Forfatter Emne: Problem med brændstoftilgang  (Læst 1967 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hawaiibussen

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Problem med brændstoftilgang
« Dato: 25. April 2008 kl: 08:56:56 »
sug det evt. op via pumpen - tag den lange retur slange fra den sidste dyse af og sug der. Så fylder du pumpen med diesel.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Mølle

• Gæst
« Svar #1 Dato: 25. April 2008 kl: 21:35:19 »
mit gæt er, at pumpen virker selv om den står på hovedet. Problemet er nok, som Morten er inde på, at få den shuntet, dvs. få tømt den for luft og erstattet de forskellige kamrer med diesel.

men ovenstående er kun en formodning. Jeg er ikke diesel-doktor.

Crapz

• Gæst
« Svar #2 Dato: 26. April 2008 kl: 08:44:29 »
den blå vogen har det med at trække luft ind i pumpen, fra tid til anden så jeg har monteret en brandstoft bobbel på tilløbs siden af pumpen, er sku blevet træt af at sutte diesel :D

hvis den ikke starter så er det bare et par tryk på den bobbel også spille det hele :D

har faktisk en extra i min værktøjs kasse, så hvis den røde sku få samme ide så slipper jeg for det rod :D

Jeg har enda monteret den bobbel sådan at man fra lågen ved vand/oli på fyldning kan stikke hånden ind og trykke på den :D så slipper man for at tømme bagagerummet hehe

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 26. April 2008 kl: 08:53:25 »
Alle Bosch VE-pumper kan vende, som de gør i en T3. Det er ikke derfor, du ikke får brændstof frem.

Din motor og pumpe har måske ligger på hylden i noget tid før den kom i? Hvis ja, så har vingerne på vingepumpen sat sig, og pumpen kan sikkert ikke suge. Fyld den manuelt med diesel - f.eks. ved at suge den fuld, som Hawaiibussen foreslår. Lad den stå fuld af diesel et par timer og giv den så nogle venlige men bestemte dask på takthjulsakslen - så løsner vingerne sig, og den bør begynde at suge.

Hvis den stadig ikke kan suge, så er der muligvis utætheder i pumpens pakninger og shimmerringen ved takthjulsakslen. Det kan altsammen skiftes og et komplet pakningssæt koster ca. en hund hos Bosch, men hvis det skal lykkes, så kræver det, at man har brugt et par måneder på at studere dieselpumper, hvilket i øvrigt heller ikke er uinteressant.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline verner

• Hero Member
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
« Svar #4 Dato: 26. April 2008 kl: 10:21:06 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "Crapz"
den blå vogen har det med at trække luft ind i pumpen, fra tid til anden så jeg har monteret en brandstoft bobbel på tilløbs siden af pumpen, er sku blevet træt af at sutte diesel :D

Hvor kan man købe sådan en?

som jeg forstår det er det sådan en til både :roll:
det er egentlig en fin ide, for sådan er fabriksmont. på en gammel fiat ducato m.fl. :wink:
man bruger den når man har skiftet brændstoffilter.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D