Forfatter Emne: Kølesystem igen igen  (Læst 163749 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #90 Dato: 14. September 2007 kl: 19:55:36 »
"Kamikazepilot søges"
 :lol:

Er det rigtig stavet?
Kamikage
kamikäze
kammikasse
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #91 Dato: 15. September 2007 kl: 01:00:34 »
Ja der må der vare nogen herinde der har en jx top liggende, ellers kan du jo altid få en hjem fra ebay, der kan du nok finde en til en 300 eur for en nye top.

Du kan sagtens selv skifte en top efter jeg har set hvad du kaster dig ud i.
Du skal bruge en tre-fire stykker specialværktøj til operationen, og inden du nu bliver stresset over at du skal af med et par tusind ofr specialværktøj - så kommer du og låner det af mig.
Du skal se en nye top hjem, og du er snart på vejen igen.

Op med humøret igen, jeg kører for tiden med et olieforbrug på 1 liter per 100-150 km så faktisk etr det dyrer i motorolien end diesel.
Mvh. Casper

PARKHAVE

• Gæst
Kølesystem igen igen
« Svar #92 Dato: 15. September 2007 kl: 07:28:40 »
Det er jo nok ikke meget hjælp at der er 2 topstykker på de afpillede motorer jeg har. stand ukendt omend jeg husker den uden hul som værende en der røg meget sort og at det var derfor den blev skiftet.
Og det er jo mange km. væk. ( ikke nem at hente en lørdag formiddag)

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #93 Dato: 15. September 2007 kl: 11:30:40 »
Der er jo ikke så meget at spekulere på. Jeg kan ikke få mig selv til at sælge Solvognen. Jeg har lagt alt alt for mange timer og penge og tanker i.

Citat fra: "casper"

Du kan sagtens selv skifte en top efter jeg har set hvad du kaster dig ud i.

Tak for tilliden! :D  Håber du har ret. Bare det så "kun" er toppen, og der ikke er andet galt. Jeg har pløjet 130+ tråde i forum, og er nu forvirret på et, kun en anelse, højere niveau. (130+! Seriøst - søg bare på topstykke!)

Du skal bruge en tre-fire stykker specialværktøj til operationen, og inden du nu bliver stresset over at du skal af med et par tusind ofr specialværktøj - så kommer du og låner det af mig.

Jeg er dybt imponeret over dette forum og meget taknemmelig for den velvilje jeg kan hente her!

Vi må lige tales ved når jeg når så langt. Min plan er at lave en liste over arbejdsgangen, og lægge i en ny tråd.

Du skal se en nye top hjem, og du er snart på vejen igen.

Jeg havde håbet at komme til træf i astronomiforeningen d. 5-7 oktober. Det er nok ikke realistisk, men hvo intet vover!

Ja der må der vare nogen herinde der har en jx top liggende, ellers kan du jo altid få en hjem fra ebay, der kan du nok finde en til en 300 eur for en nye top.

Sidst jeg handlede på ebay, var jeg totalt rundt på gulvet over det tyske.  :evil:   Æv, det går meget langsomt med at lære det sprog. Nå, ich muss natürligvis bare prøve, men da jeg har en deadline, ville det være en kæmpehjælp hvis i spotter et godt tilbud og sender et link.

Jeg har lånt en tysk ordbog og vil gå igang med at oversætte fra So wirds gemacht, men det lægger jeg i en anden tråd.

Og så mangler jeg stadig at udføre Jarls 100% test. Plus at jeg har glemt at nævne at motoren har hårde metallyde, så det vil jeg prøve at lave en optagelse af. Bare det ikke betyder at der er andre ting galt.

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #94 Dato: 15. September 2007 kl: 12:11:59 »
Køb sådan en her:

http://cgi.ebay.de/Zylinderkopf-VW-Bus-T3-T2-1-6D-TD-CS-JX-NEU_W0QQitemZ110169885463QQihZ001QQcategoryZ61369QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Så er det bare at flytte ventiler og knastaksen over, udover toppen skal du bruge et slibesæt(sæt med pakninger til toppen), et sæt strækbolte til topppen og en tandrem+strammer hjul
Mvh. Casper

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #95 Dato: 15. September 2007 kl: 12:19:42 »
:lol:  Hej lagoni

JA lidenskab er noget mærkeligt noget,  8)  Du er vist blevet en lidenskablig T3 ejer.  8)

Hvis du oversætter hele so wieds gemacht,  kunne du jo udgive den :wink:  så havde du nok til et nyt topstykke :wink:

Ang de metal lyde du kan høre. Hvor mange km har du kørt siden vi skiftede dysser. Kan det stadig være dem der tikker :?:

Egentlig tror jeg, at du umiddelbart kan få synet Solvognen, en gang til, uden de store problemer. Undervognen ser udemærket ud. ( jeg har jo været der.) :o  

Jeg er sikker på at du sagtens kan skifte top. Du er jo ikke uden evner :wink:    Du skal bare huske at holde hovedet koldt. og ikke blive bange for Solvognen.  Den er god nok.  

Den billige løsning med topstykke, er selvfølgelig et nøgent, men der skal du alliere dig med en, der har prøvet det før, en top mit alles, skal  bare skrues på.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #96 Dato: 15. September 2007 kl: 12:21:02 »
Mens jeg lige nærlæser, så er der film til folket. De fylder ca. 1Mb pr stk, så jeg tager dem nok væk om et par dage.

http://lagoni.info/fora/dyt/koele/02kilerem.avi

http://lagoni.info/fora/dyt/koele/09vand6.avi

http://lagoni.info/fora/dyt/koele/10vand7.avi

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #97 Dato: 15. September 2007 kl: 12:23:26 »
Så er det bare at flytte ventiler og knastaksen over...

Er det lisså nemt som du får det til at lyde?
 :D

Godt nok ellers et flot stykke top du har fundet der, og til overkommelige penge! Spørgsmålet er det med at montere...
Hmmm....

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #98 Dato: 15. September 2007 kl: 12:34:29 »
jeg kunne nok fikse det på en halv time (og kan betales i fodder og drikkevarer :-)).

Demontage af toppen sker som følger:(montéring er direkte omvendt)

Tap olien af bilen
Demonter dyser
demonter vandslanger
demonter tandremsstrammer hjul og dermed tandrem
demonter luftfilterkassen
demonter indsugninigs manifold
demonter olie frem/retur til turboen
demonter udstødningen fra turboen
demonter ventildækslet
demonter den 10 strækbolte der holder toppen nede

Så når det er brudt ned i små delopgaver er det pludselig mere overkommeligt.

Hvis du ikke skal køre i bilen i dens nuværende tilstand, så ville jeg følge ovenstående først og pille toppen af inden jeg bestite noget på ebay. Det giver nemlig anledning til to planer.

1) bunden er fin og det er kun toppen der er gået, fortsæt med ebay og du er hurtig på vejen. Regn med 1 dag til demontering, fixning af ny top og en dag til montering.

2)Bunden er ikke ok, så står den på saugerland fra Suldrup
Mvh. Casper

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #99 Dato: 15. September 2007 kl: 12:47:56 »
jeg kunne nok fikse det på en halv time (og kan betales i fodder og drikkevarer :-)).

Det ska du ikke sige 2 gange! Hvilket foder og hvilke drikkevarer må jeg ha lov at byde på?

Demontage af toppen sker som følger:(montéring er direkte omvendt)

Tap olien af bilen
Demonter dyser
demonter vandslanger
demonter tandremsstrammer hjul og dermed tandrem
demonter luftfilterkassen
demonter indsugninigs manifold
demonter olie frem/retur til turboen
demonter udstødningen fra turboen
demonter ventildækslet
demonter den 10 strækbolte der holder toppen nede

Det kan jeg ihvertfald gøre!!! Jeg har ikke været meget ved turbo og manifold, men jeg ska nok finde det!!!
:D

2)Bunden er ikke ok, så står den på saugerland fra Suldrup

Med den velvilje som allerede er demonstreret, sidst fra xploader og Kim, så ser jeg med fortrøstning frem til en løsning!

Poot, det er rigtigt at lidenskaben for T3 bliver større hele tiden, og jeg VIL ud og se stjerner med Solvognen!
Desværre, betyder det så også at jeg, endnu engang har misset at besøge gode venner på Lolland, og det er sgu træls! Jeg havde glædet mig til at vi sku ud og så på havørne, men trøster mig med at det er en standfugl, og at vi nok skal nå det.
  :wink:

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #100 Dato: 15. September 2007 kl: 13:32:52 »
Citat fra: "lagoni"

Desværre, betyder det så også at jeg, endnu engang har misset at besøge gode venner på Lolland, og det er sgu træls! Jeg havde glædet mig til at vi sku ud og så på havørne, men trøster mig med at det er en standfugl, og at vi nok skal nå det.
  :wink:

Det kan jo klares med at invitere til træf,
 når du skal have lavet top. (Altid nysgerrig) Man kunne jo lære noget :lol:

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #101 Dato: 16. September 2007 kl: 09:29:02 »
Casper, (eller andre ebay-tysk-kyndige) kan du fortælle mig om det topstykke på ebay er en auktion / engangsforteelse, eller om det også kan findes imorgen? De skriver at der er lidt over 5 timer tilbage.
 :?

PARKHAVE

• Gæst
Kølesystem igen igen
« Svar #102 Dato: 16. September 2007 kl: 09:43:24 »
Det er et topstykke de har på lager og de har mange af dem.
Det er ikke en auktion hvor man byder op i pris, men deres shop på ebay.
Du behøver ikke vente til den udløber, men kan købe den med det samme til den pris.

Hvis du klikker lidt rundt kommer du til deres hovedside på ebay, hvor du også kan finde slibesæt og topstykke bolte.

Jeg har ikke handlet med dem , men det lader til at være et rimelig stort firma med hovedvægt på topstykker og tilbehør dertil

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #103 Dato: 16. September 2007 kl: 09:45:58 »
Okay, jeg var lige ved at få sved på panden der...
 :lol:

Men det de skriver om udløbstid, er det så den tid firmaet har betalt for en annonce?

PARKHAVE

• Gæst
Kølesystem igen igen
« Svar #104 Dato: 16. September 2007 kl: 09:48:50 »
Du kan også gå ind på deres "rigtige" onlineshop og søge dele efter model m.m.
Husk at de kalder den en volkswagen III
Deres side hedder www.autoteile.cc