Forfatter Emne: hmm, topstykke?  (Læst 1839 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bluestar

• Gæst
hmm, topstykke?
« Dato: 08. April 2008 kl: 18:18:32 »
har jo købt denne bluestar og da han kom med dytten, stank det af kølervæske!!! hmm...

dum som jeg er, troede jeg at det var et varmelegeme, der var kaput og fandt også kølevæske på gulvet under bagsædet, det viste sig at være flangen, hvor kølerslangene sidder på, at der var løs... det spændte jeg blot og det var tæt... men stadig kølevæskestank... det hjalp dog lidt  :)

kan så se at der ligger kølervæske på blokken og sveder og det stinker, når det bliver varmt, hmmm kiggede lidt på det og skiftede pakningen ved tilgangen af kølervæske på topstykket... tørrede det hele af og kørte en tur... væske igen!!!

kan ikke rigtig se nogle steder andet end lidt fugtig toppakningskant! den fik nyt topstykke i 2006 i tyskland, har regningen!

når den er kold starter den på 3 cylinder, indtil den får lidt gas.. ellers synes jeg den går fint!

hva siger i?

Offline FarT3

• Sr. Member
    • Vis profil
hmm, topstykke?
« Svar #1 Dato: 08. April 2008 kl: 19:59:52 »
Tja. Hvad skal man sige. Tør grundigt op så der er helt tørt så er det nemmere at se og lad så motoren gå så der kommer tryk på systemet. Du har selvfølgelig sikret dig at slangen slutter tæt på flangen på topstykket. Umiddelbart vil, jeg tro at en fugtig toppakningskant er fordi den fanger væsken et andet sted fra og så ligger det der indtil det siver videre.
Jeg har ikke prøvet dette før,men har du mistanke til toppakningskanten vil det så boble lidt hvis man fugter den med lidt sulfo ? Det er da i hvertfald uskadeligt.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288

Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Bluestar

• Gæst
hmm, topstykke?
« Svar #2 Dato: 08. April 2008 kl: 20:34:19 »
ja, det var da en mulighed, varmt sulfo dufter ok også bedre : )

det ville jo være dejligt at kunne konstatere en utæt slange eller andet, men synes ikke at jeg kan se noget!!!

Bluestar

• Gæst
hmm, topstykke?
« Svar #3 Dato: 16. April 2008 kl: 12:07:16 »
jeg har brugt lidt mere tid på det og den er utæt ved toppakningen, højre hjørne, der kan jeg se at der kommer små luftbobler!

det undre mig at bilen går så skide godt efter jeg fik skiftet speederkablet, men måske det har givet for lidt udslag, da det sad i klemme ved gearkassen og havde knavet sig selv over...

men den starter på 3 cylindre, når den er kold, men koldstartsfunktionen har ingen effekt, den virker ikke!!!

hva siger i? er det topstykket der er færdig allerede eller måske blot toppakningen!!!

jesper