Jeg har i dag lavet den klassiske ombygning af en benz. gearkasse til at passe på en JX-er.
Alt klappede. Dog skulle jeg lige et par klokker igennem, inden jeg fandt en uden alu-pest. (godt at der ligger 4-trins gearkasser alle vejne, både i haven og på amagerhylden)
alt klappede. Eneste jeg bemærkede var, at koblingspunktet var kommet lidt længere ned.
Jeg er ikke umiddelbart stødt på steder, hvor koblingspunktet kan justeres, så den umiddelbare indskydelse er, at koblingen lige skal luftes ud (har ikke haft systemet adskilt, men slavecylinderen har hængt lidt med hovedet nedad)
Nu var det så at jeg lige tænkte på, hvad der kan være forskel ellers på benz og D gearkasser. Jeg fandt ud af, at skråstiveren, som går fra gearkassen og op til konsollet ved slavecylinderen er forskellig, så måske er "pinden", som går mellem slavecylinderen og udrykkerarmen også forskellig længde på en benz og en diesel??? Nogen der ved det???