Forfatter Emne: forskellige pinde????  (Læst 684 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
forskellige pinde????
« Dato: 21. Februar 2008 kl: 18:28:59 »
Jeg har i dag lavet den klassiske ombygning af en benz. gearkasse til at passe på en JX-er.

Alt klappede. Dog skulle jeg lige et par klokker igennem, inden jeg fandt en uden alu-pest. (godt at der ligger 4-trins gearkasser alle vejne, både i haven og på amagerhylden)

alt klappede. Eneste jeg bemærkede var, at koblingspunktet var kommet lidt længere ned.

Jeg er ikke umiddelbart stødt på steder, hvor koblingspunktet kan justeres, så den umiddelbare indskydelse er, at koblingen lige skal luftes ud (har ikke haft systemet adskilt, men slavecylinderen har hængt lidt med hovedet nedad)

Nu var det så at jeg lige tænkte på, hvad der kan være forskel ellers på benz og D gearkasser. Jeg fandt ud af, at skråstiveren, som går fra gearkassen og op til konsollet ved slavecylinderen er forskellig, så måske er "pinden", som går mellem slavecylinderen og udrykkerarmen også forskellig længde på en benz og en diesel??? Nogen der ved det???

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
forskellige pinde????
« Svar #1 Dato: 21. Februar 2008 kl: 18:32:19 »
Jeg ved ikke, om det er diesel/benz., der er skillelinjen, men jeg ved, at der findes forskellige pinde.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mølle

  • Gæst
forskellige pinde????
« Svar #2 Dato: 21. Februar 2008 kl: 18:38:09 »
Citat fra: "Jarl"
Jeg ved ikke, om det er diesel/benz., der er skillelinjen, men jeg ved, at der findes forskellige pinde.


Ok. så skal jeg lige en tur på amagerhylden og kigge, om der ligger nogle forskellige. Mon ikke der gør?? Ellers kunne det være en løsning at svejes et stykke i. Det er jo ikke ligefrem finmekanik.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
forskellige pinde????
« Svar #3 Dato: 21. Februar 2008 kl: 21:50:57 »
..  :shock:  .. jeg vil meget gerne vide, hvad du finder ud af som løsning.
jeg kører selv med en benz-kasse på JX, og pedalen skal trædes helt ned i gummimåtten for at koble ud. Det ville sq være dejlig nemt at ændre hvis det kun er sådan en bagatel der er skyld i det.  :roll:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
forskellige pinde????
« Svar #4 Dato: 21. Februar 2008 kl: 22:01:43 »
Gør det nogen som helst forskel om pinden er lang eller kort ? Den må jo ikke være så lang at den ikke kan koble til så den hænger og filer på koblingen.
Jeg var engang ude for at knoppen på koblingsatmen havde slidt hul i plsaticstudsen på koblingspinden, men det rykkede intet ved koblingspunktet på pedalen da stemplet i slavecylinderen ikke presses længere op end koblingsarmen trykker den. Mængden af koblingsvæske bestemmes jo af hovedcylinderen og den ændres ikke med en længere pind.
Fejlen i mit tilfælde lå i en utæt slavecylinder.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg