Forfatter Emne: Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE  (Læst 7595 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

doka

  • Gæst
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Dato: 10. Februar 2008 kl: 15:44:30 »
Er der nogen af de herrer der har et svar på hvad det vil koste
i afgift hvis man smider en 90 hk 1z tdi motor i sin td syncro.

Har søgt lidt på det og kan ikke rigtigt finde noget på det,så måske
er der en der har undersøgt det tidligere ???

Jeg går seriøst med disse planer og kunne da også godt  få den synet uden det var noget problem, men det ville selvfølgelig være bedst hvis
parpirerne var iorden.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #1 Dato: 10. Februar 2008 kl: 15:54:56 »
svaret er fuld afgift igen, ganske som hvis du importerede en bil uden afgift fra Tyskland af.
Mvh. Casper

Djursland

  • Gæst
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #2 Dato: 10. Februar 2008 kl: 16:18:42 »
ja både og

for jeg kender en der har en golf 2 D altså med 54 HK

og har har lagt en 90 Hk TDI motor i og han kom af med 1400 Kr i afgift

så det er da bare at spørge told og skat om det og se hvad de vil ha

for vi her på side kan komme med mange gode ting og sager i den sag men ingen ved hvad det virkelig koster lige med DIN bil

så fat tlf og ring og få en sedel som du kan forspørge på

Mvh Djurs  :lol:

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #3 Dato: 10. Februar 2008 kl: 17:22:53 »
Jeg ville starte med at få en kopi af en af en af de mange tyske godkendelser der foreligger til TDi ombygninger. Det kan hjælpe at have den i hånden når man skal snakke logik med sysnmanden.

Få evt. en snak eller en aftale med den synsmand du regner med at bruge, på forhånd, så du slipper for en evt. skuffelse. Min holdning er: Det er ikke fusket, det er synsmandens vurdering der tæller.

mvh

Held og Lykke!

Jan (der selv går med en 5 cylindret Audi ombygning i tankerne)
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Mølle

  • Gæst
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #4 Dato: 10. Februar 2008 kl: 18:14:58 »
Citat fra: "casper"
svaret er fuld afgift igen, ganske som hvis du importerede en bil uden afgift fra Tyskland af.



Regner med at du mener, at 20 % reglen er overskredet. Jeg har læst, at nogle har opgivet en højere effekt i bilens typegodkendelse end der reelet er. Det giver jo lidt mening, da en CU bil og en DJ bil er fuldstændig ens vedr. karroseeri og bremser. Derfor ville jeg nok starte med at se, hvilken effektangivelse der er på typegodkendelsen.

-og når det er sagt, så kunne det være fedt, hvis vi i vores bibliotek havde typegodkendelser liggende. De er vel ikke unikke for hver enkelt bil???? eller tager jeg fejl her.

Det skurer i mine ører, når en bil, som kan godkendes med 112 hk. benz.motor skal til ny afgiftberigtigelse fordi der er lagt en 90 hk motor i.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #5 Dato: 10. Februar 2008 kl: 18:22:26 »
Ja det var lige den jeg tænkte på, 84hk er maks. hvis bilen er typegodkendt med en JX motor.

Men der er flere af typegodkendelserne der dækker flere motorvarianter.
Man skriver til færdselsstyrelsen og beder om en kopi af sin typegodkendelse, så sender de den, det koster ikke noget.

Jeg starter en ny tråd omkring tpegodkendelser, så kunne folk se på deres registrerings attest og skrive hvilken godkendelse de hører under. Så kunne vi jo skaffe de godkendelser der er aktuelle.
Mvh. Casper

Mølle

  • Gæst
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #6 Dato: 10. Februar 2008 kl: 18:25:55 »
Citat fra: "casper"
Ja det var lige den jeg tænkte på, 84hk er maks. hvis bilen er typegodkendt med en JX motor.

Men der er flere af typegodkendelserne der dækker flere motorvarianter.
Man skriver til færdselsstyrelsen og beder om en kopi af sin typegodkendelse, så sender de den, det koster ikke noget.

Jeg starter en ny tråd omkring tpegodkendelser, så kunne folk se på deres registrerings attest og skrive hvilken godkendelse de hører under. Så kunne vi jo skaffe de godkendelser der er aktuelle.


DET er en god idé.

Mads-kaa

  • Gæst
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #7 Dato: 10. Februar 2008 kl: 18:26:44 »
mener Rasmus engang snakkede om at alle T3'ere er godkendt til 120-130??HK, med undtagelse af nogle 60hk benzin modeller, som skulle være en spare model?? Men det kan vi sikkert få løst med Caspers tråd.

/Mads

Mølle

  • Gæst
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #8 Dato: 10. Februar 2008 kl: 18:34:48 »
Citat fra: "Mads-kaa"
mener Rasmus engang snakkede om at alle T3'ere er godkendt til 120-130??HK, med undtagelse af nogle 60hk benzin modeller, som skulle være en spare model?? Men det kan vi sikkert få løst med Caspers tråd.

/Mads


hvis det er rigtigt, så giver det jo nogle muligheder inden for 20% reglen.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #9 Dato: 10. Februar 2008 kl: 20:16:17 »
Citat fra: "Mads-kaa"
mener Rasmus engang snakkede om at alle T3'ere er godkendt til 120-130??HK, med undtagelse af nogle 60hk benzin modeller, som skulle være en spare model?? Men det kan vi sikkert få løst med Caspers tråd.

/Mads


ALLE T3'er er godkendt til 112 hk + 20% ~130 hk, da de har samme undervogn bremser osv.
Det er KUN et afgift spørgsmål !
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #10 Dato: 10. Februar 2008 kl: 20:22:20 »
Har jeg så forstået det korrekt at jeg uden problemer med myndighederne kunne kaste en f.eks. 120 Hk motor i min Syncro der er født med en JX'er??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #11 Dato: 10. Februar 2008 kl: 20:24:29 »
Citat fra: "BlackChart"
Har jeg så misforstået det korrekt at jeg uden problemer med myndighederne kunne kaste en f.eks. 120 Hk motor i min Syncro der er født med en JX'er??

Det kan du hvis du betaler afgift...  :wink:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #12 Dato: 10. Februar 2008 kl: 20:26:28 »
Okay, dvs. ingen bøvl med at skulle have den TüV godkendt eller noget i den stil??

Ikke at jeg har planer i den størrelse motor, det var blot ren viden ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #13 Dato: 10. Februar 2008 kl: 20:27:14 »
Og ny indregistrerings-afgiften ville i Mortens tilfælde komme i spil fordi??

1. Det lidt mudrede "identitets-skifte" udtryk??

2. At 120 hk er mere end 20% over de originale 69?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Ombygning til Tdi - Afgift -UPDATE UPDATE UPDATE UPDATE
« Svar #14 Dato: 10. Februar 2008 kl: 20:28:55 »
nu kender jeg ikke lige reglerne for diesel, men jeg ville ikke mene det giver nogle problemer....
Læs på fstyr.dk om lige netop din type, årgang, brændstof osv.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."