Hvis ikke regulatorarmen rører ved anslagsskruen, når du holder i tomgang, så må det vel være fordi gaskablet holder armen. Er det korret? Hvis ja, så kan du jo slække kablet lidt under speederen på udvendig side (ved reservehjulsbrønden). Det er da lidt irriterende, at kablet skal bestemme tomgangsniveauet.
Mængde skruen skal betragtes som en masterfader på en mixerpult. Hvis du skruer op for den, så stiger alt - tomgangen, afreguleringsomdrejningstallet og alt der imellem. Har du prøvet at skrue ordentligt op for den? Skru op indtil du har tydelig røgudvikling ved fuld gas, og skru så nbed igen til du synes, det er anstændigt for dem, der kører bagved.
Forudsætningen for at begynde at pille ved pumpens fødemængde er dog at alt andet i motoren spiller optimalt, ellers kan du ikke lave en reel justering. Altså 1) luftfilterskift, 2) dysecheck, 3) pumpetiming, 4) brændstoffilterskift og 5) check af ladetryk.
Når alt det er i orden, så kan vi snakke videre - indtil da gætter vi i tågerne.