Forfatter Emne: Hvad gør jeg med denne termostat inden afgang til Norge?  (Læst 3171 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kasper

• Full Member
    • Vis profil
Hvad gør jeg med denne termostat inden afgang til Norge?
« Dato: 16. Marts 2008 kl: 13:44:11 »
Jeg er lige ved at løbe bilen igennem inden afgang til Norge i morgen. På min vej gennem motorrummet, ser jeg at ledningen til termostaten, lokalisreret bagerts på topstykket ved på slangen fra ekspansionsbeholderen, er hoppet af.

Hvad så? Har overvejet at afmontere den og lodde ledningen på igen. Kan velæ altid tjekke om der er hul igennem med multimeteret (eller hva?). Hvis ikke det kan lade sig gøre hvad hedder den så helt præcist (ala temp. 80, 85 eller hvad).

Der har absulut ingen ændringer været at spore i temperaturen og nålen står hvor den altid har stået, så måske kan jeg også bare råbe stanglakrids og vente med at lave det til jeg kommer tilbage.

Men da det jo tager 5 min. at skifte er det da at foretrække.

DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo

Offline Hawaiibussen

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
« Svar #1 Dato: 16. Marts 2008 kl: 13:48:28 »
det er ikke termostaten den der. termostaten sidder bag på vandpumpen. Det er en vandføler, som styre føleren i instrumentet eller cirkulationspumpen.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 16. Marts 2008 kl: 14:56:17 »
Og den får du ikke brug for i Norge, så god tur!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline kasper

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 17. Marts 2008 kl: 00:54:56 »
Føleren, yes! Jeg sad også i bilen på vej ned til FarT3, for at se på vinterdæk/fælge - som nu sidder på en ferieklar bil (en stor tak til Far - også for en hyggelig aften), og tænkte at det ikke var en termostat, men en føler.

Jeg gættede dog også på, at jeg ville se svaret her. På den facon er T3-nettet et sted med stor fokus, seriøsitet, viden og hjælpsomhed - og ikke mindst underspillet (jysk) humor :wink:

Tømte lige kameraet for billeder, så det også er klar til i morgen og fandt lige et billede der egner sig godt.

Det er fra den aften vi ankom til Kullen, hvor jeg var oppe i efteråret med hende der gik fra at være min kærste, til at blive min kone den dag. Det kan anbefales - altså Kullen :wink:  

Kunne desværre ikke helt få alle biler med på billedet selv om jeg kravlede op på taget af Grand Hotel.

Hytte på hytte
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo

Mølle

• Gæst
« Svar #4 Dato: 17. Marts 2008 kl: 08:00:14 »
T3 træf på Grand Hotel?? Hvorfor er vi andre ikke blevet inviteret???

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 17. Marts 2008 kl: 10:39:47 »
Citat fra: "kasper"

hvor jeg var oppe i efteråret med hende der gik fra at være min kærste, til at blive min kone den dag. Det kan anbefales - altså Kullen :wink:  

Hytte på hytte

Sikke mange T3 venner du har.  :shock: Er det så A holdet, eller B holdet. og hvor hører vi til.

:lol:  :lol: Når nu kun det er kullen du anbefaler, Hvad så med konen, Hvad er der galt.. :lol:  8)  :wink: (Kunne bare ikke lade være, det er derfor de siger at ledigang er roden til alt ondt, har ferie) :wink:  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline kasper

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 17. Marts 2008 kl: 10:46:45 »
Kan godt se det urimelige i at I ikke var inviteret til træffet på Kullen. Så heldigvis kan jeg sige at bilerne stiod der da vi ankom (og da vi tog afsted). Man kan konkludere at personalet på Grand Hotel har god smag.

.... I er så sandelig da A-holdet. Why change a winning team :D  :D

Og så lige et billede fra dagslys, dagen efter.

Greit det
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo