Forfatter Emne: Doka, som ikke er syncro længere...  (Læst 3283 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline elmo

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Doka, som ikke er syncro længere...
« Dato: 01. August 2007 kl: 10:05:44 »
Har kig på en doka, som har fået anden motor - var tidligere en syncro, men er blevet bygget om... ved faktisk ikke så meget om den endnu.

den er fin og kører godt, jeg er dog lidt bange for det med ombygningen. Det eneste der umiddelbart ikke fungerer er speedometeret. Den MEGET høj... alt for høj til mig, og hvis jeg skal have den, skal den nedad. har søgt lidt herinde omkring sænkning af en syncro (den her er bare ikke syncro længere - men går ud fra at det meste af styrtøj og dele under bilen er de oprindelige - så det svarer vel til at skulle sænke en syncro!?!

Det må man ikke har jeg læst ;o) - har fundet et link til en i Norge, som fortæller det kan gøres med "coach" fjedre... hvad siger i.? Skal jeg holde mig langt fra den?!? Kan den sænkes tror i?

Mvh Elmo
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #1 Dato: 01. August 2007 kl: 10:16:36 »
Jeg har en doka syncro til salg herinde.

Bo

• Gæst
« Svar #2 Dato: 01. August 2007 kl: 10:18:17 »
Spørgsmålet er vel egentligt om hvor meget syncro der er tilbage i den.
Er forreste trækaksler skåret over, eller er hele syncrofortøjet fjernet? Det er der måske noget der kunne tyde på, idet du skriver at speedometeret ikke virker, og spedometerkablet sidder i fortøjet på syncro´en.

Med hensyn til sænkningen tvivler jeg på at du kan sænke den med standard fjedre, hvis det stadig er den oprindelige drivline. Men jeg tror der findes forstærkede fjedre til camperne m.m. Om fjedrene til Coach-modellen er forstærkede ved jeg sq ikke lige, men det er der nok nogen andre der gør.

Offline elmo

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 01. August 2007 kl: 10:50:14 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Jeg har en doka syncro til salg herinde.

jeg ville helst IKKE have en syncro - med mindre den er nysynet i i rigtig god stand...
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #4 Dato: 01. August 2007 kl: 11:12:29 »
Min skal også synes og skal lige repareres lidt.

Offline elmo

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 01. August 2007 kl: 11:22:59 »
Citat fra: "Bo"
Spørgsmålet er vel egentligt om hvor meget syncro der er tilbage i den.
Er forreste trækaksler skåret over, eller er hele syncrofortøjet fjernet? Det er der måske noget der kunne tyde på, idet du skriver at speedometeret ikke virker, og spedometerkablet sidder i fortøjet på syncro´en.

Med hensyn til sænkningen tvivler jeg på at du kan sænke den med standard fjedre, hvis det stadig er den oprindelige drivline. Men jeg tror der findes forstærkede fjedre til camperne m.m. Om fjedrene til Coach-modellen er forstærkede ved jeg sq ikke lige, men det er der nok nogen andre der gør.

Jeg må prøve at hitte ud af hvor meget der er tilbage... I tilfælde af at der er det meste tilbage - så er det ikke muligt at sænke den??? I så fald er det kun fjedrene der skal skiftes???
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
« Svar #6 Dato: 01. August 2007 kl: 11:32:02 »
Det giver ingen mening at sænke en Syncro, find hellere en 2wd de er til at få helt ned på maven hvis det er det du er efter.

mvh

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline elmo

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 01. August 2007 kl: 12:01:13 »
Citat fra: "jankjerbye"
Det giver ingen mening at sænke en Syncro, find hellere en 2wd de er til at få helt ned på maven hvis det er det du er efter.

mvh

/Jan

men det er jo ingen syncro! Det er egentligt det jeg ville høre lidt mere om - ikke om det giver mening, men hvad der er forskel på at sænke en syncro og en 2wd. Kan sagtens se hvorfor man ikke vil sænke en firehjulstrækker - sagen er jo bare at denne her ikke har 4wd - og vil så høre hvordan, og om det kan lade sig gøre at få den nedad.:wink:
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Bo

• Gæst
« Svar #8 Dato: 01. August 2007 kl: 13:16:52 »

mvh

/Jan

Helt enig!

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 01. August 2007 kl: 13:18:42 »
Syncroen har udover sit 4wd en anden opbygning af undervognen og den er væsentligt højere i opbygningen. Fordi 4wd er itu eller fjernet delvist funktionsmæssigt betyder det ikke at den bliver lavere.

Jeg ville finde en 2wd i god stand istedet.
Saab 95 1,7 V4 1967
36V 250W Ladcykel 2012

Bo

• Gæst
« Svar #10 Dato: 01. August 2007 kl: 13:24:08 »
Citat fra: "elmo"

mvh

/Jan

men det er jo ingen syncro! Det er egentligt det jeg ville høre lidt mere om - ikke om det giver mening, men hvad der er forskel på at sænke en syncro og en 2wd. Kan sagtens se hvorfor man ikke vil sænke en firehjulstrækker - sagen er jo bare at denne her ikke har 4wd - og vil så høre hvordan, og om det kan lade sig gøre at få den nedad.:wink:

Jeg tvivler på at man har taget en syncro, fjernet hele undervognen, skiftet den ud med en anden, sat anden motor i for derefter at sælge den som en tidligere syncro. Derfor har den sandsynligvis stadig syncro-undervogn og drivline, og så er det omsonst at prøve at sænke den. Gør som Jankjerbye forslår og led efter en 2wd´er. Evt. her i sverige, han har et par stykker til salg: http://web.telia.com/~u56509010/vw-tristar.htm

Offline elmo

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 01. August 2007 kl: 13:37:50 »
Syncroen har udover sit 4wd en anden opbygning af undervognen og den er væsentligt højere i opbygningen.

takker det var lige hvad jeg jeg havde brug for at vide. ærgerligt - det var sku en fin vogn...
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 01. August 2007 kl: 14:38:46 »
Citér
Gør som Jankjerbye forslår og led efter en 2wd´er. Evt. her i sverige, han har et par stykker til salg: http://web.telia.com/~u56509010/vw-tristar.htm

@Bo:

Sjovt som verden er lille, jeg skal faktisk over og besøge netop Patrick og Erhard som du linker til, i morgen  8)  Så må vi se hvad jeg får med hjem af overraskelser  :wink:
Saab 95 1,7 V4 1967
36V 250W Ladcykel 2012

Bo

• Gæst
« Svar #13 Dato: 02. August 2007 kl: 00:50:18 »
Citér
Gør som Jankjerbye forslår og led efter en 2wd´er. Evt. her i sverige, han har et par stykker til salg: http://web.telia.com/~u56509010/vw-tristar.htm

@Bo:

Sjovt som verden er lille, jeg skal faktisk over og besøge netop Patrick og Erhard som du linker til, i morgen  8)  Så må vi se hvad jeg får med hjem af overraskelser  :wink:

Tjahh der må jo være god plads derude i sibirien :wink: