Forfatter Emne: Er en JXér svag....nej vel.  (Læst 1869 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Er en JXér svag....nej vel.
« Dato: 10. August 2007 kl: 00:54:31 »
I mange tråde betegnes en Jxér som en svag lille motor  :x  men den er sq sej  8)

"kør den rolig til den er varm" "bedstefar kørestil" osv. osv.  :roll:

Min lille JXér som lige har rundet 184000 km. og som via en halvdefekt kobling, er forbundet til en storraslende 4-trins bensingearkasse der kræver nogle omdrejninger for at skyde en anstændig fart, klarer sig nu rimelig godt.

Jeg har ikke omdrejningstæller, men har lært, at når det lyder som om motoren er ved at hoppe ud, og lægge sig op på ladet af DoKaén, så kan jeg godt trække ud i overhalingsbanen på motorvejen.  8)  for så viser den lige i underkanten af 130 kmt. på uret.

Når den en sjældent gang skal trække noget tungt, mangler den godt nok lidt moment  :? , men det er nok mest fordi der er knækket 4 !!! bolte i udstødningsmanifolden  :shock: , så man kan tydeligt høre at turboen ihvertfald ikke får gavn af alt udstødningsgassen. Men for ikke at sinke de andre trafikanter, så klarer den da bare slæbet i 3. gear og en del omdrejninger, så passer det lige med ca. 80 kmt.

Alle de dage jeg skal på arbejde, er tilfældigvis også de dage jeg sover bedst om morgenen, så derfor kommer jeg ALTID for sent op, men her hjælper min lille JXér mig igen.  :D
Jeg har ca. 8 km. til arbejde. Efter 500 meter er jeg ude af byen. Efter 1 km. ligger den stabilt på 100 kmt. :roll:  Efter 3 km. er den blevet varm og kan lægges op på 110 kmt. 8)  Og klokken 6.59 stempler jeg ind på arbejdet.

Sådan har den kørt i de halvandet år jeg har haft den, og næsten uden at brokke sig......
Den prutter lidt underligt, som om der er brændt en udstødningsventil,
men det gjorde den også da jeg købte den....  :roll:
At tandrems-hjulet på krumtappen sidder lidt skævt på, så remskiven sejler frem og tilbage og giver nogle vibrationer, beklager den sig heller ikke over..... det gjorde den jo også da jeg købte den.... :roll:  og jeg kan sq ikke få den løs nu, så den render sikkert ikke af... :!:
Den afmærker sit territorium, men det skyldes mest toppakningen som er utæt fra en oliekanal og ud, ved cylinder nr. 3, så olien sejler smukt ned af siden på den, men det meste må løbe ind igen ved den manglende o-ring ved olierørspinden  :shock: , for på trods af det jeg udsætter den for, så kræver den kun ca. 2 dl. olie pr. 1000 km. som tak.  :shock:

......En JXér ér sq SEJ...  :wink:

Tony.
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

PARKHAVE

  • Gæst
Er en JXér svag....nej vel.
« Svar #1 Dato: 10. August 2007 kl: 22:15:01 »
Sådan der, sådan skal biler køres.  :lol:  :lol:
Ja og skulle det gå helt galt engang i fremtiden, ligger man da bare en anden gammel JX'er i.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Er en JXér svag....nej vel.
« Svar #2 Dato: 10. August 2007 kl: 22:37:44 »
Nemlig! De skal bare have nogle omdrejninger sådan nogle JX'ere - og helst når de er kolde! For fanden da sådan nogle dieselmaskiner afregulerer jo selv omdrejningstallet, så hvad er problemet? Oliekøler, forsigtig koldstartsfase, ordentlig bolt i takthjulet, trimmede dyser og pumpe - det er jo altsammen bare noget femi-kommunistisk bøsseævl  :P
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mølle

  • Gæst
Er en JXér svag....nej vel.
« Svar #3 Dato: 11. August 2007 kl: 09:20:17 »
pas på Jarl.

Jeg kender flere som ikke kender det der ion... iron... det der, hvor man siger noget andet end man mener.

PARKHAVE

  • Gæst
Er en JXér svag....nej vel.
« Svar #4 Dato: 11. August 2007 kl: 09:54:16 »
Ja Mølle, sådan nogen kender jeg også, men for pokker da det er sjovt engang imellem :lol:  :lol:
Jeg synes dog også at kunne spore lidt div. smileys i indlægget, men især det sidste afsnit om olien morede mig. :lol:

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Er en JXér svag....nej vel.
« Svar #5 Dato: 11. August 2007 kl: 10:51:04 »
Er det overhovedet tilladt for Metroseksuelle at eje en JX.  :roll:

Og skal det absolut være sejt.  :?:   Så prøv en totonner med CS, det er sejt.  :lol:

Kurt  :)
Kurt - 25115788

Bo

  • Gæst
Er en JXér svag....nej vel.
« Svar #6 Dato: 11. August 2007 kl: 11:47:02 »
Citat fra: "Mølle"
pas på Jarl.

Jeg kender flere som ikke kender det der ion... iron... det der, hvor man siger noget andet end man mener.


Det kender jeg da godt det der med .....iron... :?:  :?:  men er det ikke fornavnet på et gammel heavy-band :?:

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Er en JXér svag....nej vel.
« Svar #7 Dato: 12. August 2007 kl: 12:54:40 »
Citat fra: "Mølle"
pas på Jarl.

Jeg kender flere som ikke kender det der ion... iron... det der, hvor man siger noget andet end man mener.


.....alle burde jo egentligt kende det der ion.... du ved  :) ,
 de fleste hører det jo allerede fra fødslen,
når moderens venninder står og siger : hvor ER han/hun/den da køn  :?
Først senere i livet finder man så ud af, at det var sq da det der ion...du ved  :wink:

Nu er der forhåbentligt heller ikke nogen der læser indlægget som
 "brugervejledning for JXére", for det er jo direkte mordforsøg  :!:
og når mordforsøget på min JXér engang lykkes,
SÅ vil jeg nemlig have sådan noget femikombøævl som Jarl fortæller om  :lol:  :D
og så er det sq slut med at stå for sent op om morgenen  :!:

@KHS.. du har ret..CSéren er nok endnu sejere  8)
Det tog mig 3 år at myrde sådan en, i min 1600 kg. bus  :shock:
og den havde endda kørt 160000 km. inden jeg fik den  :!:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.