Forfatter Emne: Motorskift  (Læst 7728 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Motorskift
« Dato: 27. Januar 2008 kl: 22:58:39 »
Der skulle ny udstødning på HinzeBussen (DG). Nu ender det med, at en fin DJ får lov at blive bygget om til den det gamle simple kølesystem og en karburator; en mekanisk benzinpunmpe og strømfodeler bliver det også til og så for jeg se hvordan det går.
Nogen vil måske mene, det en skam for en DJ; Måske mere "retrokitch" :D  








Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Motorskift
« Svar #1 Dato: 27. Januar 2008 kl: 23:13:47 »
det bliver da spændede hvordan den performer (hk/nm) 8)

er det ny plade alt det der er malet hvid i motorrummet?  :?

ps. er det ik en punto 1 man kan se ved siden af :wink: (jeg har ik tal på hvor mange jeg har lavet... er udlært i dem 8)  )
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Mølle

  • Gæst
Motorskift
« Svar #2 Dato: 28. Januar 2008 kl: 08:18:36 »
Nej hvor du går og hygger......

det ser fedt ud. :lol:

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Motorskift
« Svar #3 Dato: 28. Januar 2008 kl: 08:44:08 »
Ja takker, vi glæder os (har også lokket IM til at glæde sig)  :D

Det er ikke blevet til ny plade endnu, selvom den trænger på "Hylderne" i motorrum, så det er blevet til en stålbørste på vinkelsliberen til det værste og så lidt grunder og maling. Nok for denne gang, vi skal ud at køre snart.

Oh jo, det er en punto I, fruen har glæde af at køre i, mens jeg må reppe på den. Rart at vide der er en kender jeg kan rådføre mig med hvis det bliver svært.

Ved ikke med hk/Nm, vi får se.

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Motorskift
« Svar #4 Dato: 05. Februar 2008 kl: 00:03:45 »
Lidt nyt fra garagen.

DJ ombygget og færdig samlet, manglede en nyrenoveret starter.. Den fiksede "Mølles Starter Service". Også en jomfru tur til lokal tanken, den går okay sådan en bastard motor.

Hinze

Et lille klip med den første opstart
http://fragreve.dk/bus/djcarb.wmv





Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Motorskift
« Svar #5 Dato: 05. Februar 2008 kl: 01:13:23 »
Hvorfor droppe sprøjt?

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Motorskift
« Svar #6 Dato: 05. Februar 2008 kl: 08:12:35 »
Citat fra: "jensjakob"
Hvorfor droppe sprøjt?

JJ


Tænkte nok spørgsmålet ville dukke op :D

The KISS principle (acronym for "Keep It Simple, Stupid")

Bussen skulle ud og køre, den var forberedt til det gamle kølesystem og karburator, så det gav lidt sig selv. PT var det nemmest at ombygge DJ til gl DG "look".

Det betyder bestemt at jeg kun sværger til karburator. Har leftovers liggende til en anden god gang.

Hinze

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Motorskift
« Svar #7 Dato: 05. Februar 2008 kl: 22:21:58 »
Jeg havde monteret DG strømfordeleren også, men opdagede at vacuumdåsen var utæt (ved at suge lidt i den) så jeg skiftede "tilbage" til DJ fordeleren.

Du midle hvor den trækker; I må sgu meget undskylde, men der var dog en fryd at køre i. Husker ikke min "gamle" MV'er havde så meget moment; og nu her med en "sølle" 2E3 karburator.

Den ombygning kan godt anbefales, hvis der ikke lige står sprøjt højst på listen.

Hinze

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Motorskift
« Svar #8 Dato: 06. Februar 2008 kl: 18:10:17 »
deeeejlig ombygning jeg havde luret på det samme og nu ligger det jo lige til højre benet
 8)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Motorskift
« Svar #9 Dato: 06. Februar 2008 kl: 22:53:10 »
Citat fra: "Hinze"
Jeg havde monteret DG strømfordeleren også, men opdagede at vacuumdåsen var utæt (ved at suge lidt i den) så jeg skiftede "tilbage" til DJ fordeleren.
Hinze


Det er nok en rigtig god ide at bruge DJ fordeleren!   
Pga. DJ'ens høje kompression kan den ikke rigtig klare DG’ens mere aggressive tændingskurve.
Du kan se forskellen på tændingskurverne på en DJ og en GW (en 1,9 med samme CR som DG) her:


1.9

2.1 DJ


Som det kan ses er max. avanceringen omkring 33 gr. på DJ og 40 på 1.9' ern dog vil jeg tro dette er lidt højt for en DG, eksemplet er en indsprøjtningsmodel, som kan klare lidt mere

Godt projekt og rart at se nogle vellykkede kombinationer !

Mvh. Rasmus
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."