Forfatter Emne: diesel pumpe  (Læst 3736 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
diesel pumpe
« Dato: 15. Marts 2008 kl: 13:47:33 »
Min arbejder også først ordentligt ved ~3000 RPM, men det er fordi min turbo først leverer fuldt ladetryk ved det område...

Men du siger at den stiger i omdrejninger, det er den rigtige skrue du stiller på, og ikke anslaget til tomgangsstillingen?!
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
diesel pumpe
« Svar #1 Dato: 15. Marts 2008 kl: 13:59:30 »
Sæt et ladetryks ur på først, så kan du se om turboen arbejder som den skal, det er da en start.

Manglende effekt kan jo skyldes mange ting, hvis dyser/pumpetiming er gal, eller turboen er død, så hjælper det intet at proppe mere diesel ind(ikke i forhold til at løse det reelle problem først).
Mvh. Casper

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
diesel pumpe
« Svar #2 Dato: 15. Marts 2008 kl: 14:19:57 »
Dan's (The Dude) gjorde det samme da den var herude, men den har så også en temmeligt slidt turbo, så den vil gerne tage lidt olie med i indsugningen...
Mvh. Morten Trab

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
diesel pumpe
« Svar #3 Dato: 15. Marts 2008 kl: 14:21:58 »
selvfølgelig stiger den i tomgang når du giver den mere fodder, det er jo netop derfor du samtidig skal justere tomgangen, ved justering af mængdeskruen.

At den ikke ryger når du skruer er kun fordi den står i tomgang, og der ikke er skruet særligt meget. Giv den 3 hele omgange, så garanterer jeg at den ryger. Men at få den til at ryge, er vel ikke et mål i sig selv  :roll:
Mvh. Casper

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
diesel pumpe
« Svar #4 Dato: 15. Marts 2008 kl: 14:24:22 »
Øh?! Så fejler min da vist også et eller andet :D

Den stiger ikke en pind i tomgang når jeg giver den mere at leve af...
Den står rent på 850 RPM i tomgang hele tiden... :)
Mvh. Morten Trab

Crapz