Forfatter Emne: starter  (Læst 2891 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

biff

• Gæst
starter
« Dato: 05. April 2008 kl: 11:22:05 »
Passer den samme starter på alle WBX-motorer? Når jeg bladrer gennem de forskellige stumpesider, synes jeg ikke der danner sig et entydigt billede.

Rasmus

Mads-kaa

• Gæst
starter
« Svar #1 Dato: 05. April 2008 kl: 14:27:23 »
Uden at vide det så vil jeg tro de er ens, det er samme tandkrands, og samme koblingsklokke.

/Mads

Offline WBX Manden

• Hero Member
    • Vis profil
starter
« Svar #2 Dato: 05. April 2008 kl: 14:38:11 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Uden at vide det så vil jeg tro de er ens, det er samme tandkrands, og samme koblingsklokke.

/Mads

Der findes 2 forskellige størrelser koblinger og svinghjul (210mm, 228mm) Jeg har dog aldrig selv haft et 210 mm, som sidder på nogle de tidlige DF'er, så umiddelbart kunne jeg forestille mig der var forskel på de to startere også  :lol:
Men jeg er ikke 100%  :roll:

Nu står der jo heller ikke hvad det er for en motor og årgang i din profil  :P
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

biff

• Gæst
starter
« Svar #3 Dato: 05. April 2008 kl: 15:29:58 »
@WBX-manden
Nej det er rigtigt. Spørgsmålet drejer sig om 2.1 Dj. Problemet startede med at motoren pludselig kun kunne køre i høje omdrejninger. Ved start er der først normale omdrejninger på motoren, men efter 5-10 sekunder går den op i omdrejninger (for høje).Hvis jeg piller stikket til tomgangsregulatoren ud går omdrejningerne ned og bliver nede efter at jeg har sat det i igen. (en tomgangsregulatorombytter er bestilt hos Polle fra Mors men ikke kommet endnu). Det andet problem er at motoren kun vil starte kold(idag dog overhovedet ikke). Når motoren er startet og blevet varm og jeg slukker for den, kører starteren, nogen gange meget trægt, men motoren tager ikke fat. Jeg har skiftet benzinfilter og tændrør uden effekt.

Rasmus

Offline WBX Manden

• Hero Member
    • Vis profil
starter
« Svar #4 Dato: 05. April 2008 kl: 16:06:29 »
Citat fra: "biff"
@WBX-manden
Nej det er rigtigt. Spørgsmålet drejer sig om 2.1 Dj. Problemet startede med at motoren pludselig kun kunne køre i høje omdrejninger. Ved start er der først normale omdrejninger på motoren, men efter 5-10 sekunder går den op i omdrejninger (for høje).Hvis jeg piller stikket til tomgangsregulatoren ud går omdrejningerne ned og bliver nede efter at jeg har sat det i igen. (en tomgangsregulatorombytter er bestilt hos Polle fra Mors men ikke kommet endnu). Det andet problem er at motoren kun vil starte kold(idag dog overhovedet ikke). Når motoren er startet og blevet varm og jeg slukker for den, kører starteren, nogen gange meget trægt, men motoren tager ikke fat. Jeg har skiftet benzinfilter og tændrør uden effekt.

Rasmus

Du beskriver 2 problemer som overhoved ikke har noget med hinanden at gøre...
Tager startmotoren slet ikke fat når den er varm ?
Jeg tror 2 ting kan afhjælpe dit problem med starteren.

1. rens BEGGE stelfobidelser til motorblokken OG + forbindelsen til starteren.

2. Ny starterbøsning (den som sidder i klokken)

Når disse ting er i orden, kan du afgøre om starteren skal skiftes

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
starter
« Svar #5 Dato: 05. April 2008 kl: 20:31:18 »
Og i forlængelse af ovenstående:
Rengør dine batteriforbindelser, og giv dem lidt kobberfedt. Se efter, at stelforbindelsen er i orden.

biff

• Gæst
starter
« Svar #6 Dato: 06. April 2008 kl: 12:59:07 »
@WBX-manden

Nej det er muligt at det intet har med hinanden at gøre. Det skete bare samtidigt. Motoren begyndte at køre i konstant høje omdrejninger og efterfølgende kunne den ikke starte.
Alle stelforbindelser, ihvertfald dem jeg kan finde, er rensede. men har ikke bøsningen indeni klokken så den er ikke skiftet. Men det virker bare som om problemerne kun bliver større, idag slet ikke muligt at starte selv kold motor, starter kører ekstremt trægt rundt og kan slet ikke sætte gang i motoren, tilgengæld bliver ledningerne rygende varme, både de store midt i starteren, plus ikke?, samt stelforbindelser, er på smeltepunktet.

Rasmus

Offline WBX Manden

• Hero Member
    • Vis profil
starter
« Svar #7 Dato: 06. April 2008 kl: 13:15:13 »
Hmmm... så får starteren i hvert fald nok strøm!

Bøsningen alene kan nok ikke gøre det, men skift den alligevel med den nye starter.

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
starter
« Svar #8 Dato: 06. April 2008 kl: 15:57:25 »
der findes 2 typer med enten alu spole eller kobberspole, den til en 2.1 er med kobberspole og er 15mm længere i huset men passer 100% i klokken på en 1.9 osse. har li fået lavet sårn en til min DG :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911