Forfatter Emne: Om T3-typisk rust og lidt andre småfortællinger  (Læst 6339 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Om T3-typisk rust og lidt andre småfortællinger
« Dato: 26. Januar 2008 kl: 21:18:31 »
Alle kender det - alle ignorerer det. Den forbandede rust, hvor frontpanelet møder deformationselementet. Næsten alle har det - næsten alle ordner det med polyfila. Problemet er konstruktionen. Se lidt på den, så er det tydeligt, at den er håbløs til dansk klima:

Alternativet kan være at forenkle konstruktionen. Jeg skar alt det overflødige af, og erstattede den nederste del af frontpanelet med 1,5 mm plade. Og ja, jeg HAR læst detailforeskrifter for motorkøretøjer - mange gange, så jeg ved godt, at det ikke er i overensstemmelse med anvisningerne, men det vil jeg sådan set s.... på. Det er rustmæssigt en langt bedre konstruktion:

In natura ser det sådan ud:

Og, ja, det er min Syncro, der er ved at genopstå fra de døde. Nu som artig gulpladebil med plexipladen klar (tak Palm):

Der er stadig lidt smårust sysler:

Men det har vi en radikal kur for:

Mekanisk set er den helt grydeklar - nu med 1,7 TD, køreklar drivlinie og sågar med nye bremser inkl. rør og slanger - hvilket skodjob på en syncro, når man skifter alle rørene...

Tilbage er nu blot lidt karosserihygge, og så at glæde sig over, at den ikke er helt død på det værste Syncrotypiske ruststed:

Her adskiller 14" doka og 16" sig fra pøblen, ved at være ekstra forstærket (der findes også enkelte andre med Schlechtwegsausstättung, der har det). Det er forsåvidt meget positivt, men idet, der ligger tre lag plade uden på hinanden, så er det et risikosted. Jeg har tæsket den igennem, og det virker heldigvis troværdigt.

Ellers kan jeg lette jeres hjerter ved at meddele, at dette er mit sidste indlæg for den næste uge. I morgen suser jeg nemlig til Sisimiut for at censurere grønlandsle studenter i dansk. Pludselig har STOL-fly fået en helt ny og nærværende betydning for mig....
Men når man sådan er afsted, og ikke helt ved, hvornår vejret tillader en at vende tilbage, så må man jo sørge for familiens varmeforsyning imens. Derfor var Caraten og jeg lige et smut i Süderlügum for at hente 1600 kg energikoks. Det ordnede vi med en økonomi på 50 liter for 520 km - med stor trailer både ud og hjem, og det endda i et forrygende stormvejr.Det er sgu da tilfredstillende :wink:

God uge til jer alle og vi høres ved  - inshallah :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

PARKHAVE

• Gæst
« Svar #1 Dato: 26. Januar 2008 kl: 21:28:42 »
Hvaa' har du kvittet jobbet siden du har tid til så meget :lol:  :lol:

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 26. Januar 2008 kl: 21:35:29 »
ser lækkert ud, har du nogle billeder af bagsiden ?
Mvh. Casper

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 26. Januar 2008 kl: 21:44:16 »
Nope, men det tager jeg, når jeg kommer hjem. Der er nu ikke meget at se - jeg har bare falset kanten på frontpanelet sådan en 5 cm over deformationselementet, hvor jeg cuttede, og på kanten, hvor det nye nederste stykke af frontpanelet møder deformationselementet, er der blot punktsvejset og så lagt en pølse Sikaflex 221.

BTW: Blandt alle jer københavnere: Hvilken metro eller s-bane skal jeg tage, hvis jeg skal ulejlige mig med at spare staten for en taxabon, når jeg ankommer til hovedbanen imorgen kl. 21.29 og skal til hotellet "Park inn Copenhagen Airport"
Bedste hilsner

Jarl

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 26. Januar 2008 kl: 21:47:07 »
Glem det offentlige
'
Du ringer til mig, og får en taxa tur i en fræk blå T3
Mvh. Casper

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 26. Januar 2008 kl: 21:51:55 »
Det lyder dælme lækkert. Jeg er klar. Ringer jeg lige et kvarter før?
Bedste hilsner

Jarl

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 26. Januar 2008 kl: 21:53:41 »
jep, et kvarter er rigeligt jeg skal jo kun fra Østerbro og til hovedbanen.
Mvh. Casper

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 26. Januar 2008 kl: 21:55:41 »
Super, ses! Tak for det! Og husk nu - ikke noget postmoderne MB-transport - næ - standsmæssig T3-kørsel :wink:
Bedste hilsner

Jarl

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 26. Januar 2008 kl: 22:05:53 »
Hej Jarl
Som jeg har hørt fra grøndland, får du rigeligt tid, til at være på nettet. husk den bærbare.

Der er ikke andet at lave. :lol: --- Havde kollegaer, der var oppe og sætte ny beklædningsplader på en fiskefabrik. Et eller andet lille hul, med 250 indbyggere, her af 25 europæiske alkoholikerer, resten var grønlanske - også alkoholikere.

De 3 mdrs højdepunkt, bestod i at en af europæerne, der holdt startbanerne døde, da en maskine klemte ham ihjeld, og en grønlænder fik en kasse rejer i hovdet på fabrikken, også med døden til følge.

Renovations ordningen er, at man læsser alt, ud  over klipperne i den ene ende af byen, og der ligger det så til evig tid, uden at forgå.

Hvis du ser det flotte rådhus i Nuuk, i syrebehandlet kobber, så er det også kollegaer der har været der 8), for 4-5 år siden. Der er vist også noget med en svømmehal.

Hilsen Poul og god tur.

Obs: Banker det på døren om natten, og en kvinde siger, hun er tørstig, mener hun noget andet. :wink:
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 26. Januar 2008 kl: 22:11:24 »
Citat fra: "poot"

Obs: Banker det på døren om natten, og en kvinde siger, hun er tørstig, mener hun noget andet. :wink:

Jeg skal lytte opmærksomt efter :wink:  Som bekendt er jeg far til 4 unger, men de to sidste er tvillinger. Det er jo på sin vis snyd, så jeg har mindst én gang til gode... :wink:

Tak for ønsket om god tur - det håber jeg, det bliver. Man kunne jo drømme om at sne inde, så man er tvunget til at blive væk fra skolen i Viborg en ekstra uges tid... :wink:

BTW: Skal vi slet ikke høre lidt om, hvordan din nye maskine trives?
Bedste hilsner

Jarl

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: 26. Januar 2008 kl: 22:12:15 »
Hvad tid skal du med flyet. arbejder pt i lufthavnen :lol:  

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: 26. Januar 2008 kl: 22:15:00 »
9.15 Air Greenland. Flight 781. Check in 2 timer før. Christ :!:  Mobil 21 82 14 62, hvis du er der.
Bedste hilsner

Jarl

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: 26. Januar 2008 kl: 23:02:56 »
Jamen så god tur og god fornøjelse med jobbet og evt. elskovssyge grønlandske quindfolk.
Jeg er ikke ret meget misundelig!
(Har altid gerne ville opleve Grønlands natur )

doka

• Gæst
« Svar #13 Dato: 27. Januar 2008 kl: 01:40:08 »
Citat fra: "poot"
Hej Jarl

Når Jarl så siger at han har fire dejlige unger , kone mv kommer jeg til at tænke på en meget god ven og han lidt specielle ordsprog fra da vi var yngre :

Man må godt samle appetit ude ,men skal spise derhjemme
Meeeeen der er jo ingen grund til at spise sig helt fuld...
Og bare fordi man elsker een kvinde,behøver man da ikke at
hade alle de andre.
Faktisk mente han også dengang at det var iorden at spise ud,
man skulle bare ikke smaske så højt at det kunne høres derhjemme.

Kkrogsgaard

• Gæst
« Svar #14 Dato: 27. Januar 2008 kl: 07:13:25 »
Jeg skal selv igang med den operation på min, så lidt nøjere inspektion af din løsning ville være gavnligt, umiddelbart virker den også nemmere end den originale. Og med den udvendige pølse så er der jo helt lukket, kunne man egenligt ikke bare punkte den, som den oprindelige og så fuge? Eller er man så tilbage til udgangspunktet?

God tur til Julemanden, husk vanter, hue, dejligt varme uldsokker, en god varm trøje og halstørklæde og digitalkamera, så ser vi frem til en diasaften på T3nettet. ;-)