Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Beskeder - Rollenlager
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 27
46
« Dato: 20. Februar 2011 kl: 19:50:04 »
Ho ho ho....bytter altid om på de to åndsvage navne.... Men til sagen, jeg har ikke haft skyggen af problemer siden jeg satte sådan et sæt i den gamle skude, det er forbind og glem..... Rigtigt godt kram eller kramgodt som de siger på den anden sidan Sundet.
Leif
47
« Dato: 20. Februar 2011 kl: 19:04:58 »
Jo, men de "mekaniske" for der er jo lidt elektronik i dem.... er bare ikke så præcise og pålidelige som de svenske Tystor, der bygger på en helt anden teknologi. Det er Mosfeets i det svenske skille relæ der åbner og lukker for strømmen, og der er ikke og bliver ikke nogen kontakt modstand der kan vælte en helt præcis reulering. Selv om det er transistorer der styrer ladestrømmer i Tystor relæer, er der ikke det sædvanlige spændingstab over relæet som man ellers ofte ser over halvledere på (0,5 volt) men nej ..der sker ikke nogen ulykker ved at afprøve det skillerelæ du allerede anvender, men det helt optimale er et Tystor relæ eller tilsvarende mosfeet skillerelæ.
All the best
Leif
48
« Dato: 20. Februar 2011 kl: 17:28:00 »
Hej Brandmand,
Det er nogle rigtigt gode batterier, men husk samtidig at montere et godt skille relæ, for hvis du bare kobler dem ind parallelt sammen med den almindelige fastmonterede akkumulator under ladning, og så ellers kobler dem fra når ladningen ophører, vil du ret hurtigt få problemer med at starte bilen. AGM batterierne har jo en fantastisk lav indre modstand, så strømmen vil lige som vand jo altid finder den letteste vej gennem taget, finde det lettere at løbe gennem AGM`erne så startbatteriet kommer på smalkost. Altså skal du ha` et godt elektronisk skille-relæ, og ikke et af de små billige ” de er nu dyre nok” Bosch relæer, til et par hundrede Kr. Det svenske Tystor som Kjøller handler med, er simpelt hen sagen her. Find det et andet sted på nettet, for Kjøller har ”mistet jordforbindelsen” for at blive i el-fagets termer, med hensyn til sine priser.
Ps. Har kæmpet med strømproblemer i min båd i 25 år så jeg har set det meste..... også de dårlige løsninger :-)
49
« Dato: 19. Februar 2011 kl: 16:51:59 »
Ja du kan lade dem uden problemer med bilens generator, de har samme lade-karakteristik som de alm. såkaldte "flodded" batterier. De kan tåle mindst samme ladestrøm, ofte større, end en standard bly akkumulator, da de har langt mindre indre modstand og derfor ikke bliver varme i samme grad som de alm. bly akkuer. Hvis du kigger manualerne fra bedre ladeapparater igennem, vil du se at de skal lades ved den samme indstilling som det gode gamledaws blybatteri. Pas på ikke at lade dem med den indstilling der passer til såkaldte FREEDOM (Bly calcium) batterier, da de herved lades ved højere spænding, da bly-calcium først gasser ved ca. 15 volt. Det er for meget for et AGM batteri som dem du påtænker at indstallere. http://www.daviddarling.info/encyclopedia/A/AE_absorbed_glass_mat.html
50
« Dato: 31. December 2010 kl: 01:53:24 »
51
« Dato: 22. December 2010 kl: 00:48:04 »
Mon ikke Mølle har det lille dæksel på et af sine lig ... :-)
52
« Dato: 22. December 2010 kl: 00:24:31 »
Det er nok nemt at finde svaret på dit spørgsmål med søge-funktionen, men kig efter et topstykke til en 1.6 TD til en JX. Du kan circa skrue alle 1.6 D og TD topstykker på en JX blok, men det er ikke det samme som at de virker når du starter motoren...... JX har mekanisk betjente ventiler, så det er klart at et topstykke til en 1.6 JR ikke vil fungere pga. hydroløftere. Tag et kig på MKG-Motoren i tyskland, eller Motorensuche som det samme firma vist også kalder sig på nettet, der kan du finde en ny top med eller uden knast og ventiler, fjedre osv. til ret gode priser. Husk at se efter i den tabel der beskriver topstykket på deres sider, at det er kompatibelt med en JX, da den kræver andre ventiler og ventilsæder, end sugedieselerne, og vist også en anden knast.
Leif
53
« Dato: 21. December 2010 kl: 13:52:08 »
Kom lige til at tænke på om du mangler det lille dæksel der skal sidde og dække det hele nede under bunden du ?? Leif
54
« Dato: 21. December 2010 kl: 13:50:28 »
Du kan ikke lukke det hul med mindre du laver et helt nyt design på dit gas-system, da det 20 x 10 mm hul der normalt findes skal give adgang til stangen der går mellem vippe-beslaget under bunden og gas-pedalen Jakob... men hvis du alternativt har et sekstenkantet hul med en diameter på 20 cm under speederen, er det da helt klart på tide med lidt ny plade........ -
Leif
55
« Dato: 21. December 2010 kl: 13:29:24 »
Du må have fået vand ind et sted Jakob, ind i varmen og trykluft igennem og så ellers silicone ind fra en ende af. Man kan i båd-forretningerne få sådan en lille krave man presser på kabel-enden der sidder så en smøre-nipel så man kan trykke smørrelsen igennem hele kablets længde. Har du set om kablet er knækket under bilen. Der skal du have fat i en rulle vulkaniserende gummitape i samme butik som smøre-dippedutten, eller endnu bedre, et nyt kabel :-)
Leif
56
« Dato: 21. December 2010 kl: 12:59:26 »
PCD; Fik du så rettet tingene så du kunne klikke armen fast under gas-pedalen, og er den i orden efter den lille operation ?? Rigtigt irriterende når man må sidde under kørslen med en snor i hånden der går om til gasarmen ha ha.... der skal samspillet mellem arme, ben og maskineri gå op i en højere enhed før man glider igennem morgen mylderet, men man kan klare sig hjem på den måde, hvis man har fem meter snor i bilen. Leif
57
« Dato: 12. December 2010 kl: 00:56:20 »
Til dig med "speederen helt i bund" PCD, det kan meget vel være den lille arm der går fra gas-pedalen og ned til det lille vippetøj der er skruet fast under bunden der er røget af speederen, eller er faldet ud af beslaget under vognen. Det sker hvis kablet går for stramt af en eller anden grund .... Jeg havde et kabel engang, der havde et par flossede tråde midt inde i kablet så det hverken ville det ene eller andet, og da jeg i irritation trådte til, røg den lille arm af speederen. Armen er dog ganske nem at montere igen da den "klikkes" på undersiden af gaspedalen med fingrene.
Leif
58
« Dato: 10. December 2010 kl: 22:36:26 »
Ja Kurt, det er muligt at justere ESP`en ned så den kører for koldt, sker hver gang min kasse skal til syn men varmen kommer igen, når den får lidt mere at leve af. Den skal dog gå meget rent før varmen forsvinder....
Leif
59
« Dato: 25. November 2010 kl: 13:26:38 »
Hej Tony,
Deadline er vist nået for denne week-end nu, jeg skal møde på jobbet om tre kvarter og toppen skal af sted i dag for at lande i morgen…. Så med mindre i afhenter personligt er ”jagten fra lænestolen” hermed afblæst……. :roll:
Mvh. Leif
60
« Dato: 25. November 2010 kl: 09:59:46 »
Kan også være din mængde-skrue på ESP´en står på for mager blanding (har du været til syn for nyligt :-) ) Jeg har det samme problem hver gang jeg kommer fra syn, så er der ikke en Ski... varme. Giv den en 1/8 omgang og smid de uldne underbukser ind i klædeskabet igen.
Leif
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 27
|