Har på de omkring 50.000 jeg har kørt i trambussen de sidste to år aldrigt skulle efterfylde mellem to 5000 km's olieskift. Det har ændret sig nu.
Skulle til Sjælland for at hente Irus motorkost sammen med kammi. Islag, blæst og sne - ingen problem vi tager det med ro og kører efter forholdene. Kraftig modvind på storebæltsbroen og pludselig, lige før vi rundede toppen, var det som om den mistede noget power - nåja nok bare pga mere modvind på den anden side af midten. Nede ved billetlugen kan jeg godt høre den tøffer, som en utæt udstødningsmanifold. Det gav mening - utæt manifold = mindre turbotryk!
No problemo - vi tager det med ro så gør det.
Kommer til Holbæk, køber Irus og da vi skal ud og læsse den ser jeg til min store skræk - OLIE UNDER BILEN :shock: FUCK
Vi skal videre til Hvidovre og dernæst hjem. Resten af turen går med hyppig olie kontrol og meget morfar agtig kørsel. Har vejhjælp, så skulle den pludseligt dø kunne den lige så godt gøre det i forsøget.
Men er da nået helskinnet hjem til en unormalt ustabil fiberforbindelse - møgdag!
Har godt nok planer med en aaz motor og en vnt-17 turbo, men det er mit hygge / vinterprojekt
AAARGH det skal nusses - ikke jages igennem
Tager den på lift imorgen så må vi se hvad dommen bliver, men frygter top / toppakning og "håber" på en revnet turbo - den er sgu da noget nemmere at flå af og på. Må nok indrømme at jeg på det sidste har undret mig over turboen ikke har været så tydelig i lyden, men har ikke rigtigt tænkt nærmere over det :?
Ryger ikke, bruger ikke vand eller blander med olie - drypper "bare" ned i venstre side. Ikke meget men tog da en lille liter på 350 km.
Held i uheld er da at den blev synet i onsdags - så har jeg ikke det hængende over hovedet.