Forfatter Emne: Kølesystem igen igen  (Læst 179393 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bo

• Gæst
Kølesystem igen igen
« Svar #105 Dato: 16. September 2007 kl: 09:50:25 »
Citat fra: "lagoni"
Okay, jeg var lige ved at få sved på panden der...
 :lol:

Men det de skriver om udløbstid, er det så den tid firmaet har betalt for en annonce?

Mon ikke det er en omgåelse af reglerne for auktion :?:  På den måde kan firmaet "reklamere" for sine vare, uden at skulle betale for en annonce. :?:

PARKHAVE

• Gæst
Kølesystem igen igen
« Svar #106 Dato: 16. September 2007 kl: 09:52:36 »
Deres pris på egen hjemmeside er 197 EUR for et "nøgent" topstykke.
Sørg for at kigge på referancer så du ser at det topstykke du bestiller vitterlig er det rigtige.
På deres egen side er det også nemmere at lægge flere dele i varekurven og betale online med forsendelse m.m.

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #107 Dato: 16. September 2007 kl: 09:54:10 »
Citat fra: "AustinPower"
hvad siger du til den her ide, lagoni
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=30368#30368.....

Det synes jeg lyder som en frisk ide, men jeg vil først se hvad jeg skal bruge. Forhåbentlig er det "kun" topstykke  :roll:
Hvis bunden også er i udu, så skal jeg lige i tænkeboks.

Ang. træf i forbindelse med montering af ny top, så vil jeg lige se det an og snakke med Casper om hvad han har lyst til. Der er jo unægtelig forskel på om han lige skal komme forbi og gi en hånd med, eller have os alle sammen til at se på  :wink:  :lol:

Men jo, jeg ku rigtig godt tænke mig at mødes og vil se efter muligheder for at invitere!
 :!:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

PARKHAVE

• Gæst
Kølesystem igen igen
« Svar #108 Dato: 16. September 2007 kl: 09:57:58 »
Rettelse til betaling ´ved autoteile.cc
Det er vist kun mod forudbetaling via bankoverførsel og så tager det jo lidt længere tid, men der må vi lige høre om der er andre der har handlet der.

Jeg ville ikke lige smide et topstykke i varekurven for at prøve :lol:  :lol:

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #109 Dato: 16. September 2007 kl: 10:54:22 »
Det er forudbetaline både over ebay, og direkte på autoteile.cc, så ingen forskel der
Mvh. Casper

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #110 Dato: 16. September 2007 kl: 11:02:36 »
Det er pisse irriterrende, det med bank overførsel.  Der hvor jeg køber kontakt linser, tager de visa. Fungerer meget bedre. 4 dage, så er varerne hos mig.   Er der ikke en tysk kyndig der kunne skrive til dem. og foreslå at de oprettede betaling via visa. for at øge deres omsætning

:lol:

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #111 Dato: 16. September 2007 kl: 11:04:17 »
Har i kigget på hans videoer. ?

Bevares er der da lidt sort snask i beholderen, og der kommer EN bobbel når han slipper gassen, men jeg turde godt køre i den. Det ser jo ikke ud til kompressionen kommer ud i beholderen. (hvordan har din motor det Casper)  :roll:

Nu har jeg ikke hermed sagt at han ikke skal få den undersøgt ordentligt, men køre det turde jeg godt.
Kurt - 25115788

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #112 Dato: 16. September 2007 kl: 11:09:09 »
Der kommer lidt flere bobler end det fremgår af videoerne  :wink:   Jeg bemærkede på et tidspunkt dem som Jarl omtaler som knappenålshoveder. Spøjst nok, så skummer det mere end det bobler.

På videoerne lyder motoren rimelig ok, men det er meget med forskel, har jeg bemærket. Når den lyder skidt, er der en hård metallisk slå-lyd (nyt ord jeg lige opfandt).

Men jeg ka rigtig godt lide din optimisme!
 :D

Når jeg lige er lidt mere vågen end jeg er nu, vil jeg gå igang med at skille ad, og så får vi nok syn for sagn.

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #113 Dato: 16. September 2007 kl: 13:42:24 »
Rahsgu...  nu mangler jeg selvfølgelig lige den berømte 27 top til dyserne.  :lol:
Jeg skiftede jo dyser hos Poot som har den, men måske har de en på jobbet jeg kan låne, sammen med et T. (jeg starter jo på mit nye job imorgen).

Ellers går det stille og roligt fint med at skille ad.
 :D

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #114 Dato: 16. September 2007 kl: 17:48:52 »
Tap olien af bilen - Tjek.
Jeg har taget oliefilteret af og sat på et syltetøjsglas. Skal jeg sætte nyt oliefilter på med det samme, eller må der være åbent?

Demonter dyser - mangler top, men regner det ellers ikke for et problem. Har jo gjort det før.

demonter vandslanger - tjek

demonter tandremsstrammer hjul og dermed tandrem
Her stødte jeg på et par udfordringer. Den ekspansionsbeholder som ligger bag nummerpladen var skruet så hårdt i, at gevindet var ødelagt. Jeg måtte bore bolten ud, og skal nok ha købt en ny tank. Jeg var nødt til at fjerne den for at komme til tandrem.
Bolten kom af strammerhjulet men flå og flæk mig om jeg kan få den ***** rem af...
Jeg er ikke meget for at bruge vold, og tænker at der må sgu da være et trick. Suk..  der er garanteret 700 tråde om det..

demonter luftfilterkassen - tjek - intet problem. Jeg går ud fra at både luftfilter og den runde dims på topstykket skal af.

demonter indsugninigs manifold - hehe... der kommer jeg lige til at studere tegningerne i so wird gemacht lidt mere. Den er dælme ikk nem at komme til.

demonter olie frem/retur til turboen - hmmm...  delvist tjek.
Det er jo et olierør som går fra oliekøler, rundt om top, og ned til turbo. Underlig vejføring. Det sidder med en klemme på toppen. For at få klemmebolten af måtte jeg tage vandslangen af endestykket, men det gik så rimelig nemt. Jeg kan også uden problemer løsne bolten ved oliekøleren. Det er straks værre nede ved turboen. Jeg skal ha fat i en ekstra 17 nøgle til at holde kontra. I det hele taget vil jeg skifte det rør med et nyt, for det har da helt klart kendt bedre dage.

demonter udstødningen fra turboen - tjek
Jeg har demonteret hele udstødningen så jeg kan komme til. På vejen slog jeg hovedet for fuld kraft lige op i hængertrækket. Jeg var lige ude af kampen i 5 min...
Men med tråden om dårlige anhængertræk in mente, kan jeg med glæde konstatere at det holdt!

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #115 Dato: 16. September 2007 kl: 18:10:17 »
Citat fra: "lagoni"

Flot, at du kaster dig ud i det! Mod og mandshjerte belønnes med rigeligt support. Går i øvrigt ud fra, at du har en 100 % diagnose? Har du måske haft en af de dieselkyndige sjællændere med på en livline?

Tap olien af bilen - Tjek.
Jeg har taget oliefilteret af og sat på et syltetøjsglas. Skal jeg sætte nyt oliefilter på med det samme, eller må der være åbent?

Sæt du bare et nyt på straks

Demonter dyser - mangler top, men regner det ellers ikke for et problem. Har jo gjort det før.

demonter vandslanger - tjek

demonter tandremsstrammer hjul og dermed tandrem
Her stødte jeg på et par udfordringer. Den ekspansionsbeholder som ligger bag nummerpladen var skruet så hårdt i, at gevindet var ødelagt. Jeg måtte bore bolten ud, og skal nok ha købt en ny tank. Jeg var nødt til at fjerne den for at komme til tandrem.

Sådan er det tit. Nogle mennesker tror tilsyneladende at tilspændingsmoment er omvendt proportionalt med boltens størrelse... Find en ny tank - de er allevegne.

Bolten kom af strammerhjulet men flå og flæk mig om jeg kan få den ***** rem af...
Jeg er ikke meget for at bruge vold, og tænker at der må sgu da være et trick. Suk..  der er garanteret 700 tråde om det..

Strammerhjulet er helt løst - right? Så er det to hænder på remmen og med alle ti fingre trække den med et LIGE træk af kamhjulet på knasten. Hjælp den evt. også lidt ud på pumpehjulet. Subsidiært: Klip! Du skal jo have en ny på.

demonter luftfilterkassen - tjek - intet problem. Jeg går ud fra at både luftfilter og den runde dims på topstykket skal af.

demonter indsugninigs manifold - hehe... der kommer jeg lige til at studere tegningerne i so wird gemacht lidt mere. Den er dælme ikk nem at komme til.

demonter olie frem/retur til turboen - hmmm...  delvist tjek.
Det er jo et olierør som går fra oliekøler, rundt om top, og ned til turbo. Underlig vejføring. Det sidder med en klemme på toppen. For at få klemmebolten af måtte jeg tage vandslangen af endestykket, men det gik så rimelig nemt. Jeg kan også uden problemer løsne bolten ved oliekøleren. Det er straks værre nede ved turboen. Jeg skal ha fat i en ekstra 17 nøgle til at holde kontra. I det hele taget vil jeg skifte det rør med et nyt, for det har da helt klart kendt bedre dage.

Ja, skift endelig fremløbsrøret. Overvej følgende: Det er klart nemmere at lege med afmontering af manifolder på et afmonteret topstykke. Jeg er i hvert fald selv vokset fra den alt andet end fornøjelige proces, som det er at stå/ligge under bilen og skrue håbløse gamle rustne skruer af. Hvis du kan løsne de 4 12-kantede bolte mellem manifold og TL, så lader du bare turbo og udstødning sidde uberørt, mens du tager topstykket op komplet med alle manifolder på. Det er godt nok lidt tungt, men det går.

demonter udstødningen fra turboen - tjek
Jeg har demonteret hele udstødningen så jeg kan komme til. På vejen slog jeg hovedet for fuld kraft lige op i hængertrækket. Jeg var lige ude af kampen i 5 min...
Men med tråden om dårlige anhængertræk in mente, kan jeg med glæde konstatere at det holdt!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #116 Dato: 16. September 2007 kl: 19:10:45 »
Citat fra: "Jarl"
Flot, at du kaster dig ud i det! Mod og mandshjerte belønnes med rigeligt support.

Hvis det ikke havde været for T3nettet, så havde jeg solgt Solvognen for længe siden! Seriøst! Mit mod bunder i den opbakning jeg har fået her!

Går i øvrigt ud fra, at du har en 100 % diagnose? Har du måske haft en af de dieselkyndige sjællændere med på en livline?

Nej til begge spørgsmål. Jeg ser sådan på det, at olie og bobler er nok til at der skal gøres noget. Og så er det så fedt at komme rundt i bilen og mærke og lære. Som det ofte er nævnt, er det en betingelse for at ha en T3 at man selv kan selv, så dét er mit mål. Surt bare at jeg har en deadline, men sådan er det.

Jeg har sat oliefilteret på uden olie, bare for at lukke hullet. Det andet bliver noget ukristeligt svineri, så det må vente lidt.

Strammerhjulet er helt løst - right? Så er det to hænder på remmen og med alle ti fingre trække den med et LIGE træk af kamhjulet på knasten. Hjælp den evt. også lidt ud på pumpehjulet. Subsidiært: Klip! Du skal jo have en ny på.

Så jeg skal også ha kilerem til generator og vandpumpe af? Det er rigtigt forstået at det er knasten som trækker den?
Det er ikke noget problem, nu har jeg jo prøvet det et par gange, men jeg vil sgu hellere spørge en ekstra gang når jeg nu er nede ved tandremmen  :wink:

PARKHAVE

• Gæst
Kølesystem igen igen
« Svar #117 Dato: 16. September 2007 kl: 19:20:05 »
Et enkelt lille indspark
Du har sat alle mærker på OT og alt det der først Egog

Offline lagoni

• Hero Member
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #118 Dato: 16. September 2007 kl: 19:23:30 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Et enkelt lille indspark
Du har sat alle mærker på OT og alt det der først Egog

Nej...
Men det kan nås endnu. Jeg troede bare ikke det var nødvendigt når jeg skal ha toppen af og tandremmen af? Som jeg havde forstået det, skulle det sættes senere når remmen skal på...

En anden grund til at jeg ikke har gjort det, er at jeg ikke ved/forstår hvon det gøres...
 :oops:

PARKHAVE

• Gæst
Kølesystem igen igen
« Svar #119 Dato: 16. September 2007 kl: 21:08:34 »
Jeg ved såmænd heller ikke om det er nødvendigt, men et eller andet sted i mig føles det mest rigtigt.
På den måde ved jeg at det hele ikke står en halv omgang fejl, når jeg monterer det nye topstykke.
Jeg plejer også at fixere pumpehjulet når alt står i OT, så kan den ihvertfald starte uden at skulle times helt vildt meget.
Jeg er sikker på der ligger en gennemgang af mærkerne et sted.
( det er nemlig lang tid siden jeg selv har skiftet en rem på en T3 schyyy)