Vi kan kun være enige om, at Schultz og Schmidt havde en lidt dårlig dag, da de designede ekspansionssystemet til tanken. Det har formentlig været en formiddag sidst i oktober... :wink:
Men, der er lige et par forhold, du skal have med ind i overvejelserne:
1) Ekspansionstankene fungerer som tankens åndedræt. De har hver især en lille luftventil på en slange. Den nyder du godt af, hver gang du kører, for ellers ville du nemlig ikke kunne suge noget ud af tanken, da dieselens volumen jo skal erstattes af luft. Jeg ved godt, at gamle slidte tankdæksler sikkert kan slippe luft ind, og så er det jo fint, men T3 er ikke tænkt til at skulle hive luften den vej.
2) Tanken har to patter forrest i hver side. Hvis du vil kunne fylde dem, må du kunne fortrænge den luft, der er i dem, og det sidder påfyldningsstudsen ikke højt nok til at kunne. Der er du nødt til at lave noget fikumdik for at bevare de rum som aktiv tankvolumen.
Mne udtænk noget snedigt, så vil vi alle komme halsende efter og fjerne de elendige møgtanke.