Forfatter Emne: SØGES LEDNINGSNET TIL 1.9 BENZIN `86  (Læst 2869 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

masen

• Gæst
SØGES LEDNINGSNET TIL 1.9 BENZIN `86
« Dato: 03. Oktober 2007 kl: 14:10:20 »
Sådan noget lo..!! Ledningsnettet i min t3 smeltede sammen.. så det nu ligner noget der har været en tur i ovnen  :cry: En plus ledning der ligger i midten af allesammen blev lige for varm og smeltede samtlige ledninger sammen... Er der nogen der ligger inde med et der kan bruges.. Nogen der ved om det der sidder på diesel kan bruges..???

masen

• Gæst
« Svar #1 Dato: 03. Oktober 2007 kl: 14:31:46 »
Glemte lige.. det er under instrumenteringen fra sikringsboksen og frem..

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 03. Oktober 2007 kl: 18:21:33 »
Der tror jeg, at du er nødt til at være lidt mere præcis, hvis nogen skal have en chance.

Fra centralboxen (med sikringer og relæer) går der mange "bundter" af ledninger til forskellige destinationer. Er det dem alle, du mangler eller er det nogle bestemte?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

masen

• Gæst
« Svar #3 Dato: 03. Oktober 2007 kl: 18:47:00 »
ja det er jo lige det.. men det er den der er forbundet til cigarstikket og ned til sikrings relæet den har brændt en plus fra cigarstikket og så ellers hele vejen ned til sikringsboksen under rattet.. Mener det er det tredje ben på nederste række på sikringsboksen der er den helt sammensmeltet  :(

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 03. Oktober 2007 kl: 18:55:13 »
Først og fremmest: Er det den nye eller gamle type?
(Den nye anvender fladsikringer )
Og er det dele af ledningsnettet, eller vil du skifte det hele ud ?
Har godt nok noget liggende fra begge typer, men kan ikke garantere,at der ikke er "hentet" en stump ledning her og der.
Har også Haynes rep. bog til rådighed, men det er ikke altid lige let, at gennemskue alle ledningsdiagrammer, da nogle applikationer kun er angivet som typiske, hvilket i praksis vil sige, at der kan være modelvariationer, ekstraudstyr osv.
Håber du får fod på det.
(Har evt. et "salgsobjekt" der kan kigges på / fra )
Venlig hilsen
Allan

masen

• Gæst
« Svar #5 Dato: 03. Oktober 2007 kl: 22:23:21 »
Det må være det nye så, for der er med fladsikringer..
Min bror har hjulpet med at kigge på det da han er "trikker" og frarådede mig at bruge det gamle da der er rå kobber over alt da alt plasticen er smeltet :shock:
Så jeg leder efter noget der kan sættes over i uden den helt store professer grad i det da jeg har omtrent lige så stor viden om det elektriske som en fisk har på at flyve..
Men bilen står rimelig stille da jeg ikke har turdet at sætte batteriet til af frygt for mere sammensmeltning :(

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 04. Oktober 2007 kl: 11:12:02 »
Hmmm... Det bliver vist et større projekt.
Skal nok kigge efter i løbet af dagen, om jeg har noget der er anvendeligt.
Men som tidligere nævnt, kan der være snuppet et stykke kabel her og der, så det kan godt blive lidt af et puslespil.

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 06. Oktober 2007 kl: 12:30:21 »
Har kigget alt igennem, og det var værre end jeg huskede det. Nogen har hentet ca. det halve ledningsnet, så der er vist ikke meget fidus i det.
Desværre.

masen

• Gæst
« Svar #8 Dato: 06. Oktober 2007 kl: 13:16:28 »
Det var kanon pænt af dig.. Har rodet med det i et par dage og blev færdig i går aftes kl 23.  :D
Fandt en gammel sikringsboks med stik på og trak nye ledninger hele vejen....  :shock:
Det tog sin tid men det virker.. Lige ved undtagelse af blæseren men som et godt råd herfra har jeg bestil en haynes så jeg kan få lidt træning i den herlige verden af "t3 aftener, med banden og svovlen" :D Men mange tak