0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Efter en længere tur på 600 km blev jeg lidt i tvivl om det nu osse er en jx og ikke en cs der ligger i min bil.80 i timen op af den lange side på storebælt, det er sku da ikke normalt vel. Hvis jo kan jeg nok leve med det.Nej, det burde den kunne gøre bedreI dag lukkede jeg klappen op, kunne ikke lige finde motornummeret, men jeg fandt da en turbo. Jeg bemærkede at der ikke var ret meget vandring på armen på dieselpumpen, den køre ikke med vild mange omdrejninger, kan det være det der sætter begrænsningen.NæppeDen smider lidt sod på bagklappen, dog bedre end olie, og den ryger lidt sort når jeg gir gas, er det for fed blanding?En diesel har ikke fast blanding. Når du trykker på speederen, ændrer du blandingen i "federe" retning. Sort røg indikerer (for) rigeligt diesel eller for lidt luft. Hvordan er dit luftfilter? Stoppet? Hvad er ladetrykket?Den starter fint og der kommer ingen røg ved koldstart.Forest på topstykket sider der en føler som peger ind mod førekabinen, hvad er den til, der er nemlig ikke nogen ledning på. OlietrykPeder
80 i timen op af den lange side på storebælt, det er sku da ikke normalt vel. Hvis jo kan jeg nok leve med det. Den starter fint og der kommer ingen røg ved koldstart.Forest på topstykket sider der en føler som peger ind mod førekabinen, hvad er den til, der er nemlig ikke nogen ledning på.Peder
ang. broen, jeg presser den aldrig op af den stigning, jeg synes bilen har en tendens til at blive varm. Jeg finder altid en lastbil og ligge mig bag, også nyder jeg udsigten. Jeg har også næsten altid stor skiboks og 3 surfboards på taget - tro mig det er ubehageligt at at køre på broen med alt det på taget og især forbi de store pyloner....der er næsten altid vakuum der.
...min omgangsbil kører altså. Den sejler ikke.