Forfatter Emne: Stempler fra forskellige producenter i samme motor?  (Læst 2997 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Stempler fra forskellige producenter i samme motor?
« Dato: 20. Februar 2006 kl: 10:49:19 »
Lidt perfektionist er man jo... derfor lige et spørgsmål:

Til min nye JX'er har jeg 3 nye stempler fra Kolbenschmidt og et fra Mahle. De ser ens ud og har samme størrelse og vægt. Ville i sætte det sammen, eller ville i montere 4 fra samme producent?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

• Gæst
« Svar #1 Dato: 20. Februar 2006 kl: 11:47:20 »
hej hej jarl...

jeg ville sætte dem i fra Kolbenschmidt og så få fat i et nyt magen til..

man sætter heller ikke kun 1 nyt stempel i fordi der er et der er flækket men skifter dem alle..  :evil:

Mahle lave rigtig mange ting..  i mine år som bil mekaninker og både mekaninker har jeg hørt både  for og i mod mahle..  især når vi skulle tune en BMW E30 en standard 6 cyl med org 171 hk til mellem 300 og 600 hk så brugte vi ikke mahle.

men jeg har monteret mange når jeg har renoveret motor til både

såååååå jeg vil sige det er op ti dig hvad der skal i..

Mvh Flemming  :lol:

gulf

• Gæst
« Svar #2 Dato: 20. Februar 2006 kl: 12:02:06 »
Hmm, jeg er lidt i tvivl om hvad der menes: Er Mahle stemplet også nyt??

Hvis alle fire stempler er nye, vejer det samme og har samme geometri (også overside), så ville jeg overhovedet ikke være bange for at sætte dem sammen.

De originale stempler i min 1,6 D er da fra Mahle, så jeg synes ikke man kan erklære "mærket" uegnet.

Mvh gUlf

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 20. Februar 2006 kl: 12:33:12 »
Alle 4 er spritnye. Jeg har selv pakket dem ud af kasserne :D  Det eneste jeg diskuterer med mig selv er den snobbede ide om tre fra et mærke og en fra et andet mærke er ok. De er ens udformede på toppen og har samme overstand. Begge mærker er seriøse stempelproducenter, så jeg er ikke bange for kvaliteten. Det jeg spekulerer på, er om man kan stille et fyldt glas whiskey på topdækslet, når den går i tomgang uden at det løber over :lol:  - Altså kommer den til at gå uroligt?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!