Forfatter Emne: Ny Potte...  (Læst 1715 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Herr_Jensen

• Gæst
Ny Potte...
« Dato: 19. Januar 2008 kl: 21:21:26 »
Hey alle

Min bagpotte er ved at vaere lidt traet saa den skal snart skiftes (se evt. billeder nederst). Jeg har kigget lidt rundt og fundet en til EUR 40 og en til EUR 170. Jeg er godt klar over den sidste sikkert er rigtig fin (den er fra Kaefer-co.de) men jeg ville lige double checke med eksperterne om det er godt givet ud at betale saa meget mere for en potte? Jeg er blevet fortalt at en potte normalt holder en ca. 2 aars tid f0r den skal skiftes saa jeg synes da egentlig det er mange penge for noget jeg skal hive af bussen igen om 2 aar.

Howdiaudi har en til 1600,-. Er der nogen som har erfaring med disse?

Nu imens man er dernede kan man saa ligesaa godt skifte det hele? Jeg haaber paa at jeg ikke beh0ver at skifte Kat,'en selvom den er lidt rusten? Jeg regner med det er temmelig rustent saa det er sikkert d0d svaert at faa fra hinanden uden at det gaar i stykker. B0r man ikke flaa det fra hinanden uden at have en double af det hele dernede? Bolte etc. skal skiftes men kan jeg forvente at skidtet vil knaekke/smudlre for et godt ord? Er der nogle tommelfinger regler ved skift/klovnen rundt med potter og udst0dning?

Jeg havde taenkt mig at k0be 1 stk. potte, En skive mellem potte og Kat.'en og mellem potte og ender0ret, nye bolte etc. og evt. nye holdere til potten.

Giver det mening?

Er der evt. nogen som har noget udst0dningsvaerk liggende jeg kunne k0be?

: )

- Jensen

PS: Kaefer drengende ved s0rme hvad de skal tage for deres ting.

Mads-kaa

• Gæst
Ny Potte...
« Svar #1 Dato: 19. Januar 2008 kl: 22:17:08 »
Som udgangspunkt ser dine forrør meget fine ud, men jeg synes ikke jeg kan se så meget af din lydpotte. Hvorfor vil du skifte, er den utæt?
Du skal være opmærksom på om flangerne mellem udstødningsdelene ikke er helt tæret væk. Boltene skal helt sikkert erstattes. Det kan være noget bøvl at få lydpotten ned.
Min lydpotte er ved at nærme sig to år, og jeg synes den ser okay fin ud endnu, det er en kaefer&co model.

/Mads

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
Ny Potte...
« Svar #2 Dato: 20. Januar 2008 kl: 10:41:43 »
1.: Dont fix what aint broken.

2.: Bolte, pakninger. O.S.V køber du i et monteringskit.

Skulle potten få et hul, larmer den lidt, indtil du er klar til at sætte en ny på. So what. Kan Københavnerne ikke lide lyden i bageriet, ka de få horn og lygter. :lol:

Kurt
Kurt - 25115788