Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - kaizer

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
61
WBX/LBX Fora / Utæt pakning i vand/motor samling...
« Dato: 06. Januar 2008 kl: 23:06:20 »
...hov, hov! nu får jeg sved på panden! skifte termostat og vandpumpe!

Men jeg vil jo gerne gøre tingene ordenligt, og det er sikkert ikke blevet skiftet de sidste 20 år! I al fald ikke indenfor det år jeg har ejet den! Så...

Så må jeg nok til at få kigget i den HAYNES imorgen.

Men tusind tak for rådet:-)

62
WBX/LBX Fora / Utæt pakning i vand/motor samling...
« Dato: 06. Januar 2008 kl: 22:32:26 »
Super wilson. Og tak til I andre. Jeg var lige af nettet en stund og kommer tilbage til din fine tegning :D

Jeg mener også det må være o-ringen (nr. 20) - selvom fatningen (nr. 19)sidder fikseret lodret på min maskine (se foto) og ikke horisontalt som på tegningen. men der må vel være plads til lidt forskelligheder... den forbinder ihvertfald via nr 28 op til nr. 30 (der schelle)...

Jeg tror jeg følger Mølles råd og skaffer den o-ring! :)

Nu jeg alligevel skal til at tømme hele systemet overvejer jeg iøvrigt at flytte de rør, som forsyner centervarmeren. De er blevet ført frem til midt i gulvarealet (fra ambulancens tid) hvilket jeg finder upraktisk og overflødigt i min nuværende multivan-aptering.

I en original (almindelig) rørføring føres slangerne vel direkte fra motorkassen og ind under bagsædet til varmeren?... Denne forgrening kan jeg til gengæld ikke lige finde på tegningen, men jeg ved jo hvor mine slanger sidder i virkeligheden.

63
WBX/LBX Fora / Utæt pakning i vand/motor samling...
« Dato: 06. Januar 2008 kl: 20:01:04 »
Med en flydende pakning, menes der så en gang silicone, påført på rengjorte overflader - og så derefter ikke gøre videre?

mht motorkode må jeg være svar skyldig ind til jeg får fundet stedet hvor det læses?! Alt jeg ved er at det er en 2,1 benziner fra 87.

64
WBX/LBX Fora / Utæt pakning i vand/motor samling...
« Dato: 06. Januar 2008 kl: 16:53:51 »
... Da haynes desværre er uden for min rækkevidde pt, vil jeg høre eksperterne her om gode råd til skiftning af pakning, formoder jeg.

- vil nemlig bestille reservedel (nogen som kender nummeret?) inden jeg tager til GDS imorgen.

Symptomer: ufrivillig vanladning! kan forhåbentlig nå til GDS med ekstra påfyldningsvand med i bilen.

Ved ikke om dette er tilløb eller fraløb fra moteren og spørgsmålet er hvor omstændigt det er at skifte pakningen. Skal al vandet f.eks aftappes først?

Alle gode råd er velkomne :)

65
Syncro Fora / Hævning (ikke bagværk)
« Dato: 06. Januar 2008 kl: 12:27:43 »
Citér
20cm mere frihøjde???


..Ja, jeg kan heller ikke helt gennemskue hvad der er Herr Jensen har fundet på med ham belgieren :D  - men med 20 cm hævning har man vel nærmest lodretstående trækaksler!

Mine rumler ved bare fire cm.! Men måske det virkelig er kardanen - lyden er svær at lokalisere, men den forekommer hyppigst ved høje omdrejninger, når jeg køre den helt ud i 1. og 2. gear.
Men den forsvinder ofte igen når mekanikken har kørt sig varm...

66
Syncro Fora / Hævning (ikke bagværk)
« Dato: 05. Januar 2008 kl: 22:27:50 »
Jeg fik sat fire stivere fjedre på (fra Bernd Jaeger), men beholdt mine gamle støddæmpere. (havde ikke råd til det hele) men mærker nu ingen problemer der. Møles pointe med større slid på trækakslerne må jeg nu nok give ham ret i. Jeg hører fra tid til anden rumlen dernede fra, specielt når bilen ikke er kørt varm. Mon ikke det er det?!?

Men frihøjde fik jeg, ca 4 cm, samtidigt fik jeg også et par skiver på (foroven) så jeg her fem cm bagi!

På trods af dette havde jeg stadig problemer med 16" hjul. specielt foran hvor de kørte på skærmene ved brems i sving og i terræn. Derfor er jeg nu gået ned i 15". - og den er stadig pænt høj :D

67
Syncro Fora / starter problem løst - men differentiale låsen har låst sig!
« Dato: 18. November 2007 kl: 22:36:35 »
Aha, Takker. Jeg bliver ved med at lære :D - kigger videre på sagerne imorgen...

68
Syncro Fora / starter problem løst - men differentiale låsen har låst sig!
« Dato: 18. November 2007 kl: 22:19:21 »
Citér
Tag et tændrør ud, og find et godt stelpunkt, og se om der kommer gnist eller ej.


Lige et forståelses spørgsmål: kommer gnisten/strømmen i tændrørene ikke kun når jeg starter? eller er tændning nok?

69
Syncro Fora / starter problem løst - men differentiale låsen har låst sig!
« Dato: 18. November 2007 kl: 22:16:02 »
Ja... det lyder rimeligt. Haynes forklarer endvidere at tændrør nr. 1 skal ha strøm når tændspolen står udfor kablet til tændrør nr.1. (også meget rimeligt) Og at svinghjulet samtidig skal stå i en bestemt position hvor et mærke står lodret op (kl 12) Så der kommer kompression til kammer nr. 1.

Jeg er imidlertid i tvivl om jeg kan have fået drejet svinghjulet (motoren)ud af sync med ovenstående setup! Kan ikke finde omtalte mærke i svinghjulet! Og kan dette evt være årsag til det griseri mine tændrør oplever, når jeg forsøger at starte?! :?

70
Syncro Fora / starter problem løst - men differentiale låsen har låst sig!
« Dato: 18. November 2007 kl: 21:58:51 »
.. ja, det glemte jeg at skrive. Nye tændrør er isat!

Jeg lufter dem (tørre dem) og sætter dem i igen, men de er våde igen efter næste forsøg!

Jeg er mere forundret over hvorfor de bliver våde?!

71
Syncro Fora / starter problem løst - men differentiale låsen har låst sig!
« Dato: 18. November 2007 kl: 21:18:30 »
Jo, jeg havde også haft samme tanke ang. slangerne og hvis det er en "almindelig" kendt fejl er jeg mere rolig :)

Desværre har jeg ligget lidt sygdomsramt i weekenden og har ikke rigtig fået gået i dybden med fejlfindingen - min kæreste mener at det er noget psykosomatisk og at det hele handler om bilen! Måske har hun ret!!

Anyway - mine spæde forsøg med bilen har dog drejet sig om, at den er gået tilbage til udgangspunktet for men forrige tråd; Den vil ikke starte igen!!! :(
Jesus!!! Jeg kom hjem med en fungerende bil fredag (pånær det med diff spæringen) Den startede i alfald! Jeg blærede mig med det over for mine drenge, lørdag, ca tre gange startede og slukkede jeg. Fjerde gang ville den ikke! Alt kørte undtagen motoren! Lige som sidst!
Diagnose: sortsværtede og benzinlugtende, våde tændrør! Efter blot et til to startforsøg. (jeg rørte ikke speederen) Har måske fået fyldt lidt vel rigeligt olie på i sidste uge, lige op over max! Men tænker ikke at dette er problemet?! Ny starter og strømfordeler snurrer. Motoren bliver drejet rundt!
Begyndte at spekulere på om jeg/vi har fået drejet motoren ud af sync... Så den ikke laver kompression ud for det rigtige tændrør?! Der blev jo drejet manuelt på svinghjulet for at mærke efter om den evt. var brændt sammen... Men den HAR jo været igang i mellemtiden... Så...

Hvad gør man med våde tændrør?

72
Syncro Fora / Nye dæk
« Dato: 18. November 2007 kl: 19:45:58 »
Hej Bo. Det lyder præcis som dem jeg så en tysker (Goren) køre med for et par måneder siden. - 225/75R15 ! Han havde netop købt dem hos nordkystens og fået sat dem på sorte 15" fælge, ala dem vi køre med.
Det så super godt ud, de ku sagtens være der og gav lige det, der ekstra syncro-bad-ass look vi jo dybest set gerne vil ha... (eller er det bare mig?!) :wink:
Og så ku man skrue pigge i til når istiden kommer - så blev jeg også misundelig!

go for it!

73
Syncro Fora / starter problem løst - men differentiale låsen har låst sig!
« Dato: 16. November 2007 kl: 08:49:07 »
... og er det mon muligt at få lirket spærret ud, uden at løfte baghjulende fri?

74
Syncro Fora / starter problem løst - men differentiale låsen har låst sig!
« Dato: 16. November 2007 kl: 08:43:43 »
Ok, Altså ned og afmontere og få lirket spærret ud. Derfra er det vel ikke et problem at køre videre med spærret afmonteret? Indtil jeg bla. får fat i nyt gummirør?

75
Syncro Fora / starter problem løst - men differentiale låsen har låst sig!
« Dato: 15. November 2007 kl: 23:40:50 »
... Efter en håndfuld timer på gds, hvor Mads-Kaa og FRTZ var behjælpelige med gode råd og kræfter, (Tusind tak for det!:-)) måtte jeg ty til hjælp fra et par fætre med en værktøjsvogn. Jeg magtede ikke egenhændigt at rode med det, med Niels Eriks velmenende råd om gearkasse-sænkning i baghovedet!!
Men de fik gelejdet en ny starter på plads (uden at sænke gearkassen!) vi fik sat nye tændrør i og skiftet et led i strømfordeleren. Plus boostet batteriet endnu engang. Og SÅ startede den!!  :D

Men, men, men jeg skulle ikke glæde mig for tidligt! på vej hjem satte bagerste differentiale lås sig (den havde være af under operationen) Var ikke opmærksom nok, da fætrene monterede den igen, og så ikke at beskyttelses gummiet havde været knækket og nu genindsat med blottet studs som følge... :x  :evil:  :x
Lampen fortæller mig nu at bagerste differentiale spær er aktivt, men jeg har IKKE trukket knappen.!!
Kørte forsigtigt hjem resten af vejen (havde det nu bare været en grusvej!) Med så store sving som muligt, for ikke at belaste spærret kom jeg det sidste stykke hjem. Nu holder vogene dernede og jeg ved ikke hvor jeg skal starte imorgen tidlig???
Kan vel ikke køre videre med at låst bagspær!
Hvad kan jeg gøre får at "låse" det op?

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8