0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Ikke for at gøre Benzinbiler interessante, men der er vel et eller andet forhold mellem årgangen og værdierne. Ellers ville Ford T ikke kunne synes overhovedet.Yes, der er flere skilledatoer. Aktuelt er der en i 1984 og en i okt. 1990. Ved den sidste indførtes regler, der i praksis var så skrappe, at benzinbiler kun kunne opfylde dem vha. katalysator. Vil man forske i alle værdierne gældende for specifikke årgange, så skal der kigges i "Detailforeskrifter for motorkørtøjer". Iøvrigt er CO både smagsløs og usynlig :evil: Synligt sod er vel den bedste grund at give synsmanden for at sætte slangen på. Husk at have motoren godt varmet igennem, når han får den.Igen enig. Varm motor, veltrimmet (nedskruet) indsprøjtning og friskt luftfilter, så stryger det lige igennem. Vær opmærksom på, at en gammel sur udstødning, der pludselig får fuld blæs igennem frigiver enorme mængder partikler. Derfor er en frisk tur på motorvejen en god ide før et syn. Vær også opmærksom på tandremmens tilstand. Springer den ved abregeldrehzahl, så lyder kuren på nyt topstykke mm. Better safe than sorry. Kurt
Hvis jeg udebliver (ikke syner bilen inden 18. december), får man så en ny tid eller kommer der nogle af Mølles venner og henter pladerne??