Forfatter Emne: Stort eftersyn  (Læst 1942 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crapz

• Gæst
Stort eftersyn
« Dato: 13. November 2007 kl: 16:13:57 »
Velkommen til :D

Glæder os til at se billeder af din T3

Vi er den del her over på  :twisted: ø'en, jeg er sikker på at vi kommer en flok hvis du invitere til en gang

'sparkdæk' en aften eller en eftermiddag i weekenden :D

Offline Hawaiibussen

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Stort eftersyn
« Svar #1 Dato: 14. November 2007 kl: 09:29:50 »
Et råd...start selv med det som er lige til først - der ligger mange beskrivelser herinde som vedr. køb af "ny" T3.

Jeg ville starte med at:

Skifte olie og oliefilter
Dieselfilter
Luftfilter.

Så vil jeg se meget kritisk på tandremmen.....(hvis du ikke ved hvornår denne er skiftet sidst)

Mht. gearskifte støjen, skal du være noget mere præcis! Er det ved/i selve gearkassen eller hele skifte arrangementet?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Mads-kaa

• Gæst
Stort eftersyn
« Svar #2 Dato: 14. November 2007 kl: 15:12:17 »
Citat fra: "Bøtker"
Bilen kan ses her

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=111701

men den støjer mest når du "trækker" den rundt i gearkassen altså mellem gearerne, ikke når den er i gear, hvis du forstår?

Hvordan støjer? hvis det er tandhjulsstøj(børster tænder) er det måske din kobling det er galt med. Hvis det er en slags pivende støj, som kommer fra gearstangen, så skal du sikkert bare have smurt din skifte-kulisse.

/Mads

Mads-kaa

• Gæst
Stort eftersyn
« Svar #3 Dato: 14. November 2007 kl: 21:18:40 »
Citat fra: "Bøtker"
det er støj fra cirka hele vejen ned igennem bilen, det virker ikke som om det er fra "kransen"

er der overhovedet nogle der er med på hva jeg mener, eller er jeg helt fra den  :lol:

Du bliver nok nødtil at prøve at beskrive støjen, hvad lyder den som? en røremaskine, en vibrator, en murhammer eller en vinkelsliber som bliver ramt af 1000 skruer?
Hvad er kransen?

/Mads