starterskift på en diesel tager 5min hvis man ved hvad man gør, Herr_Jensen kan nok gøre det på 10 min, nu han lige har gjort det på en benziner.
1) demonter stel
2) af med det to bolte der holder starteren(17 eller 19 nøgle), boltene er med til at holde klokken på blokken, så de er store og nemt tilgængelige
3) træk styrestrømmen af starteren
4) vip koblingsslavecylinderens beslag til side, let til medium vold her
5) tag starteren at, den kan nå ca. op til batteriet før kablet med hovedstrømmen ikke er længere. Men nu er det nemt med en 13´er at skrue kablet til hovedstrømmen af. Demontering af det kabel kan nemlig drille en del hvis man tager det med starteren sidder på sin plads, især på en diesel syncro.
Og hvis kablet til hovedstrømmen er tæret igennem og knækker, så fortvivl ej, men slå på tråden så leverer jeg et nyt crimpøje.
Det skete på min syncro så jeg måtte købe en kasse med 20 crimp-øjer i den størrelse der passer til hovedkablet(1 cm i diameter eller noget i den stil).