Skillelinjen går mellem, om det er med eller uden hydroløftere. Er det et topstykke uden hydroløftere, så passer det på JX, er det med hydroløftere, så kan det mekanisk set godt monteres, men så er der en oliekanal i topstykket, der bliver forbundet med en vandkanal i blokken, og så behøver man ikke have den store kedelpassereksamen for at regne ud, hvad der sker.
Forskellen ses på, hvor mange olietilbageløbskanaler, der er i toppen. Uden hydroløftere er der 3 - én i hver ende på manifoldsiden og én i midten på dysesiden. Med hydroløftere er der 4 - de samme som lige nævnt + én på dysesiden mellem cyl. 1 og 2.
Oprindeligt var der desuden forskel mellem CS (1,6 D til T3) og JX (1,6 TD til T3). Det er korrekt - som Leif skriver - at der var forskel på ventilerne - JX havde natriumkølede - det havde CS ikke. De natriumkølede kendes på deres nuprede overflade på undersiden af ventiltallerkenen. Eftermarkedstopstykker er identiske mellem CS og JX.
Alle Golf/Jetta/Passat/Audi 80 topstykker produceret efter 7. måned 1985 er med hydroløftere.