”mistet jordforbindelsen”  for at blive i el-fagets termer, med hensyn til sine priser.
 

Ps.  Har kæmpet med strømproblemer i min båd i 25 år så jeg har set det meste..... også de dårlige løsninger :-)

49
Diverse / CT leaderbatterier
« Dato: 19. Februar 2011 kl: 16:51:59 »
Ja du kan lade dem uden problemer  med bilens generator,  de har samme lade-karakteristik som de alm. såkaldte "flodded" batterier. De kan tåle mindst samme ladestrøm, ofte større, end en standard bly akkumulator, da de har langt mindre indre modstand og derfor ikke bliver varme i samme grad som de alm. bly akkuer. Hvis du kigger manualerne fra bedre ladeapparater igennem, vil du se at de skal lades ved den samme indstilling som det gode gamledaws blybatteri. Pas på ikke at lade dem med den indstilling der passer til såkaldte FREEDOM (Bly calcium) batterier, da de herved lades ved højere spænding, da bly-calcium først gasser ved ca. 15 volt. Det er for meget for et AGM batteri som dem du påtænker at indstallere.

http://www.daviddarling.info/encyclopedia/A/AE_absorbed_glass_mat.html

50
Syncro Fora / Ugens (panik) redning!!
« Dato: 31. December 2010 kl: 01:53:24 »
Som nævnt i en tidligere tråd, er en rulle snor rar at have ved hånden.......  

 http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=11758&postdays=0&postorder=asc&start=15

Leif

51
Diesel Fora / frossen t3 :-(
« Dato: 22. December 2010 kl: 00:48:04 »
Mon ikke Mølle har det lille dæksel på et af sine lig  ... :-)

52
Diesel Fora / Topstykke
« Dato: 22. December 2010 kl: 00:24:31 »
Det er nok nemt at finde svaret på dit spørgsmål med søge-funktionen, men kig efter et topstykke til en 1.6 TD til en JX.  Du kan circa skrue alle 1.6 D og TD topstykker på en JX blok, men det er ikke det samme som at de virker når du starter motoren...... JX har mekanisk betjente ventiler, så det er klart at et topstykke til en 1.6 JR ikke vil fungere pga. hydroløftere. Tag et kig på MKG-Motoren i tyskland, eller Motorensuche som det samme firma vist også kalder sig på nettet, der kan du finde en ny top med eller uden knast og ventiler, fjedre osv. til ret gode priser. Husk at se efter i  den tabel der beskriver topstykket på deres sider, at det er kompatibelt med en JX, da den kræver andre ventiler og ventilsæder, end sugedieselerne, og vist også en anden knast.

Leif

53
Diesel Fora / frossen t3 :-(
« Dato: 21. December 2010 kl: 13:52:08 »
Kom lige til at tænke på om du mangler det lille dæksel der skal sidde og dække
det hele nede under bunden du  ????????

Leif

54
Diesel Fora / frossen t3 :-(
« Dato: 21. December 2010 kl: 13:50:28 »
Du kan ikke lukke det hul med mindre du laver et helt nyt design på dit gas-system, da det 20 x 10 mm hul der normalt findes
skal give adgang til stangen der går mellem vippe-beslaget under bunden og gas-pedalen Jakob...  men hvis du alternativt har
et sekstenkantet hul med en diameter på 20 cm under speederen, er det da helt klart på tide med lidt ny plade........  -

Leif

55
Diesel Fora / frossen t3 :-(
« Dato: 21. December 2010 kl: 13:29:24 »
Du må have fået vand ind et sted Jakob,  ind i varmen og trykluft igennem
og så ellers silicone ind fra en ende af. Man kan i båd-forretningerne få
sådan en lille krave man presser på kabel-enden der sidder så en smøre-nipel
så man kan trykke smørrelsen igennem hele kablets længde.  Har du set om
kablet er knækket under bilen.  Der skal du have fat i en rulle vulkaniserende
gummitape i samme butik som smøre-dippedutten, eller endnu bedre, et nyt kabel :-)

Leif

56
Diesel Fora / frossen t3 :-(
« Dato: 21. December 2010 kl: 12:59:26 »
PCD;

Fik du så rettet tingene så du kunne klikke armen fast under gas-pedalen, og er den i orden
efter den lille operation ???????????  Rigtigt irriterende når man må sidde under kørslen med
en snor i hånden der går om til gasarmen ha ha.... der skal samspillet mellem arme, ben og
maskineri gå op i en højere enhed før man glider igennem morgen mylderet, men man kan
klare sig hjem på den måde, hvis man har fem meter snor i bilen.

Leif

57
Diesel Fora / frossen t3 :-(
« Dato: 12. December 2010 kl: 00:56:20 »
Til dig med "speederen helt i bund"  PCD, det kan meget vel være den lille
arm der går fra gas-pedalen og ned til det lille vippetøj der er skruet fast
under bunden der er røget af speederen, eller er faldet ud af beslaget
under vognen.  Det sker hvis kablet går for stramt af en eller anden
grund .... Jeg havde et kabel engang, der havde et par flossede tråde
midt inde i kablet så det hverken ville det ene eller andet, og da jeg i
irritation trådte til, røg den lille arm af speederen. Armen er dog ganske
nem at montere igen da den "klikkes" på undersiden af gaspedalen med
fingrene.

Leif

58
Diesel Fora / Symptomer på konstant åben termostat mm.
« Dato: 10. December 2010 kl: 22:36:26 »
Ja Kurt,  det er muligt at justere ESP`en ned så den kører for koldt, sker hver gang min kasse skal til syn
men varmen kommer igen, når den får lidt mere at leve af. Den skal dog gå meget rent før varmen forsvinder....

Leif

59
Diesel Fora / Søges : topstykke m. hydr.løftere til golf 1,6 TD årg. 90
« Dato: 25. November 2010 kl: 13:26:38 »
Hej Tony,

Deadline er vist nået for denne week-end nu,  jeg skal møde på jobbet om tre kvarter
og toppen skal af sted i dag for at lande i morgen….  Så med mindre i afhenter personligt
er  ”jagten fra lænestolen”  hermed afblæst…….  :roll:

Mvh.  Leif

60
Diesel Fora / Symptomer på konstant åben termostat mm.
« Dato: 25. November 2010 kl: 09:59:46 »
Kan også være din mængde-skrue på ESP´en står på for mager blanding (har du været til syn for nyligt :-) )
Jeg har det samme problem hver gang jeg kommer fra syn, så er der ikke en Ski... varme. Giv den en 1/8 omgang
og smid de uldne underbukser ind i klædeskabet igen.

Leif

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 27