Nå.. så fik jeg prøvet min nye uundværlige julegave, en haboørhabit!!
Alle sikringer til lygter skiftet, pærer skiftet både positionslys og H4. "Jarl" tricket med sprit og demineralisret vand og efterfølgende optørring. ->
http://t3nettet.dk/viewtopic.php?p=37767Stik rengjort med messing børste og smurt med lidt kobberfedt. Kabler rengjort og silkonerede.
Relsultat:
Min ene lygte afslørede at den var utæt ved "Jarl vasken" og alle mine ekstralygter har de gamle sokler .. æv.. Efter vasken kunne man også se noget uldent rust i kanten på den lygte.. Hvis nogen har en pæn tæt højrelygte (eller et sæt) med sokkel til H4 liggende til ikke alt for mange penge kunne jeg godt være interesseret.
Nåmen de kom på igen og nu virker lortet sku! Til gengæld virker parkeringslys tingen med blinkerarmen ikke længere.. men det kan jeg ikke lige gennemskue om den måske aldrig har gjort. Et par af sikringerne kunne med lidt nulren godt bringes til at knække.. og det skader vel aldrig at skifte..
Bil-el er ikke min stærkeste side så jeg kan ikke rigtigt konkludere på det.. men går ud fra at fugt i lygten og gamle sikringer o.s.v. har været en del af årsagen. (hvorfor der så hele tiden har været lys i begge baglygter forstår jeg ikke helt.. hmm..)
Efter sikringsskift, "kabelvask" og rengøring af poler steg det jeg kunne måle i stikkene foran fra 9,8 ca. til 11,7 volt.. eller deromkring.. så der er også sket etellerandet gavnligt der
Nåmen .. nu er der lys på.. og MEGET mere lys på end før.. så slipper jeg for en bøde i morgen på turen til familiejulefrokost...
Håber i alle har haft en god jul og får nogle fredelige dage herop til nytår.
Nåja.. i får da lige et billede med det lange lys lige i bøtten på kameraet... efter operationen...