Ja, det afhænger jo af, hvor begrænsningen ligger.
Jeg forudsætter, at motoren i øvrigt er i orden, så vi gider ikke snakke om dårlig kompression, dårlige dyser osv., vel?
Turboens wastegate har en eller anden justering. Hvis den er justeret til 0,5 bar, så er forklaringen fundet. Hvis den er det, så kan man skrue dieselpumpen så højt op, at den hælder en hel olietromle ind ad gangen - det vil stadig ikke hæve ladetrykket. Har du nogen mistanke, om at der er pillet ved wastegaten? Er der nogen, der har haft den skruet op, og så ikke kunne finde ud af, hvor langt den skulle skrues ned igen?
En anden mulighed er, som du selv er inde på, at pumpen simpelthen ikke fordrer nok. For lidt diesel ind -> for lidt udstødningsgas -> for lille ladetryk.
Hvis du ikke har mistanke om wastegaten, så ville jeg nok starte på dieselpumpen, og skrue den op indtil der er tydelig røgudvikling, og så lidt tilbage igen. Så ved du, at den får diesel nok, og så skal den kunne lave korrekt ladetryk. Gør den ikke det, så juster wastegaten.