Forfatter Emne: varme apparat problem  (Læst 2125 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rene\'

  • Gæst
varme apparat problem
« Dato: 15. Marts 2006 kl: 18:55:09 »
hejsa har nu tjekket varmeapp ibag og jeg ka kun  få den til at køre hvis jeg tar et batteri og  sætter direkte på nede ved motoren, tror det måske ka være den aflange dims man sætter stikket på det er galt med  den springer de 10 amp sikringer jeg sætter i næsten  øjebliklig, så jeg vil gerne ha  råd om hvor jeg ka købe sådan en eller et andet varmeapp, men måske i har en ide til hvad der ellers ka være galt.Vil så lige sige at jeg syntes det ku se ud til den ikk er helt tæt uden jeg ka se hvorfra kølevæsken kommer :cry:

Rene\'

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #1 Dato: 15. Marts 2006 kl: 22:07:34 »
jo men så må jeg hellere se om jeg  ka finde en brugt  app så, men ka   det godt passe at den kun ska ha en 10 amp sikring :?:   det der undrer mig er at tar jeg et batteri og sætter en ledning på helt nede ved akslen på de stifter  vil motoren godt køre

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
varme apparat problem
« Svar #2 Dato: 15. Marts 2006 kl: 22:50:05 »
Den aflange dims er sikkert modstanden. Tjek om den rører ved stel nogen steder - eller om ledningerne er gnavet over. Da blæseren har 3 trin er der selvfølgelig en modstand, og i dit tilfælde ser det jo ud til, at selve motoren kører fint, mens modstanden (-eller ledningerne til den) kortslutter.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #3 Dato: 15. Marts 2006 kl: 23:47:10 »
Jeg har også lige haft en læk i mit apperat, det var en af køleslangerne!!!

Min modstand er brændt over på begge trin, dvs. blæseren kan kun køre fuld skrue! Det sker ikke så tit at modstande kortsluttet(læs aldrig, med mindre det er 0ohms modstande)! Har du sikret dig at der et ledningsforbindelse til blæseren, og ikke bare til stel?
Jeg synes det lyder som om dine ledninger er gnavet over et sted og skaber stelforbindelse!

/Mads

Rene\'

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #4 Dato: 16. Marts 2006 kl: 09:06:22 »
altså der kommer 3 ledninger op af bunden af bilen og der er strøm i den ene når jeg tænder kontakten, de er så samlet med muffer og når de 3 ledninger er pillet af er der ingenting altså så springer den ingen sikring, der er lavet en stel i bunden henne ved varmeapp,men så snart jeg så forbinder den strømførende ledning uden at montere de 2 andre ryger sikringen så det må vel næsten være i eller ved varmeapp der er en fejl.nogen der ved om ledningen måske ka holde til at man prøver at sætte en 15 eller 20 amp sikring i  istedet

Mads-kaa

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #5 Dato: 16. Marts 2006 kl: 11:43:35 »
Det tror jeg sagtens den kan, men det får du jo ikke rigtig noget ud af! Jeg ved i øvrigt ikke lige hvor stor sikringen normalt skal være, men jeg kigger lige når jeg kommer til min Haynes igen.
Hvis du har et multimeter må du igang med at måle gennemgang. Det lyder som om tilgangsklemmen på din blæser er kortsluttet til stel.

/Mads

Rene\'

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #6 Dato: 16. Marts 2006 kl: 12:14:29 »
okay men ka man så købe den modstandsting og hvor  da det  jo næsten må være der den kortslutter når jeg godt ka få motoren til at køre med en ledning nede på plus og stel fra et løst batteri

Mads-kaa

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #7 Dato: 16. Marts 2006 kl: 12:40:43 »
Jeg har købt to 10W 2ohms modstande hos den lokale elektronik-pusher. De er ikke monteret endnu, men det skal nok komme til at virke!

/Mads

Rene\'

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #8 Dato: 16. Marts 2006 kl: 14:08:11 »
:oops: øh nu er jeg ikk helt stiv i det der el så hvis man ku køve den modstandsdims der ville det være lidt lettere for mig da den jo bare ska skiftes så

Mads-kaa

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #9 Dato: 16. Marts 2006 kl: 14:18:55 »
Så skal du nok høre hos VW, men jeg tror kun du kan købe hele kassen, med motor og blæser og hele baladen!
Jeg kan tage et billede af min installation når jeg har lavet det, det er så simpelt at du garanteret kan finde ud af det!

/Mads

Rene\'

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #10 Dato: 16. Marts 2006 kl: 14:24:12 »
Jeg har lige fundet ud af at den godt ka købes hos vw og de har den på lager heroppe men den koster 242 kr +moms og så er den ikke engang af guld

Mads-kaa

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #11 Dato: 16. Marts 2006 kl: 17:21:18 »
Velkommen til VW-verdenen!!!
To modstande hos Brinck elektronik = 20kr
Og så tror jeg ikke engang du behøver lodde :)
Jeg skal nok få det lavet i løbet af weekenden!!!

/Mads

Rene\'

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #12 Dato: 16. Marts 2006 kl: 18:54:54 »
okay venter med spænding for jeg syntes det var lige rigelig at købe for næsten 300kr  når jeg ikk er helt sikker på hvad der er galt

Rene\'

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #13 Dato: 20. Marts 2006 kl: 22:27:22 »
jeg har så fundet ud af der sidder et relæ nr53 oppe under instrumentbrættet og fra den går der bl.a en ledning til stel 2 til radioen en tyk rød der går hen i retning af sikringsboksen uden jeg er helt sikker på den går derhen, og en ledning til blæsekontakten til varmeapp bagi, så det er jo nok der der er noget galt . og alle ledningerne er samlet i vippekontakten til at tænde for radioen :?

Mads-kaa

  • Gæst
varme apparat problem
« Svar #14 Dato: 20. Marts 2006 kl: 22:41:51 »
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men jeg kigger lige i min værkstedsmanual når jeg kommer hjem i morgen! Så må jeg se om der står noget om det relæ! Kan du se om der er lavet noget hjemmebrug på ledningsnettet, for det lyder noget suspekt. Kører du diesel eller benzin?
Jeg har fikset min blæser modstand, og skal nok lægge en lille billedserie på siden i morgen!!!

/Mads