Forfatter Emne: T3 og krav til vedligehold samt noget om campingafgift  (Læst 2751 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
T3 og krav til vedligehold samt noget om campingafgift
« Dato: 13. Februar 2008 kl: 08:52:52 »
Citat fra: "lucasjensen"
Hej Forum,

Spørgsmål1:
Jeg er lidt smålun på en T3'er, men jeg hører mange historier om køretøjet. Folk siger, hvis man skal have et køretøj fra A-B så skal man have en Golf II. Golfen er solid, nem at vedligeholde og der sker næsten aldrig noget med den. Men det forstår jeg så ikke lige helt. For Golf II blev bygget på ca samme tid som T3'eren og burde da have samme teknik osv indbygget. Hvad er det lige HELT præcist som gør, at en T3'er er så dyr i drift? Og nu ser vi bort fra vægtafgift og brændstofforburg. Er det en myte at der hele tiden skal rodes og fuskes med en T3'er ... eller ER der hold i det ... og i så fald hvad er det man normalt skal reparere på hele tiden?

Hej Lucas og velkommen til.

Ja, der er tydelig forskel i vedligeholdelseskravene til en Golf 2 og en T3. Men det er en god kombination at have begge dele - så kan man altid hente reservedele i Golfen :wink: .
Nå, seriøst, så tag og læs denne tråd:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1911

Spørgsmål2:
Jeg har kig på en T3 i Tyskland som har campingudstyr indeni. Den har dog ikke hævetag eller noget - bare en normal kassevogn med ruder og senge samt bord. Kan sådan en godt indregistreres som autocamper? Jeg mener nemlig at have læst et sted at et køretøj kun kan indregistreres som autocamper hvis man kan stå op inde i den.

Du har ret. Den skal have ståhøjde - ihvertfald ved køkkenet, så en alm. T3 uden hævetag kan ikke blive til en camper. Noget helt andet er, at efter de nye afgiftregler, så er der ikke noget at spare ved at registrere som autocamper. I gamle dage kostede en camper 60% i afgift af hele bilen. Nu koster den 180% af selve "råbilen" (som en personbil) - til gengæld er campingopbygningen afgiftfri. Altså koster en camper nøjagtig det samme i afgift som en  almindelig bus.
Hvis du er ude på noget tysk import, så forvent afgifter på mellem 15 og 22 k til hvide plader og en tredjedel til gule plader.
Held og lykke med jagten - hvis du bestemmer dig for T3.

Mvh Lucas
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 13. Februar 2008 kl: 09:03:29 »
Way to go!

Det er nok noget af det bedste man kan købe. Jeg har også tit siddet og savlet over en Bundeswehr bus med f.eks. 40 tkm på klokken og definitivt helt rustfri!
Må vi se din fisk, hvis vi lover ikke at købe den?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

• Gæst
« Svar #2 Dato: 13. Februar 2008 kl: 17:30:58 »
Citat fra: "lucasjensen"
Hmm, efter at have læst de der links med robusthed af T3'ere ... er det så korrekt at man stort set kun vil få problemer med gearkassen? Forudsat man har valgt den robuste WBX'er?

Mvh Lucas

Hvordan skal det forståes? Mener du at der hele tiden er problemer med gearkassen eller at det kun er gearkassen der er problemer med?

En WBX er naturligvis stærkere end en diesel, og har derfor "bedre fat" i gearkassen, men det er jo ikke sådan at den river den i stykker hver uge. Med en bus med kun 112.000km på klokken, så burde du ikke få problemer de næste 112.000, og sikkert længere. WBX'ere er generelt bygget godt, og ydelsen er lav i forhold til størrelsen, derfor holder motoren også mange kilometer. Almindelig slid kan man aldrig undsige sig, heller ikke hvis man køber en Golf2 eller en Toyota for den sags skyld.

/Mads