Forfatter Emne: Hvilken kilerem  (Læst 846 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Hvilken kilerem
« Dato: 14. August 2007 kl: 15:31:32 »
Jeg har et 2-rem system, og sidst jeg startede motoren hørte og så jeg at den yderste rem var meget løs. Jeg tænker at jeg ligeså godt kan skifte begge remme, når jeg alligevel er igang.

Jeg spurgte så Onkel, og mht. kilerem til vandpumpe var han rimelig klar i mælet:
068 121 039B - 9,5 X 643mm.

Men da jeg så spurgte til kilerem til generatoren blev han straks teknisk og stillede en hel masse spørgsmål som jeg ikke ku svare på. Kan i hjælpe?

Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Hvilken kilerem
« Svar #1 Dato: 14. August 2007 kl: 17:18:24 »
Uf - en engelsktalende onkel - hvor blasfemisk. Shakespeare sagde jo heller ikke "Zu sein oder nicht zu sein - das ist die Frage".... :wink:

Hvis du har en 65 A generator, som 99,9 % af den danske JX-bestand har, så skal du have den markerede rem.

Men - med fare for at blive lynchet - så vil jeg da på det varmeste anbefale at konvertere til ét-rems-set-up. Det er langt nemmere at have med at gøre og holder meget bedre end de der små evindeligt hylende postelastikker. Temaet er vist tilstrækkeligt belyst i en anden tråd.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Hvilken kilerem
« Svar #2 Dato: 14. August 2007 kl: 18:01:38 »
Hej Lagoni.
tror helt bestemt det er 9.5 x 600 du skal bruge.

Hvis jeg var dig. ville jeg bare stramme  den   ( dem  :) )  du har, og vente med konvertering til, når du engang skal skifte tandrem. og husk at skifte vandpumpe ved samme lejlighed. Det er nemlig god latin, at det følges af.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Hvilken kilerem
« Svar #3 Dato: 14. August 2007 kl: 19:39:27 »
Aber Jarl, væn ich dänish ervälgt, vill Er nur english sprækken.  :D  English verstår ich doch ein bitchen af...

Poot, jeg har også overvejet den politiske løsning, indfør en stramning, men jeg syns faktisk elastikken ser lidt træt ud.

På et tidspunkt vil jeg gerne være med på en 1-rems-løsning, men det må foreløbig komme bag i bunken af ting jeg ikke kan finde ud af.  :wink:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319