Forfatter Emne: Beslag til udstødningen  (Læst 4360 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper

• Sr. Member
    • Vis profil
Beslag til udstødningen
« Dato: 20. November 2007 kl: 16:22:36 »
Hej hej,

Har været ude og køre i dag for første gang siden 20. september  :D  :D  Super fedt men nu melder de gamle projekter sig jo straks på banen.

Udstødningen (potte + afgangsrør) skal skiftes og jeg regner med at smide en THansen fætter på. Problemet er bare at selve beslaget (venstre side) også er knækket. Gider ikke svejse på det gamle skrammel og er egentlig heller ikke med på at give VW 350 kroner for det stykke blik.

Kan det fås andre steder?
Hvad sætter i på i stedet?

Mvh Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Beslag til udstødningen
« Svar #1 Dato: 20. November 2007 kl: 16:36:11 »
Det er jo det ganske almindelige beslag, da du kører med CS-lydpotte, kan jeg se. Det passer med alle JX'ere og CS'ere. Sådan et må alle T3-hajerne på Sjælland da ligge med. Eller må du henvende dig til den velassorterede jyske fraktion
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Beslag til udstødningen
« Svar #2 Dato: 20. November 2007 kl: 16:56:55 »
Det kan vist anbefales at sætte noget vibrationsdæmpende ind mellem potten og røret.. evt. i bukket.. Der findes CS rør med indbygget vibrationsdæmper men det er lige der min den er knækket så det er vist noget lort.. Jeg tænker på at købe sådan en stålflet dims i biltema... http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=1154&iItemId=100710

Det skulle forhindre at røret meget hurtigt rykker beslaget itu og gør sig selv utæt ved indgangen til potten...

Når så du har det på plads.. kan du bare finde et beslag fra hvilken som helst JX eller CS..

Jeg har kørt med to huller i udstødningen der sidste halve år nu.. det bliver FØRST fikset til syn (eller lige efter)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline elmo

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Beslag til udstødningen
« Svar #3 Dato: 20. November 2007 kl: 18:49:04 »
Hej,

inden du køber THansen fætteren, kan du evt. overveje ebay.de - jeg købte potte og rør samt beslag incl forsendelse til under 1000 kr. Det passede perfekt på, og jeg slap for selv at skulle lave beslag. På røret sad det flet-fidus Jan har beskrevet.

Prøver lige om jeg kan finde et link.

her... 120 Euro incl. forsendelse...

generelt udstødning T3
http://fahrzeugteile.search.ebay.de/T3-auspuff_Auspuffanlagen_W0QQ_trksidZm37QQcatrefZC12QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfromZR10QQfsooZ1QQfsopZ1QQftrtZ1QQftrvZ1QQga10244Z10425QQsabfmtsZ1QQsacatZ61409QQsaobfmtsZinsifQQsaprchiZQQsaprcloZ

Komplet
http://fahrzeugteile.search.ebay.de/T3-auspuff_Komplette-Auspuffanlagen_W0QQ_trksidZm37QQcatrefZC12QQcoactionZcompareQQcoentrypageZsearchQQcopagenumZ1QQfromZR10QQfsooZ1QQfsopZ1QQftrtZ1QQftrvZ1QQga10244Z10425QQsabfmtsZ1QQsacatZ61455QQsaobfmtsZinsif
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

Mølle

• Gæst
Beslag til udstødningen
« Svar #4 Dato: 20. November 2007 kl: 20:13:31 »
Citat fra: "jankjerbye"
Det kan vist anbefales at sætte noget vibrationsdæmpende ind mellem potten og røret.. evt. i bukket.. Der findes CS rør med indbygget vibrationsdæmper men det er lige der min den er knækket så det er vist noget lort.. Jeg tænker på at købe sådan en stålflet dims i biltema... http://www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=1154&iItemId=100710

Det skulle forhindre at røret meget hurtigt rykker beslaget itu og gør sig selv utæt ved indgangen til potten...

Når så du har det på plads.. kan du bare finde et beslag fra hvilken som helst JX eller CS..

Jeg har kørt med to huller i udstødningen der sidste halve år nu.. det bliver FØRST fikset til syn (eller lige efter)

Med al ære og respekt Jan... så ville jeg blot sørge for at de originale vibrationsdæmpere, som ikke koster alverden, er i orden. Denne flex-slange er beregnet til at svejse på de udstødningssystemer, som org. er monteret med sådan en. Flex-slangens levetid er som regel kortere end resten af udstødningssystemet. Det er derfor at de fås løse. Jeg har med stort held skiftet på svigermekanikkens Previa, hvor flex-stykket originalt er integreret i kat-en. Derved sparede jeg de gamle for at købe ny kat. -men som sagt er det ikke noget jeg vil bruge tid på at bygge på et system, som ikke er født med det.

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Beslag til udstødningen
« Svar #5 Dato: 20. November 2007 kl: 20:23:55 »
Men CS er netop født med det i senere årgange.. Det er bare noget skidt flex.. eller det er det ialtfald på den jeg har..

Jeg tror sku at jeg køber sådan et komplet sæt til 600 kr på ebay og har liggende til jeg skal til syn.. hvis jeg ellers kan finde ud af at betale det..  :roll:
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline elmo

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
Beslag til udstødningen
« Svar #6 Dato: 20. November 2007 kl: 22:25:23 »
Skal forresten ikke kunne svare på holdbarhed af de hersens billige udstødninger - men det jeg har købt virker reelt nok. Svigerfatter som er mekaniker mente faktisk også at kvaliteten var fin - Om et år kan jeg nok skrive lidt mere... når det er blevet pakket ind i vejsalt og stået på Esbjerg havn i et års tid!
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY