Forfatter Emne: Sløv Turbo  (Læst 5335 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Sløv Turbo
« Svar #15 Dato: 22. August 2007 kl: 16:07:52 »
Du er lidt vild med den der regulatorarm, hvad :wink:

Vandringen på den er for så vidt ikke så afgørende. Det, der betyder noget er, om motoren får tilstrækkelig fint forstøvet diesel på det rigtige tidspunkt.

Du siger, at den godt kan ryge sort. Hvis luftfilteret er ok og ladetrykket ligeså, så er luftforsyningen i orden. Ingen af delene ved vi vist ikke noget sikkert om endnu.

Viser det sig at være fint, så koncertrerer vi os om dieselmængden, timingen og forstøvninger.

Mængden styres af mængdeskruen og regulatorarmen i samspil. Mængde skruen er masterfader og regulatorarmen kan - indenfor de grænser mængdeskruen sætter - bestemme mængden ved et givent omdrejningstal. Står mængdeskruen højt, skal regulatorarmen kun have et lille arbejdsområde og omvendt. det kunne være forklaringen på forskellen på Kims og din.

Timingen er ligeså vigtig for en diesel som tændingstidspunktet er for en benz. Der er skrevet kilometervis af indlæg om timing af dieselpumper her på siden - læs og lær :wink: Det samme gælder for dyser, og de kan være årsag til masser af sort røg og meget ringe trækkraft. Derfor er et besøg hos "Caspers og Mortens østdanske dieselservice" - helt sikkert en god investering.

BTW.: Når armen til LDA'en bevæger sig, er der sikekrt et ok turbotryk - især, hvis den bevæger sig villigt i frigear ved pralgas.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!